1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital dönüşüm
Haberler

Dijital dönüşümün şirketlerin kar ve performansına katkısı ne?

Gizem Yıldız
19 Eylül 2023
4 dk okuma

KPMG’nin şirketlerin teknolojiye yönelik önceliklerini ve planlarını incelediği “2023 Küresel Teknoloji Raporu”na göre yeni teknolojilerin operasyonel süreçlere dâhil edilmesinde büyük bir artış var. 2022’deki ankete katılanların yalnızca yüzde 10’u yeni teknolojiler için yöneticilerin desteğine sahipken bu yılki ankette bu oran yüzde 38’e kadar yükseldi. Ayrıca katılımcıların büyük çoğunluğu, teknoloji yatırımının kâr veya performansta yüzde 10’un üzerinde artış sağladığını düşünüyor; bu oranın geçen yılın yüzde 2,5 olan genel iyileşme oranından çok yüksek olması dikkat çekici.

Günümüzde şirketler, teknolojiye yaptıkları yatırımı stratejik hedefleriyle uyumlu hale getirmeye önem veriyor. KPMG, şirketlerin teknolojiye yönelik önceliklerini ve planlarını incelediği araştırmasında, dijital dönüşüm yolculuğunun bir sonraki aşamasına nasıl baktıklarını öğrenmek için 2 bin 100 yöneticiyle anket yaptı. Ankete; enerji, eğitim, finansal hizmetler, kamu, sağlık, endüstriyel üretim, yaşam bilimleri, teknoloji, perakende ve ambalajlı tüketici ürünleri dâhil olmak üzere dokuz sektörden yıllık gelirleri 100 milyon doların üzerinde olan şirketlerin yetkilileri katıldı.

2022’deki araştırmanın sonuçlarına benzer şekilde, bu yılki ankete katılanların çoğunluğu, kârlılıklarını veya performanslarını iyileştirmek için dijital dönüşüme yatırım yaptıklarını söylüyor. Hatta bu yıl, performans bir önceki yıla göre daha da arttı. Genel olarak katılımcıların ortalama yüzde 63’ü son 24 aydaki dijital dönüşüm çabalarının bir sonucu olarak performansta bir artış olduğunu belirtiyor. Katılımcıların büyük çoğunluğu, teknoloji yatırımının kâr veya performansta yüzde 10’un üzerinde artış sağladığını düşünüyor; bu oranın geçen yılın yüzde 2,5 olan genel iyileşme oranından çok yüksek olması dikkat çekici.

Dijital dönüşüm somut kazanımlar sağlıyor

Araştırmaya göre dijital dönüşüm yatırımları beklentileri de aşacak şekilde somut kazanımlar sağlıyor: İşletmelerin yüzde 29’u veri ve analitik yatırımları sayesinde en az yüzde 11’lik bir kârlılık ya da performans artışı elde ettiklerini söylüyor. Yüzde 27’si genel bulut ve hizmet olarak sunulan araçlara yapılan yatırımlar için aynı şeyi söylerken yüzde 26’sı ise yapay zekâ ve otomasyona yapılan yatırımlardan kazanımlar elde ettiklerini belirtiyor. Katılımcıların paylaştığı faydalar arasında artan çalışan üretkenliği, iyileştirilmiş verimlilik ve maliyet kontrolü, gelişmiş müşteri katılımı, daha yüksek düzeyde çalışan memnuniyeti, yeni iş geliştirme desteği ve inovasyonun etkinleştirilmesi yer alıyor.

Üst düzey liderlerin dijital dönüşüme destekleri arttı

Yakın zamanda görülen bu başarılı dijital dönüşümün arka planında, birçok şirketin kendine duyduğu güven de önemli rol oynuyor. Katılımcıların yüzde 73’ü mevcut teknoloji araçlarını kullanarak büyüyebileceklerini söylüyor. Çarpıcı bir şekilde, katılımcıların yüzde 38’i artık yeni araç ve teknolojilerin kullanımı için üst düzey liderlerden destek aldıklarını belirtiyor. Bu rakam geçen yılki araştırmada sadece yüzde 10’du. Endüstriyel üretim sektöründe bu oran yüzde 50’ye ulaşırken, enerji, kamu (her ikisi de yüzde 44) ve sağlık (yüzde 43) sektörleri de bu oranın çok da gerisinde kalmıyor.

Siber güvenlik önemli bir ticari fırsat olarak kabul ediliyor

Öte yandan araştırmada siber güvenlik ve mahremiyet endişeleri, dijital dönüşümün ilerlemesini yavaşlatabilecek başlıca faktörler olarak sıralanıyor. Bulut altyapılarına geçişin devam ettiği bir ortamda, şirketlerin yüzde 40’ı XaaS (hizmet olarak her şey) projelerinde güvenliği artırmanın temel bir hedef haline geldiğini belirtiyor. Siber güvenlik sadece bir savunma şartı olarak görülmek yerine, önemli bir ticari fırsat olarak da kabul ediliyor. Siber güvenlik konusunda güçlü bir performans sergileyen şirketler rekabet avantajı elde ediyor. Araştırmaya katılanların yüzde 63’ü siber güvenlik ve mahremiyetin iyileştirilmesinin sadakat kazandıran bir müşteri deneyimi sunmalarına yardımcı olduğunu söylüyor. Ayrıca bu şirketler dijital dönüşümde daha hızlı ilerleyebiliyor, çünkü liderler değişse de şirketin savunma gücü olduğu yerde kalıyor. Bu nedenle, siber güvenlik yoluyla dayanıklılığı ve güveni artırmak artık teknoloji birimleri için en önemli inovasyon hedeflerinden birine dönüşmüş durumda. Siber güvenlik ekiplerinin yarısından fazlası (yüzde 51) güvenliği nasıl otomatikleştireceklerine, kolaylaştıracaklarına ve işlerinin merkezine nasıl yerleştireceklerine odaklanıyor.

ESG hedefleri birçok şirketin gündeminde en üst sıralara yükseldi

Geçen yılki araştırmaya paralel olarak müşteri bağlılığını artırmak ve siber güvenlik, dijital yatırımlar için önemli odak alanları olmaya devam ediyor. Ancak ESG (çevresel, sosyal, yönetişim) hedeflerinin de birçok şirket için gündemin en üst sıralarına yükselmesi de dikkat çekiyor. Katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 48), önümüzdeki iki yıl içinde ESG önceliklerini ilerletmenin teknoloji birimleri için birincil inovasyon hedefi olacağını söylüyor. Katılımcıların neredeyse dörtte üçü (yüzde 72) ise mevcut teknoloji araçlarını kullanarak kısa vadeli ESG hedeflerinde ilerleme kaydedebileceklerinden emin.

Yapay zekâ ve makine öğrenimi parlamaya devam ediyor

Şirketler, yapay zekâ ve makine öğrenimini kısa vadeli hedeflerine ulaşmak için en önemli teknolojiler olarak görüyor. Katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 57), üretken yapay zekâ da dâhil olmak üzere yapay zekâ ve makine öğreniminin önümüzdeki üç yıl içinde iş hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmada önemli rol oynayacağına inanıyor. Bu oran, sıralamadaki bir sonraki teknoloji olan uç bilişimin (yüzde 42) oldukça önünde yer alıyor. Teknolojiye yapılan yatırımın güven ve kârlılığı en hızlı şekilde artırdığı şirklerde yapay zekâ ve makine öğrenimi daha da büyük öncelikler olarak görülüyor. Katılımcıların üçte ikiden fazlası (yüzde 68) bu teknolojilerin kısa vadeli iş hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmada hayati önem taşıyacağını söylüyor.

“Teknoloji yatırımları bilinçli şekilde yapılmalı”

KPMG Türkiye İnovasyon ve Teknoloji Danışmanlığı Lideri ve Şirket Ortağı Gökhan Mataracı yaptığı değerlendirmede, “Teknoloji liderleri, görev yaptıkları şirketlerde dijital dönüşümü sürdürmekte kararlı görünüyor. Ancak daha büyük bir etki için daha geniş bir iş birliği içerisinde bu dönüşümü sürdürmek gerekiyor. Destekleyici bir ortamda bile, teknolojiye sırf yatırım yapmış olmak için yatırım yapmak doğru değildir. Bu yatırımlar bilinçli bir şekilde yapılmalıdır. Yeni teknolojiler şirketlere zorlu rekabet ortamında oldukça yardımcı olduğundan dijital dönüşüm söz konusu olduğunda, tereddütlü bir yaklaşım maliyetli olabiliyor.  Bu nedenle günümüzün zorlu rekabet ortamında, dijital dönüşüm net iş sonuçlarına bağlanmalı ve kâr-zarar getirileri dikkatle izlenmelidir. KPMG olarak biz de dijital dönüşümünün kaçırılmayacak iyi fırsatları beraberinde getirdiğine inanıyoruz. Veriyi en doğru şekilde biriktirmek ve işleyebilmek için iş süreçlerini teknoloji ile harmanlamak, başarılı bir dönüşüm için temel bileşendir. Bu nedenle müşterilerimizin veriyi etkin bir şekilde kullanarak teknoloji dönüşüm stratejilerini belirlemelerine ve çığır açıcı teknolojileri kullanarak gerçek dünyada faydalı sonuçlara ulaşmalarına yardımcı olurken raporlarımızla da onlara yolculuklarında rehberlik edecek önemli veriler sunmaya büyük önem veriyoruz” dedi.

Gerilla pazarlama CGI ile dijitale taşındı: İşte en iyi CGI reklamları…

CGI (Computer generated imagery), yani bilgisayarla üretilen görselleştirme teknolojisi elbette yeni değil. Basılı medyadan video oyunlarına, filmlerden televizyon programlarına dek uzun zamandır hayatımızda olan bu teknoloji outdoor reklamlarda ilk olarak 1990’lı yılların başında kullanılmaya başlandı. Bu dönemde, CGI teknolojisiyle oluşturulan basit animasyonlar ve görseller, billboard ve diğer outdoor reklam araçlarında kullanılıyordu. Günümüzdeyse teknolojinin ulaştığı noktada çok daha etkileyici işler sokakları ve sosyal medyayı süslüyor ve görenleri adeta büyülüyor. Öyle ki bir anda boğazın ortasında dev bir adidas topu çıkıyor Instagram’da karşımıza sayfayı biraz aşağı kaydırdığımızda da L’Oréal Paris’in devasa ruju sokakları kırmızıya boyuyor… 
featured kpmg
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
HAYTAP'tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
Haberler
HAYTAP’tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Haberler
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Haberler
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Marketing Türkiye
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.