Pazarlamanın yeni gerçeği, yeni nesil deneyim tasarımı…
Deneyim tasarımı ve yönetimi derinlikli bir uzmanlık alanı… XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, bu derinlikli alanda mükemmel deneyim tasarımına odaklanan profesyoneller için bir buluşma ortamı olarak tasarlandı. 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla gerçekleştirilecek olan zirvede yerini almak isteyen katılımcıları için kayıtlar devam ediyor… Peki, Türkiye’de deneyim tasarımının en büyük buluşması olan XCO’da bu yıl neler konuşulacak?
Değişen beklentiler, satın alma tercihini deneyimin belirlemesi ve sadakatin markadan deneyime evrilmesi “deneyim tasarımının” giderek artan önemine vurgu yapıyor. Teknoloji deneyime dair her gün öğrenilecek pek çok şeyi dayatırken teoriden uygulamaya XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi konunun uzmanlarına yeni fırsat alanları açıyor. Sürdürülebilirliği söylemden ibaret sananlarla meseleyi bir iletişim aracı olarak değerlendirenleri ibret dolu bir gelecek bekliyor. Sürdürülebilirliği içselleştiren markaları bekleyen handikaplardan biri müşterilerinin konuyu içselleştirememesi. Şirketler süreci hızlandıracak deneyimleri, teknoloji ve insanın formül içerisindeki dengesini etkili ve acil bir şekilde kurgulayarak tasarlamalı.
XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nde neler konuşulacak?
Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği
Rekabetin kızgın, aynılaşmış ürün ve hizmetlerin ayrışmayı zorlaştırdığı sektörlerde fark nasıl yaratılır? Sayısız sektörde faaliyet gösteren markalar giderek benzeşirken kendi alanlarında eşsiz bir deneyim nasıl tasarlanacak?
Petrol Ofisi CMO’su Sinan Seha Türkseven, bir akaryakıt şirketinin sektöründe fark yaratan, aralarında mobil uygulamaların nasıl tasarladığı, mobil ekranı kullanarak nasıl sadakat inşa edildiği de olan süreçlerin ayrıntılarını paylaşacak.
Farklı deneyimlerin stratejik kurgularla sektör fark etmeksizin nasıl konumlandırılabileceği, PO App’le imza atılan başarılı case’ler üzerinden aktarılacak.
Çalışan Deneyiminin Artan Önemi
Müşteri deneyimi alanında olgunlaşan şirketler müşteri deneyiminin iş başarısını artırmak için kapsamlı bir strateji haline geldiğinin bilincinde… Bu stratejinin gerçekten uygulanabilmesi içinse tüm organizasyonun birlikte hareket etmesi çok önemli.
Ticket Restaurant Edenred örneğinde olduğu gibi; kurumsal şirketler, üye restoran, kafe ve marketlerle son kullanıcıya yani birden fazla hedef kitleye aynı anda hitap eden şirketler tüm paydaşları arasındaki müşteri yolculuğunu nasıl planlamalı ve yönetmeli? Müşteriyi tanımak ne demek? Müşteri deneyimini tasarlamak neden önemli? Bu deneyimi mükemmel hizmete varacak şekilde tasarlamak nasıl mümkün olabilir? Ve en önemlisi, tüm çalışanların bu stratejiyi sahiplenmesi için gerekli motivasyon nasıl sağlanır?
Tüm bu soruların yanıtları ve daha fazlası Ticket Restaurant Edenred CMO’su Zeynep Ege Dura’dan gelecek.
Deneyim tasarımı ve yönetimi derinlikli bir uzmanlık alanı.
XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, mükemmel deneyim tasarımına odaklanan profesyoneller için bir buluşma ortamı olarak tasarlandı.
Bu kapsamda deneyim tasarımının en büyük buluşması XCO’22’de Stellantis Türkiye CCO’su Ayça Furth “Kişisel Markalaşma Kapıda” adlı sunumunu gerçekleştirecek.
Sürdürülebilirlik ve Etki
Şirketlerin sürdürülebilirlikteki başarısı müşterilerinin süreci içselleştirmesiyle mümkün. Ayrıca bu şirketler için de bir sorumluluk!
Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın, “Sürdürülebilirlik ve Etki” bölümünde sürdürülebilirliğin içselleştirilmesi konusunda başarılı bir deneyim tasarımı olarak, “Bir finans app’iyle müşterileri daha sürdürülebilir bir hayat tarzı benimsemeye itmek mümkün mü?” sorusunun yanıtını verecek.
“Rekabetin yüksek olduğu sektörlerde sürdürülebilirliği odağa koyarak fark yaratan deneyim nasıl tasarlanır?”
Yenilenebilir, tasarruflu ve verimli enerjiye dönmek tüm endüstriyel şirketlerin liste başı hedeflerinden biri.
Gelecek, enerji maliyetlerinin artmasıyla göz korkuturken sürdürülebilir bir yaklaşımla hem doğa hem de sermaye dostu bir yaklaşım mümkün olabilir mi? Bu zorlu alandaki edinimlerini Nippon Paint – Betek Genel Müdür Yardımcısı Arzu Uludağ Elazığ aktaracak.
Markadan Deneyime Kayan Sadakat
Sadakati kazanmak için türlü stratejiler geliştiren markalar, kimi zaman tek bir cazip teklife ya da daha iyi bir deneyime yenilebiliyor. Peki, mevcut sadakat programları müşteri deneyimini etkiliyor mu? Etkiliyorsa tüketiciye cazip gelen deneyimin unsurları nelerdir?
Watsons Pazarlama İletişimi ve Sürdürülebilirlik Grup Müdürü Merve Ürkün ve Watsons Marka ve Müşteri Odaklı Pazarlama Grup Müdürü Betül Karahan “Markadan Deneyime Kayan Sadakat” konusunu tüm yönleriyle ele alacak.
Deneyimin Sahne Önü ve Arkası
Her sahnesi bir kez çekilecek devasa ölçekte büyük bütçeli bir prodüksiyon düşünün. Saniyesi saniyesine önceden tasarlanmış, sürprizlere tahammülü olmayan!
Önceden kurgusu titizlikle hazırlanmış bir sahnenin önünde yaşatılan deneyimin arka planında acaba ne var? Hedeflenen mükemmel deneyim nasıl bir organizasyonel yapıyla hayata geçirilebilir?
Deneyimin Sahne Önü ve Arkası başlığında, İGA İstanbul Airport Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Direktörü Sinem Yılmaz’dan mükemmellik anına dönüşen dokunuşların ayrıntılarını dinleyeceğiz.
Metaverse müşteri deneyimini nasıl etkileyecek?
Metaverse en çok soru işaretine sahip konuların başında geliyor. İş dünyasının yanı sıra yaşam biçimini kökten değiştirecek olmasından yola çıkarsak, haksız da sayılmayız. Kaldı ki markalar için Metaverse, teknolojinin ortaya koyduğu önemli mecralardan biri. Ancak akıllar biraz karışık: bazı kurumlarda stratejinin en önemli yapıtaşı haline gelmişken, diğerlerinde “Geçici bir heves, Metaverse’ten bize ne!” diye soruluyor.
Kuşkusuz ne kadar karışık olsa da Metaverse bir gerçek olarak karşımızda. Bu üç boyutlu sanal evrenin, müşteri deneyimini nasıl etkilediğini, etkileyeceğini, araştırmaların ortaya koyduğu verilerden yola çıkarak Teleperformance Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Sezin Mızraklı Avalin, XCO’22 katılımcılarıyla paylaşacak. Bu sıra dışı sunum aklımızdaki soruları somut verilerle yanıtlayacak.
Omnichannel Müşteri Deneyimi
Çok kanallı satın alma uzun bir süredir perakendenin gündeminde. Satın alma sürecini hızlandırdığı düşünülen bu çoklu süreç diğer yandan sonuca giden yolu her zamankinden daha karmaşık hale getiriyor.
Omnichannel her ne kadar uzun süredir hayatımızda bir kavram olarak var olsa da akılda hala soru işaretleri var.
“Teknolojiyi mi deneyimleteceğiz yoksa deneyimde teknolojinin olanaklarından mı faydalanacağız?” “Omnichannel müşteri deneyiminde pürüzsüz alışveriş nasıl sağlanacak?” sorularını güncel gelişmeler ışığında masaya yatırarak, son dönemde pek çok yenilikle pazaryerine dönüşen Teknosa’nın adımlarından yola çıkarak Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Emre Kurtoğlu yanıtlayacak.
Omnichannel’da yeni nesil bir alışveriş deneyimi!
Dijital ya da fiziksel mağazacılık fark etmeksizin müşterinin tek beklentisi entegre bir hizmet anlayışıyla ürünlerine hızlı bir şekilde ulaşmak ve bir sonraki alışverişi için avantajlar elde etmek.
Zorlu rakiplerin sektörü perakendede, müşteri deneyimini unutulmaz kılmanın yolu teknolojinin olanaklarını sonuna kadar kullanmaktan ve müşteriyi derinlemesine anlamaktan geçiyor. Sektör profesyonellerinin öncelikli gündeminde ise rakiplerinden önde olmak var.
FLO Pazarlama ve Büyüme Genel Müdür Yardımcısı Gökçe Kunt; omnichannel bir müşteri deneyiminin inceliklerini, teknolojinin bu süreçteki yerini ve özellikle perakende sektöründeki başarılı case’leri “Omnichannel’da yeni nesil bir alışveriş deneyimi!” başlığıyla aktaracak ve “Omnichannel’de pürüzsüz deneyim için rahat ayakkabılarla gezin” diyecek.
Hiper Kişiselleştirme
Pazarlamada işin özü tüketiciye sunulan değer önerisidir. Alışılageldiği gibi daha kaliteliyi daha ucuza alma değer önerisi cazibesini giderek yitirirken her bir önerinin özgün olması bekleniyor. Artık yeni kavram hiper kişiselleştirme. Yeni değer önerileri sunarken teklifin nasıl ölçeklendirileceği, milyonlarca kişiye kişiselleştirilmiş değer önerisi sunmak için hangi teknolojilerin kullanılacağı ve farklı sektörlerdeki kişiselleştirme deneyimleri nelerdir sorularının yanıtını Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın, SAS Orta Doğu, Afrika, Türkiye ve Orta Asya Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Lideri Altan Atabarut ve Partner Republic Kurucusu Demet Yarkın, case’ler üzerinden aktaracaklar.
Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi
“Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi Beğeni, geçmişin kıstaslarını zorluyor. Müşteri kılı kırk yararak satın alırken yaşadığı deneyim son kararında vurucu oluyor. Müşteri deneyimi geçmişten gelen klasikleşmiş standart müşteri hizmetleri sunmak artık yetmiyor “Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi” süreçleri ivedilikle çalışılıyor.
Monster Notebook, iddialı söylemleri ve bunu ortaya koyan uygulamalarıyla zor bir pazarda “Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi” kavramıyla öne çıktı.
Monster Notebook Müşteri Deneyimi Direktörü Alper Işıntan, söylemden uygulamaya, uygulamadan iş sonuçlarına uzanan yeniden tasarlanmış deneyim süreçlerini nasıl uyguladıklarını örnek çalışmalar üzerinden aktaracak. Geçmişin, “servisteki ürününü öncelikli tamir etsin” diyerek ricacı olan müşterisinin, günümüzde orantısız güce sahip olan bilinçli tüketiciye evrimini anlatacak.
Deneyimde Yeni Sermaye: Kapsayıcılık
XCO’22’nin bu yıl deneyimin içeriğinde bir yönetim anlayışı olarak kapsayıcılık dahil edildi. “XCO’22’de yine bir ilk olarak, “Markaların kurumsal sürdürülebilirlik ve yönetişim deneyiminde kapsayıcı olmaları nasıl sağlanabilir?” teması öne çıkarıldı.
Küresel bir marka olarak Shell, yönetim anlayışıyla pek çok konuda öncülük yapıyor.
Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Direktörü Seher Poyrazoğlu Yavuz, Shell uygulamaları üzerinden “Deneyimde Kapsayıcılık ve İnsana Dönüş” arayışının başarılı uygulamalarının hayata geçiriliş süreçlerini ilk kez XCO’22’deki oturumda paylaşacak.
Özünde Tasarım Var: “UX/ VD”
26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla gerçekleştirilecek olan zirvede “UX/VD” (User Experience/ Visual Design) oturumunda, dijital deneyimde nasıl farklılaşılabileceği, kullanıcı deneyimi ve görsel tasarımda “wow” etkisinin nasıl yaratılacağı konuşulacak.
Deneyimin geleceğinde özellikle yapay zekanın etkisini PUX Managing Director’i Mert Tuna Yılmaz’dan dinleyeceğiz.
Büyük Alan Tasarımı:
“Deneyimle anılan mükemmel anlar”
Kültürlerin birbirinin içinde eridiği geniş yapılar deneyimin kuluçka merkezleri.
Bu misyonuyla da toplumsal hizalanmada kritik bir görev üstleniyorlar. Bu bağlamda kitlelerin lokasyona nasıl çekileceğinden, sayıları giderek artan ve aynı ambiyansı sunan bir diğerinden farklı nasıl bir deneyim yaratılacağına kadar çoklu soruların yanıtını XCO’22’de arıyoruz.
İstanbul Akvaryum & Aqua Florya AVM & Crowne Plaza Florya Co-CEO & Yönetim Kurulu Üyesi Dilek Çapanoğlu, “Büyük Alan Tasarımı” temasıyla “Deneyimle anılan mükemmel anları” İstanbul Akvaryum & Aqua Florya AVM & Crowne Plaza Florya özelinde yanıtlayacak.
Deneyimin benzersiz hali: The Museum Hotel Antakya
Eşsiz bir deneyim alanı yaratmak elbette hiçbir zaman kolay olmadı. Ancak bazı case’ler vardır ki, deneyimi hayata geçirmek için alışılmışın ötesinde çaba, kaynak, içgörü ve azim gerektirir.
Her bir yeni kazıda yüzyıllar öncesine dayanan yaşanmışlığın toprak yüzeyine çıktığı, bu nedenle Mimarı Emre Arolat’ın planını 17’den fazla kez değiştirdiği The Museum Hotel Antakya’nın eşsiz hikayesini duygu boyutuyla anlatmak da hiç kolay değil.
Bu meşakkatli süreci, doğduğu toprakların geçmişini koruma pahasına maliyeti çoka katlamayı göze alan The Museum Hotel Antakya ve Turizm Yatırımları CEO’su Sabiha Asfuroğlu Abbasoğlu anlatacak. Deneyimin benzersiz hali, benzersiz güçlü bir anlatıyla XCO’22’de olacak.
Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’ya katılmak için kayıt yaptırmayı unutmayın!
Aşağıdaki formu doldurarak deneyim tasarımı alanındaki en güncel gelişmelerin konuşulacağı XCO’ya katılabilirsiniz. Sınırlı sayıda katılımcıyı ağırlayacak olan zirvede yerinizi almak için geç kalmayın…