18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CFO'lar yapay zekaya CEO'lardan daha çok güveniyor...
Haberler

CFO’lar yapay zekaya CEO’lardan daha çok güveniyor…

Sena Tufan
12 Nisan 2025
2 dk okuma

CFO’lar, yapay zekanın işletmeler üzerindeki etkisine CEO’lardan daha fazla güveniyor. Mercer’ın yayımladığı 2025 Yönetici Öngörüleri Raporu (Executive Outlook 2025 Report), CFO’ların yüzde 83’ünün yapay zeka yatırımlarının önümüzdeki yıl yüksek büyüme getireceğine inandığını ortaya koyuyor. CEO’larda bu oran yüzde 63 seviyesinde kalırken, finans liderlerinin teknolojiye yönelik bu yüksek beklentisi dikkat çekiyor.

CFO’lar; özellikle verimlilik artışı, maliyet optimizasyonu ve karar destek sistemlerinin güçlendirilmesi gibi alanlarda yapay zekanın doğrudan bir etki yaratacağına inanıyor. Bu durum, teknolojiye yapılan yatırımların artık yalnızca IT departmanlarının değil, finansal yönetimin de temel gündem maddesi olduğunu gösteriyor.

Finansal liderlik artık sadece rakamlarla değil, algoritmalarla da ölçülüyor

CFO’ların yüzde 64’ü, iş gücünü yapay zekayla desteklemenin şirket değerini artıracak en önemli adım olduğuna inanıyor. Rapordaki bu veri, finans liderlerinin yalnızca bilanço yönetimiyle değil, şirketin dönüşüm yolculuğundaki teknolojik adımlarla da yakından ilgilendiğini gösteriyor. Yalnızca mali disiplin değil, aynı zamanda geleceğe yönelik stratejik öngörü de CFO rolünün vazgeçilmez parçaları haline geliyor. Mercer raporu, CFO’ların yapay zekayı bir teknoloji yatırımı olarak değil, iş sonuçlarını doğrudan etkileyen bir kaldıraç olarak gördüğünü net biçimde ortaya koyuyor. Bu vizyon, finansal liderliği daha stratejik, daha proaktif ve daha yenilikçi bir noktaya taşıyor.

2025 dönüşümün yılı olacak

CFO'lar yapay zekaya CEO'lardan daha çok güveniyor...
Jilda Bal
Gilda&Partners kurucusu

Gilda&Partners kurucusu Jilda Bal, “Yapay zeka artık sadece bir verimlilik aracı değil. Doğru ellerde, şirketin tamamını dönüştürebilecek bir zemin” diyor ve ekliyor: “CFO’lar artık potansiyeli önceliklendiriyor. 2025’i anlamlı kılacak olan, yapay zekayı şirkete organik bir şekilde entegre edebilenlerin fark yaratması olacak. Finans liderlerinin bu dönüşümdeki rolü her zamankinden daha belirleyici.” Bal’a göre CFO’lar bu yıl sadece finansal verilerle değil, yapay zekadan elde edilen içgörülerle de karar alacak. Teknolojiyle stratejiyi buluşturabilen liderler, değişimin ritmini belirleyenler olacak.

CEO’ları gelecek korkusu sardı: Yüzde 60’ı işini kaybetme endişesi yaşıyor!

CFO featured gilda partners
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
4 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
5 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Haberler
Yapay zeka, yaratıcılığın düşmanı mı en güçlü ortağı mı?
Nafizcan Önder
31 Ağustos 2025
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Haberler
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Nafizcan Önder
17 Ağustos 2025
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Haberler
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Haberler
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Nafizcan Önder
24 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.