Dalaman’da turizmin 12 aya yayılmasını hedefliyoruz
Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & SPA, 2016 performansları ile 2017 yatırımları ve yeni stratejik pazarlama planlarını Hilton İstanbul Bosphorus’da düzenlenen toplantıyla basın mensuplarına aktardı. Bölgede turizmin 12 aya yayılması hedefi doğrultusunda golf tesisi yatırımıyla ilgili planlamalarından vazgeçmeyen otel, Dalaman bölgesine yeni bir kongre merkezi daha kazandırmak için de çalışmalara başladı. Diğer yandan, erken rezervasyonda yüzde 30’luk indirimle yola çıkan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa, yerli turistin yanı sıra İngiliz ağırlıklı Avrupalı turist için planlamaları ve hedefleri doğrultusundaki etkinlikleriyle de dikkat çekiyor. Otel, ağırladığı misafir sayısı içinde yüzde 26 gibi önemli bir yer tutan İngilizler için, Londra’da hem Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa hem de Dalaman ve çevresinin tanıtımını konu alan etkinlikler düzenliyor.
Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, Hilton İstanbul Bosphorus’ta düzenlenen basın toplantısında 2016 performansları ve 2017 planlamaları kadar özellikle Avrupalı turistler açısından son derece popüler bir destinasyon olan Dalaman ve çevresinde 2016’nın nasıl geçtiği ve gelişmeler doğrultusunda 2017’nin nasıl bir görünüm sergilediği hakkında da açıklamalarda bulundu. Öncelikle 2016 performansları hakkında bilgi veren Tunç Batum, 2016 sezonunda 22 bin 600 turistin Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa’yı tercih ettiğini, toplam geceleme sayısının ise 116 bin 000’i bulduğunu kaydetti. Tunç Batum, misafir dağılımının ise yüzde 29 yerli turist, yüzde 26 İngiliz turist, yüzde 15 İngiltere dışındaki Avrupalı turist ve yüzde 8 BDT ülkeleri şeklinde geliştiğini belirtti. Erken rezervasyon kapsamında gelen misafir sayısının ise ağırladıkları misafir sayısı içinde yüzde 62 gibi önemli bir yeri kapsadığına dikkat çeken Tunç Batum, bu oranın 2015 sezonunda yüzde 51 olarak kayıtlara geçtiğini belirtti.
Tunç Batum, turizm açısından zorlu bir sezon olsa da Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa olarak misafir memnuniyetine odaklanan uygulamaları ve daha önce Hilton Dalaman kalitesini tecrübe etmiş turistlerin kendilerini tercih etmeleri nedeniyle 2016’yı diğer yılların altında ancak bu yılın koşullarına göre başarılı bir yıl olarak geride bıraktıklarını vurguladı. Zorluklara rağmen 2016’yı iyi bir dönem olarak geride bırakmalarındaki bir diğer önemli etken olarak misafir memnuniyeti odaklı yapılarıyla hiçbir yatırım ve uygulamadan kaçınmamalarını gösteren Batum, “2016, hem Türkiye hem de turizm açısından sorunlu bir dönem olarak geride kaldı. Sorunların yarattığı sıkıntıları yoğun olarak hissetsek bile misafir hizmetlerinde hiçbir kısıntıya gitmeden zaten üst düzeyde olan kaliteli hizmet anlayışımızı daha da geliştirerek yolumuza devam ettik. 2016 yılında hizmetlerimizle ilgili olarak yatırım ya da işletme maliyetlerinde tasarrufa gitmek bir yana memnuniyeti daha da artırmaya odaklanan yatırımları gerçekleştirdik. Misafirlerimizden aldığımız geri dönüşler bizim ne denli doğru yolda ilerlediğimizin bir göstergesi oldu. Bu strateji, Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa’nın geleceği kadar Dalaman ve çevresi başta olmak üzere Türkiye turizminin geleceğine yapılan yatırımdır” diyerek sözlerini noktaladı.