21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
COVID-19 salgınında kaygı artmaya devam ederken medyaya olan güvensizlikse azalıyor
Haberler

COVID-19 salgınında kaygı artmaya devam ederken medyaya olan güvensizlikse azalıyor

Duygu Su Ocakoğlu
14 Nisan 2020
1 dk okuma

McCann Worldgroup Truth Central’ın raporuna göre COVID-19 salgınında kaygı artarken medyaya olan güvensizlik azalıyor.

McCann Worldgroup Truth Central’ın geçtiğimiz ay yayınlanan koronavirüsün kültürümüzü nasıl etkilediğine dair ilk raporunda katılımcıların büyük bir kısmının “medyanın gereksiz histeri yarattığını” düşündüğü belirtilmişti.

Kurumun ikinci raporunda salgının dünya çapında 100 bin kişinin hayatını sonlandırdığı gerçeği de sindirilmeye başlanırken bu şekilde düşünen katılımcıların sayısının sadece iki haftada yüzde 42’den yüzde 33’e düştüğü gözlemleniyor. Salgınla birlikte kaygılı olan katılımcıların oranı yüzde 53’ten yüzde 67’ye yükseldi.

Kaygı seviyeleri bir ülkeden ötekine değişiklik gösteriyor. İtalya, İspanya ve Fransa en kaygılı ülkeler arasında bulunsa da yeni vakaların artışının yavaşlamasıyla birlikte bu ruh hali dengelenmeye başlıyor. Öte yandan İngiltere’nin tamamını endişe sarmış durumda.

ABD’de kaygı artmaya devam ediyor ancak nüfusun çoğunluğu hükümetin sokapa çıkma yasağı gibi tedbirler almasını istemiyor ve bu istek Amerikan vatandaşlarını tüm raporda bir anomali haline getiriyor; kaygıları giderek artsa da durumu reddediyorlar. Araştırmaya katılan üç Amerikan’dan sadece biri sokağa çıkma yasağının uygulanması gerektiğini düşünürken İngiltere’de böyle düşünenlerin oranı yüzde 58.

McCann’in bir önceki raporundan beri değişen bir başka faktör de sosyal mesafe uygulamalarına dair görüşler oldu.

Salgının daha ciddiye alınmasıyla birlikte sosyal mesafe uygulayan insanların sayısı özellikle İngiltere’de artış gösterdi. İki hafta önce yayınlanan ilk raporda evinde kalanların oranı yüzde 32 iken bu raporda yüzde 84’e, Şili’de ise yüzde 28 iken yüzde 78’e yükseldi.

Önemli bir ek olarak global kapsamda her 10 katılımcıdan üçü salgın sırasında hayata normal bir şekilde devam etmenin etik olmadığını düşünüyor.

Kaynak: Campainglive

araştırma Koronavirüs
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Haberler
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Sena Tufan
5 gün önce
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
Haberler
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
İrem Alimoğlu
30 Nisan 2025
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Haberler
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Esas Sosyal 10. yılını kutluyor...
Haberler
Esas Sosyal 10. yılını kutluyor…
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.