15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Chief Digital Officer'ların devri yükseliyor
Haberler

Chief Digital Officer’ların devri yükseliyor

Marketing Türkiye
21 Ağustos 2015
2 dk okuma

24 Mart 2015’te ABD Başkanı Barack Obama, Beyaz Saray’ın ilk CDO’sunu işe aldıklarını duyurduğunda “Beyaz Saray’ın ilk Chief Digital Officer’ı Jason Goldman, dijital çağı şekillendiren isimlerden biri olarak bize de yeni bir enerji getirecek” demişti. Beyaz Saray’ın sosyal medya konusunda Barack Obama döneminde aktif olması da teknolojiyle ne kadar yakından ilgilendiklerini ve dijital çağın gerekliliklerini bir ülkeye nasıl yansıtacaklarını göstermiş oluyordu. Birçok konuşmasını medium.com üzerinden yayınlayan Obama, Twitter’da açılan POTUS (President of the United States) hesabıyla da tüm dünyaya sesleniyor. Hatta her gün kendisine gelen mektupları tumblr’dan yayınlayarak sosyal medya kullanımında ne kadar aktif olduğunu gösteriyor. Bunların hepsinin sebebi ise teknolojiyi ve teknolojik atılımı ülke geneline yayarak geleceği şekillendirecek en güçlü silahı tüm ülkeye tanıtmak. Jason Goldman’ın CDO olarak danışmanlığa başlaması da bunun içindi.

Dünya geneline bakıldığında, her markanın ya da sektörün dijital çağa ayak uydurarak bu yönde istihdam yaratması artık kaçınılmaz bir durum. Ancak eski “title’lar” yeni dijital çağda geçerliliğini yitirirken, oluşan yeni tanımlar yeni yetenekleri ortaya çıkartmaya başladı. Chief Digital Officer‘lar da bunun en yüksek mevkideki örneklerinden. CIO’ların şirketlerde yaptıkları işin daha çok bilgi teknolojileri olarak görülmeye başlanması ve altyapısal sorunlarla daha fazla ilgilenmeleri, dijital çağın ve küresel bağlantıların kurulabileceği yeni pozisyonlar yaratılmasına gerek kıldı. Bir bakıma bu geçiş sürecini CIO’lar oluşturdukları bilgi teknolojileri yapılarıyla şirketlere sağladı ve şimdi dijitale geçiş yapan şirketler ya da ajanslar artık CDO‘larla birlikte daha geniş düşünebiliyor.

eMarketer’ın yaptığı araştırma da bu yıl, küresel anlamda hiç olmadığı kadar CDO titrine sahip ismin çeşitli sektörlerden markalarca işe alındığını gösteriyor. Şirketlerin CEO’luğuna giden yol da artık CDO’luktan geçiyor. 

2005 yılında kartvizitinde CDO yazan yalnızca 3 kişi varken 2015 yılına gelindiğinde bu sayı 2000 kişiye ulaşmış durumda.

Chief Digital Officer'ların devri yükseliyor

CDO’ların dünya genelinde yüzde 36 ile en çok reklam sektöründe çalışıyor olması da yaratıcı endüstrilerin iletişimi dijital sağlama konusundaki ciddiyetlerini bir kez daha kanıtlıyor. Medya şirketleri de yüzde 18 ile ikinci sırada gelirken yayıncıların yüzde 13’le üçüncü sırada olması da dikkat çekici. Finans şirketlerinin ise sadece yüzde 4’ünün CDO barındırması, dijital konusunda yaratıcı endüstri markalarıyla birlikte çalışması sebebiyle olağan karşılanabilir bir durum.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Güncel Haberler
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Paşabahçe, Füreya Koral’ın ilhamını günümüze taşıyor
Haberler
Paşabahçe, Füreya Koral’ın ilhamını günümüze taşıyor
İrem Alimoğlu
30 Eylül 2025
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi...
Atamalar
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi…
Marketing Türkiye
22 Eylül 2025
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Haberler
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Nafizcan Önder
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.