6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
çikolata
Haberler

Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?

Seda Başpınar
25 Haziran 2022
2 dk okuma

Pek çoğumuzun ortak noktalarından biri çikolata sevgisi. Ancak tercihlerimiz değişebiliyor. Kimimiz favorisi sütlüyken kimimizinki bitter olabiliyor. Eş dost ziyaretlerinin de eşlikçilerinden biri olan çikolata, tam da bu sebeple hediye edileceği zaman birkaç farklı çeşidiyle aynı kutuya giriyor. Türkiye’de çikolata tüketim alışkanlıkları üzerine araştırma Kahve Dünyası’nın verilerine göre ise sütlü çikolata tercihi, pastadan en büyük payı alıyor.

“Çikolatayı ne kadar tüketiyoruz? Ne zaman yemeye ihtiyaç duyuyoruz? En çok hangi çeşidini tercih ediyoruz?” gibi sorulara yanıt bulmak için yapılan araştırmaya katılanları yüzde 65’i her zaman yediğini, yüzde 99,5’i ise çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söylüyor. Türkiye’nin yedi bölgesini kapsayan araştırma için, nüfusun en kalabalık olduğu ilk 26 ilde, 25-55 yaş aralığında 1000 kişiyle görüşme yapıldı.

Çeşni de tercih sebebi

“Hangi tür çikolataları tercih ediyorsunuz” sorusuna katılımcıların yüzde 53,73’ü sütlü yanıtı verirken; yüzde 31,54 bitter, yüzde 10,1’u ise beyaz çikolatayı tercih ettiğini ifade etti. Katılımcıların yüzde 63,2’si fındık, fıstık gibi çeşnili olanları tükettiğini söyledi. Meyve ya da aroma gibi dolgulu olanları tercih edenlerin oranı yüzde 18,9 olurken, sade tüketenlerin oranı ise yüzde 17,9’da kaldı.

Misafirliğe giderken tercih madlen

Bayramda misafirliğe giderken çikolata götürmek bir gelenek. Araştırmaya göre tüketiciler misafirliğe götürmek için en çok madlen tercih ederken, kendi evlerine gelen misafirler için ikramda spesiyal tercih ettiğini belirtti. Araştırma bayramda çikolata için ayırdığımız bütçeyi de ortaya koydu. Bayram çikolata alışverişleri için ortalama 200-500 TL ayırıyoruz. Katılımcıların yüzde 34,28’i 200-500 TL, yüzde 29,46’sı 100-200 TL, yüzde 14,92’si ise 50-100 TL harcama yapıyor.

Günde birden fazla çikolata yiyoruz

Araştırmaya katılanların yüzde 99,5’i çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi. Katılımcıların yüzde 35,22’si günde birden fazla tükettiklerini söyledi. Günde bir kez yiyenlerin oranı ise yüzde 32,2 oldu. “Ne zaman yeme ihtiyacı duyuyorsun?” sorusuna katılımcıların yüzde 65,63 her zaman yanıtını verdi. Enerji almak istediğinde tüketenlerin oranı yüzde 14,35 olurken, “Canım sıkıldığında yiyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 6,7’de kaldı. Katılımcıların yüzde 92,54’ü yedikten sonra mutlu hissettiğini belirtti. Bu yanıtı yüzde 88,39 ile keyif, yüzde 79,51 ile enerji, yüzde 76,96 ile haz izledi.

Çikolata yemek veganların da hakkı

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Haberler
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
24 Mayıs 2025
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Haberler
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.