Dijital pazarlama dünyasında bu yıla damgasını vuran 5 trend
Dijital dönüşümün pazarlama dünyasında büyük yankılar uyandırdığı 2017 geride kalırken, çok kanallı pazarlama hizmeti sunan Related Digital Group bu yılın öne çıkan pazarlama trendlerini belirledi. İşte bu yıla damgasını vuran pazarlama trendleri;
Kişiye özel pazarlama
İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte müşterilerin beklentilerindeki önlemez artış sürüyor. Bu nedenle alınan her mesaj, sunulan her teklif eşsiz ve kişiye özgü olmalı. Toplu mesaj devrinin ardından, 2017 ile birlikte her markanın müşterileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak için çaba gösterdiği bir döneme geçiş yapılıyor.
Related Digital Group’un veriye dayalı dijital pazarlama otomasyonu teknolojileri ve servislerini tek çatı altında buluşturduğu Related Marketing Cloud platformu, veri analizi, tavsiye sistemleri ve veri odaklı hedefleme teknolojileri sağlayıcısı olarak pazarlama faaliyetlerine yenilik getiriyor.
Çok kanallı (omni-channel) pazarlama
Bugünün tüketicileri akıllı telefonlarından aldıkları bir e-posta ilanını sosyal medyada ve internette kontrol ederek alım yapıyor. Marka nasıl daha etkin sunulabilir? Sorusunun cevabı çok kanallı iletişimden geçiyor. Farklı kanallar üzerindeki müşteri bilgilerinin tek bir platformda toplanması, e-posta, mobil, web ve sosyal medya kanallarının kullanımıyla yatırımlardan daha yüksek geri dönüş alınması ve müşteri sadakatinin en üst seviyeye çıkarılması kolaylaşıyor.
Mobile öncelik veren iletişim
Statista araştırmalarına göre 2017 yılında dünya genelinde online trafiğin yüzde 52,64’ünü mobil internet trafiği oluşturuyor. Oluşan trafikteki vaktin yüzde 21’i sosyal medyada geçiyor. Bu istatistikler, müşterisine daha etkin biçimde ulaşmak isteyen markalar için iletişim trendlerini net biçimde ortaya çıkarıyor.
Mobile temas etmeyen markaların 2017 yılında müşteriye ulaşması oldukça zor. Related Digital Group, tüm cihazları ve platformları kapsayan entegre mobil pazarlama çözümleri sunuyor. Mobil kampanya ve analitiklerden faydalanarak tek bir platform üzerinden kişisel deneyimler geliştirmek, yeni kullanıcılar elde etmek, mobil alışkanlıkları analiz ederek, anlık etkileşim sağlamak mümkün oluyor.
Influencer marketing
Influencer marketing, hedefledikleri kitleye ulaşmak için markalara özgün bir kanal açıyor. Related Digital Group bünyesinde faaliyet gösteren Madebycat markaların dijital içerik stratejileri belirleyip, yürütülmesini sağlıyor. Sosyal medyada ileri seviye takip ve yönetim hizmetleri sunan Semanticum, Türkçe içerikli 3 milyonun üzerinde kaynak, 7 bini aşkın haber sitesi ve 30 sosyal medya platformu üzerindeki gelişmiş analizleriyle, hayata geçen influencer marketing projelerinin yansıma ve başarısını ölçümleyebiliyor.
Pazarlama otomasyonu
2017 yılının en güçlü pazarlama trendlerinden biri olan pazarlama otomasyonu ile markalar pazarlama süreçlerini çok daha verimli yönetebiliyor. Yapay zeka ve otomasyon teknolojileri, hedef kitlesi genişleyen markaların tüm pazarlama stratejilerini her bir müşteri için ele alabiliyor.
Related Marketing Cloud’un yaşam döngüsü otomasyonuyla müşterinin ilgisini çekebilecek ürünlerle ilgili düzenli olarak iletişim sağlanıyor. Alışverişin ardından belirlenen süre içinde otomatik e-posta gönderiliyor. Müşteriden geri bildirim geldiğinde ise anında kişiye özel indirim kuponu sunularak, satışlara ve müşteri sadakatine katkı sağlanıyor.
2018 ve sonrasında bizi ne bekliyor?
Dijital dönüşümün hızı gösteriyor ki 2018 yılı geleneksel yapıya sahip birçok sektörü çok kanallı yapıya geçirecek. Bu da demek oluyor ki zaten yoğun olan rekabet ortamı daha da kızışacak. Böylesi bir rekabet ortamında başarıya ulaşmak isteyen şirketler güçlü ve detaylı bir pazarlama stratejisine ihtiyaç duyacaklar. Teknolojide gelinen son nokta ve dijital dönüşümün sürekli hız kazanması, kurumların güncel gelişmeleri sıkı takip ederek en yeni trendlere uyum sağlamaları gerektiğini gösteriyor.