24 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
dijital yorgunluk
Haberler

Teknoloji bütçesi azaldı, dijital yorgunluk arttı

Seda Başpınar
29 Ağustos 2022
1 dk okuma

Pandeminin de etkisiyle hayatı ekran üzerinden sürdürme alışkanlığı, toplumu dijital yorgunlukla karşı karşıya bıraktı. Bunun yanı sıra yaşam maliyetleri artışa geçince teknolojiye ayrılan bütçe azaldı, dolayısıyla tüketicinin, dijital cihaz ve medya kullanım alışkanları yeniden şekillenmeye başladı. Dijitalleşme hayatımızda önemli bir yer tutmaya devam ediyor ancak Deloitte’un “Dijital Tüketici Eğilimleri Araştırması” teknolojiye ayrılan bütçenin ve zamanın azaldığını, yüz yüze iletişimin ise arttığını ortaya koyuyor.

Birleşik Krallık’ta 4.160 kişiyle yapılan araştırmaya göre, tüketici kullanımı 2021’de rekor seviyelere ulaşan teknolojik cihazların yüzüne daha az bakar oldu. Akıllı telefon (yüzde 91), akıllı televizyon (yüzde 64), dizüstü bilgisayar (yüzde 77) ve tablet (yüzde 64) kullanma oranı, geçtiğimiz yıla göre azaldı. Araştırmaya katılanların yüzde 78’i, arkadaşlarıyla daha sık yüz yüze görüşmeyi tercih ederken, yalnızca yüzde 7’si, görüntülü aramayı tercih ediyor ve sesli aramalar söz konusu olduğunda bu oran yüzde 5’e geriliyor. Araştırmanın öne çıkan verileri ise şöyle sıralanıyor:

  • Artan yaşam maliyetleri ve tüketici güveninin tarihin en düşük seviyesinde olması nedeniyle, ankete katılanların yüzde 78’i bu yıl teknoloji cihazlarına ayırdığı bütçeyi artırmayı planlamıyor.
  • Yüzde 20’si ise geçen yıla kıyasla teknolojiye daha az harcama yapmayı planlıyor.
  • Benzer şekilde, yüzde 53’ü abonelik harcamalarının bu yıl artmayacağını söylerken, tüketicilerin yüzde 23’ü geçen yıl çok pahalı olduğu için abonelik hizmetlerinden bazılarını iptal etti.
  • On kişiden dördü cihazlarında daha az zaman geçirmeye çalışıyor ve 25-34 yaşındaki yüzde 63’lük kesim, ekran karşısında harcadığı gereksiz vakitten pişmanlık duyuyor.
  • İnsanların dörtte üçü (yüzde 78) sanal sosyalleşme ve toplantılara kıyasla arkadaşlarıyla yüz yüze görüşmeyi tercih ediyor.
  • Cihazların ve aboneliklerin dışında, herhangi bir cihazda oyun oynayan tüketicilerin yüzde 77’si geçen yıl oyun için harcama yapmadığını ve yüzde 67’si son 12 ayda oyunlar için dijital içeriğe hiç para harcamadığını söylüyor.

Tüketiciyi kendisinden daha iyi tanıyabilir misiniz?

araştırma featured pandemi
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Twitter'ın logosu değişti
X, kullanıcı profilleri için menşei etiketleri getirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Haberler
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Haberler
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Sena Tufan
2 hafta önce
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Haberler
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Advertorial
22 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.