Dijital billboardlarda en etkileyici beş örnek

Teknolojinin sürekli gelişimi açıkhava reklamlarına da hızla yön veriyor. Açıkhava iletişim çalışmalarına Artırılmış Gerçeklik, Yapay Zeka gibi teknolojileri yaratıcı bir şekilde entegre eden markalar tüketicileriyle bağlarını kuvvetlendirip, onlara keyifli anlar yaşatarak rakiplerinin önüne geçme imkanı kazanıyor. Bu iletişim kampanyaları her zaman eğlenceli olmuyor kimi zaman verdiği sosyal mesajla duygu dolu anlar da yaşatıyor.

Pepsi Max 

Artırılmış Gerçekliğin en etkileyici kullanıldığı kampayalardan biri olarak görülen Pepsi Max’in açıkhava reklamı otobüs durağında bekleyen insanlara önce şok ardından ise oldukça eğlenceli dakikalar yaşatıyor.

BBC Earth 

BBC Earth’ün “Unmissable” kanalını duyurmak için Norveç’te otobüs duraklarında imza attığı çalışma gören herkeste hayranlık uyandırdı. Oslo’da üç otobüs durağı için Artırılmış Gerçeklik teknolojisiyle hazırladığı billboard’lar adeta hayvanların bir anda belirdiği bir pencereye dönüştü.

Apolosophy/Apotek 

İsveç’li şampuan markası metro istasyonunda hazırladığı dijital billboard’larla çok önemli bir sosyal sorumluluk projesine imza attı. Trenin gelmesiyle billboard’daki kadının saçlarının uçuşmasını izleyen yolcular panoya dikkat kesildiler. Önce gülümseyerek izledikleri billboard ardından herkesi hüzünlendirdi. Billboard’da saçları uçuşan kadın bir anda kel kaldı. Kansere dikkat çeken kampanya QR kod sistemiyle insanları bağış yapmaya teşvik etti.

Ajans Serviceplan/Fransa

Fransa hükümetinin trafik kazalarına dikkat çekmek ve yayaların trafik kurallarına uymasının hayati önemini anlatmak için Fransız Serviceplan kreatif ajansıyla beraber hazırladığı dijital billboard’lar çok sert bir dille de olsa mesajını ulaştırmayı başarıyor. Trafik ışıklarına aldırış etmeden karşıdan karşıya geçen yayalar güçlü bir fren sesiyle irkiliyorlar ardından yüz ifadeleri dijital billboard’lar tarafından fotoğraflanıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=vYWmeh6Q-Vk

Timberland 

Bir marka için Arttırılmış Gerçeklik teknolojisinin belki de en doğru kullanım şekli… Timberland mağazasının önüne gelen potansiyel müşteriler mağaza vitrinin önündeki dijital ekranın önünde durarak mağazadaki kıyafetleri deneme imkanı buluyor.

 

İLGİLİ HABERLER