“Direct for Purpose”ın kazananı belli oldu
Facebook’un Çöpüne Sahip Çık Vakfı iş birliğiyle düzenlediği mobil prodüksiyon yarışması Direct for Purpose’ın kazananı açıklandı.“Tek Kullanımlık Tüketirsen, Tükenirsin” isimli farkındalık filmi “Direct for Purpose”ın kazananı oldu.
Facebook, geçtiğimiz Ekim ayında düzenlediği “Fit for Purpose” mobil prodüksiyon eğitimi etkinliğinde mobil farkındalık filmi yarışması Direct for Purpose’ı duyurmuştu. Facebook’un mobil farkındalık filmi yarışması “Direct for Purpose”ın kazananı ise “Tek Kullanımlık Tüketirsen, Tükenirsin” isimli farkındalık filmi oldu. Filmin yönetmeni Osman Yazıcı, birincilik ödülü olarak Oculus sanal gerçeklik gözlüğünün sahibi oldu.
Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, “Platformlarımız aracılığıyla sunduğumuz araçlar yaratıcı fikirlerle bir araya geldiğinde, insanlara önemli konularla ilgili farkındalık yaratma gücü verebiliyoruz. Direct for Purpose yarışması da, sadece bizim için değil tüm insanlık için son derece önemli olan çöp üretimini azaltmak ve temiz bir çevre oluşturmak konuları çerçevesinde yapıldı” şeklinde konuştu.
Toplumda çöp üretiminin azaltılması ve üretilen çöpün doğru yere atılması yönünde davranış dönüşümü sağlayarak daha temiz bir çevre ve yaşam alanı oluşturulmasına katkıda bulunmayı amaçlayan Çöpüne Sahip Çık Vakfı Genel Müdürü Emrah Bilge ise, yarışmayla ilgili şöyle konuştu: “Ürettiğimiz çöpü azaltmak ve çöpü doğru yere atmak tamamen bizim elimizde. Çöpü doğru yere atmanın çözümün aslında son adımı olduğuna özellikle dikkat çekmek istiyoruz.”
Kampanyanın Künyesi:
Yönetmen: Osman Yazıcı
Görüntü Yönetmeni: Turgut Çetinkaya
Prodüksiyon Şirketi: 2012 Film
Prodüktör: Deniz Yıldızeli
Sanat Yönetmeni: Yasemin Orhan
Prodüksiyon Amiri: Erolcan Cengizalp
Editör: Berk Öz