24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Deneyimde Rönesans
Haberler

XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş

Gizem Yıldız
4 Ekim 2022
5 dk okuma

Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’22, bu yıl sekizinci kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de 11 ana başlık ve 29 alt başlıkla ele alınacak. Zirvede gerçekleştirilecek deneyim atölyeleriyle katılımcılar “deneyimdeki dönüşümü” bizzat yaşama fırsatı da bulacak. Zirvenin sonundaysa A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.

Günümüz tüketicisinin tutum ve davranışı durmaksızın değişirken, markaya duyulan sadakat deneyime evrildi. Artık tüketici “ürüne” ve “markaya” değil yaşadığı deneyime göre tercihlerini şekillendiriyor. Tüketici davranışındaki bu önemli evrim “mükemmel müşteri deneyimini” sadık bir tüketici kitlesi yaratmanın ilk koşulu haline getiriyor. Pazarlamada uzmanlık gerektiren dikey alanlarındaki en güncel gelişmeleri sektörle buluşturan Marketing Türkiye sekizinci kez “Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO”yu pazarlama dünyasının dikkatine sunuyor… Marketing Türkiye tarafından düzenlenen ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle içeriği tasarlanan, Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi XCO’22’nin bu yılki ana teması, “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” olarak belirlendi. 11 ana başlık, 29 alt başlıkla içeriği şekillenen zirve, 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de olarak gerçekleşirken küresel trendlerin nabzını da tutacak.

XCO’22’nin destekçileri…

Kendisi de bir deneyim olarak tasarlanan zirvenin destekçileri şöyle sıralanıyor: Yapı Kredi, Shell, Ticket Restaurant Edenred, Petrol Ofisi, FLO, Teknosa, SAS, İstanbul Airport, Hopi, Philips, Ülker, Monster Notebook, Taskhouse, Bir Adım Sağlık, Teleperformance Türkiye, Watsons, Group DP, PUX, Sistem9, İGA Pass, Filli Boya, İstanbul Akvaryum, Kahve Dünyası, The Museum Hotel Antakya, Stellantis ve Tıkla Gelsin.

Zirvenin basın destekçisi ise Bundle oldu.

XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş

Markaların deneyim karnesi A.L.F.A. Awards’ta verilecek

En iyi müşteri deneyimini yaratan markaların ödüllendirildiği A.L.F.A Awards’un kazanları her yıl olduğu gibi bu yıl da Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi XCO’nun hemen ardından gerçekleştirilecek görkemli bir törenle sahiplerini bulacak. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A Awards’ta 50’nin üstünde kategoride aldıkları A.L.F.A puanlarıyla müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” olarak ödüllendirilecek.

A.L.F.A. Awards’un Metodolojisi

A.L.F.A. Awards’ta kazanlar AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. Araştırma kapsamında ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen Türkiye Temsili 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriliyor. 50’nin üstünde kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi parametrelerde değerlendirmeler yapılıyor.

XCO’22’de neler konuşulacak?

  1. Pazarlama Teknolojileri ve İnsan
  2. Web 3.0
  3. İş Birlikleri ile Mükemmel Karışım
  4. Markadan Deneyime Kayan Sadakat
  5. Sürdürülebilirlik ve Etki
  6. Deneyimde Yeni Sermaye – Güven
  7. Deneyimin Sahne Önü ve Arkası – Organizasyon
  8. Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği
  9. Özünde Tasarım Var
  10. Eğlenmeyi Unutma
  11. Çalışan Deneyimi

Pazarlama Teknolojileri ve İnsan

XCO’22’nin ilk bölümü olan “Pazarlama Teknolojileri ve İnsan”da; “Deneyimde Rönesans”, “Omnichannel Müşteri Deneyimi” ve “Hiper Kişiselleştirme” oturumlarıyla deneyimin merkezine yeniden insanı koymanın yolları tartışılacak, omnichannel ve hiper kişiselleştirmedeki son trendler ele alınacak.

Deneyimde Rönesans

Deneyimde Rönesans oturumunda “Teknolojinin hızla geliştiği, şirketlerin ve bireylerin hızla teknolojiye adapte olduğu günümüzde markalar deneyim borcunu nasıl ödeyecek?” ve “Teknoloji hayatımızdaki yerini her geçen gün artırırken insan olduğumuzu hatırlayıp deneyimin merkezine yeniden insanı koyarak geleceğe nasıl hazırlanabiliriz?” sorularına yanıt aranacak.

Omnichannel Müşteri Deneyimi

Uzun bir süredir tüketici satın alma deneyimini çok kanallı olarak sürdürüyor. Ve satın almaya giden yol her zamankinden daha karmaşık. Dolayısıyla omnichannel her ne kadar uzun süredir hayatımızda olan bir kavram olsa da markaların hala soru işaretleri var: “Teknolojiyi mi deneyimleteceğiz yoksa deneyimde teknolojinin olanaklarından mı faydalanacağız?”, “Omnichannel müşteri deneyiminde pürüzsüzlüğü nasıl sağlayacağız?”… İşte Omnichannel Müşteri Deneyimi oturumunda tüm bu soruların yanıtları aranarak, markalara güncel gelişmeler ışığında yeni bir yol haritası çıkarılacak.

Hiper Kişiselleştirme

Bu oturumda, hiper kişiselleştirmeye nasıl ölçek ekleneceği, milyonlarca kişiye kişiselleştirilmiş değer önerisi geliştirmek için hangi teknolojilerin kullanılabileceği ve farklı sektörlerdeki kişiselleştirme deneyimleri örnekler üzerinden anlatılacak.

Web 3.0

İnternet çağının devrimi olarak kabul edilen Web 3.0 kullanıcı deneyiminin şekillenmesinde de büyük rol oynuyor. Web 3.0 bölümünde teknolojinin deneyime olan yansımaları “Web’in Rönesansı” başlığıyla ele alınacak. Aynı zamanda Web 3.0’ın sadece bir buzzword’den ibaret olup olmadığı ve markaların web 3.0’a geçiş için ne tür hazırlıklar yapması gerektiği de tartışılacak.

İş Birlikleriyle Mükemmel Karışım

Bu bölümde yer alan “Partner (İş Ortağı) Deneyimi” oturumunda: “Marka ve tüketiciler arasında tekil arayüz olarak partner deneyimi nasıl sağlanır?”, “Ekosistemi deneyim yaratmak için nasıl mobilize edebiliriz?” ve “B2C deneyimde B2B iş birliklerine nerede yatırım yapmalıyız?” sorularına yanıt aranacak.

Markadan Deneyime Kayan Sadakat

Çok değil kısa bir süre önce tüketicinin sadakatini kazanmanın yollarını bulmuştu markalar… Fakat artık belirsizliklerle dolu bir dönemdeyiz ve müşteri sadakati yaratabilmek için türlü stratejiler geliştiren markalar, kimi zaman tek bir cazip teklife ya da daha iyi bir deneyime yenilebiliyor. Araştırmalar önce tüketicinin sadakatini markaya değil ürüne vermeye başladığına daha sonrasında da deneyimin bu sadakati kazanmada baş aktör olduğuna işaret ediyor. Buradan hareketle “Markadan Deneyime Kayan Sadakat” bölümünde mevcut sadakat programlarının müşteri deneyimini nasıl etkilediği ve tüketiciyi çeken deneyim unsurları tüm yönleriyle ele alınacak.

Deneyimde Yeni Sermaye: Güven

Bu bölümde; “Siber Güvenlik” ve “Deneyimde Etik Yaklaşımlar” oturumlarıyla veri ve uygulama güvenliklerinin nasıl sağlanacağı ve deneyimdeki etik yaklaşımlar ele alınacak.

Siber Güvenlik

Siber güvenlik sadece markaların itibarını değil müşteri deneyimini de önemli oranda etkiliyor. Son bir yılda hiç olmadığı kadar çok veri ihlali yaşandı ve bu aşamaya gelindiğinde ne kaybedilen itibarın ne verilerin ne de tüketici güveninin kolayca geri kazanılmadığını bizzat tecrübe etti markalar. Bu olumsuzlukların deneyimde bıraktığı hasarın nasıl önlenebileceğinin konuşulacağı “Siber Güvenlik” oturumunda eş zamanlı olarak: “Teknolojiye göbekten bağlı olan e-ticaret, sosyal medya, sosyal ticaret gibi alanlarda veri ve uygulamaların güvenliği nasıl sağlanır?”, “Deneyimde güven sağlayan siber güvenlik uygulamaları nelerdir?” ve “Markaların tüketici yolculuklarını kolaylaştırırken aynı zamanda siber güvenlik önlemleri almaları nasıl sağlanır?” soruları yanıt bulacak.

Deneyimde Etik Yaklaşımlar

Bu oturumda; “Markaların kurumsal sürdürülebilirlik ve yönetişim deneyiminde kapsayıcı olmaları nasıl sağlanabilir?”, “Deneyimde etik yaklaşımlar nelerdir?”, “Deneyimde etik olmayan sonuçlara giden kurgu hataları nelerdir?” ve “Etiğin etkisini nasıl gösterebiliriz?” soruları alanında uzman isimler tarafından yanıtlandırılacak.

XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş

Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’ya katılmak için kayıt yaptırmayı unutmayın!

Aşağıdaki formu doldurarak deneyim tasarımı alanındaki en güncel gelişmelerin konuşulacağı XCO’ya katılabilirsiniz. Sınırlı sayıda katılımcıyı ağırlayacak olan zirvede yerinizi almak için geç kalmayın…

Deloitte Türkiye Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Haberler
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
İrem Alimoğlu
5 gün önce
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
Haberler
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.