2 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
dijital yorgunluk
Haberler

Teknoloji bütçesi azaldı, dijital yorgunluk arttı

Seda Başpınar
29 Ağustos 2022
1 dk okuma

Pandeminin de etkisiyle hayatı ekran üzerinden sürdürme alışkanlığı, toplumu dijital yorgunlukla karşı karşıya bıraktı. Bunun yanı sıra yaşam maliyetleri artışa geçince teknolojiye ayrılan bütçe azaldı, dolayısıyla tüketicinin, dijital cihaz ve medya kullanım alışkanları yeniden şekillenmeye başladı. Dijitalleşme hayatımızda önemli bir yer tutmaya devam ediyor ancak Deloitte’un “Dijital Tüketici Eğilimleri Araştırması” teknolojiye ayrılan bütçenin ve zamanın azaldığını, yüz yüze iletişimin ise arttığını ortaya koyuyor.

Birleşik Krallık’ta 4.160 kişiyle yapılan araştırmaya göre, tüketici kullanımı 2021’de rekor seviyelere ulaşan teknolojik cihazların yüzüne daha az bakar oldu. Akıllı telefon (yüzde 91), akıllı televizyon (yüzde 64), dizüstü bilgisayar (yüzde 77) ve tablet (yüzde 64) kullanma oranı, geçtiğimiz yıla göre azaldı. Araştırmaya katılanların yüzde 78’i, arkadaşlarıyla daha sık yüz yüze görüşmeyi tercih ederken, yalnızca yüzde 7’si, görüntülü aramayı tercih ediyor ve sesli aramalar söz konusu olduğunda bu oran yüzde 5’e geriliyor. Araştırmanın öne çıkan verileri ise şöyle sıralanıyor:

  • Artan yaşam maliyetleri ve tüketici güveninin tarihin en düşük seviyesinde olması nedeniyle, ankete katılanların yüzde 78’i bu yıl teknoloji cihazlarına ayırdığı bütçeyi artırmayı planlamıyor.
  • Yüzde 20’si ise geçen yıla kıyasla teknolojiye daha az harcama yapmayı planlıyor.
  • Benzer şekilde, yüzde 53’ü abonelik harcamalarının bu yıl artmayacağını söylerken, tüketicilerin yüzde 23’ü geçen yıl çok pahalı olduğu için abonelik hizmetlerinden bazılarını iptal etti.
  • On kişiden dördü cihazlarında daha az zaman geçirmeye çalışıyor ve 25-34 yaşındaki yüzde 63’lük kesim, ekran karşısında harcadığı gereksiz vakitten pişmanlık duyuyor.
  • İnsanların dörtte üçü (yüzde 78) sanal sosyalleşme ve toplantılara kıyasla arkadaşlarıyla yüz yüze görüşmeyi tercih ediyor.
  • Cihazların ve aboneliklerin dışında, herhangi bir cihazda oyun oynayan tüketicilerin yüzde 77’si geçen yıl oyun için harcama yapmadığını ve yüzde 67’si son 12 ayda oyunlar için dijital içeriğe hiç para harcamadığını söylüyor.

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

araştırma featured pandemi
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Haberler
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Sena Tufan
2 gün önce
B2B ticaretin en güncel trendleri The TECH Summit sahnesinde...
Haberler
B2B ticaretin en güncel trendleri The TECH Summit sahnesinde…
Nafizcan Önder
1 gün önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Sena Tufan
30 Ekim 2025
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nafizcan Önder
30 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.