30 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Dikkat enerji çıkabilir!

Marketing Türkiye
25 Ekim 2012
1 dk okuma

Çikolata kaplı ürünler kategorisinde rekabet oldukça fazla. Markalar sürekli iletişim yapıyor. Kimisi açlığa, kimisi enerjiye oynuyor. Metro epeydir enerjiye yatırım yapanlardan. Çok alakasız gibi gözükse de bir süre sonra, “Enerjim düştü.” denildiğinde hepimizin aklına Metro gelecek. Atıştırmalık pazarda rekabet büyük. Bu nedenle ürünlerin iletişimini sürekli ve farklı kılmak zorundalar. Bu nedenle de Metro, rakibi Snickers’ten farklı bir yere, acıkınca akla gelmek yerine enerji veren atıştırmalık olarak konumlanıyor. Bunun için de enerjiyle anılan işler yapıyor, alanı sistemli bir şekilde kapatıyor ve yanına İTÜ gibi ciddi bir ortak da alıyor. Metro daha önce yine İTÜ Enerji Enstitüsü ile birlikte Metro yiyen bisikletçilerle lambaları yakmıştı. Şimdilerde de Metro ile çalışan enerjisi motosikleti Metrosiklet’i yaptı. Metro’nun işleri baştan beri stratejisi ve uygulamasıyla farklılaştırılarak iyi örülmüş. Kampanyanın adına gelince, kayıtlara “Metro Enerji Testi 2” olarak geçirilmiş. Bu demek ki işlerin arkası gelecek. Çıtayı epey yükselttiler ama bakalım bildiğimiz atıştırmalık Metro ile bundan sonra daha neler yapacaklar?


Reklam kreativitesinde kısır döngü
Bizde reklamlar genellikle fiyat ekseni üzerinden gidiyor. Yerleşik ve uzun süredir iletişim yapan markalar vade veya iskontodan dem vurup, “Ben daha ucuzum.” diyor. Bu söyleme bir de kaliteyi katanlar var ki, “Malın iyisi bende!” diyerek tüketicisine sesleniyor. Yani anlayacağınız, son dönemde aynı mesajları, aynı sağlam yoldan veren reklamları izliyoruz. Ara sıra özgün bir fikir, iyi düşünülmüş bir iş çıkınca da mal bulmuş mağribi gibi üstüne üşüşüp iyi, kötü, iyi, güzel kritik ediyoruz. İşte belki de bu nedenden ötürü markalar kreativitenin sınırlarını zorluyor ve bizzat reklamın kendisi haber değeri olacak işlere imza atıyor.

Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Advertorial
29 Mayıs 2025
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Haberler
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
Haberler
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
İrem Alimoğlu
12 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.