10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CEO’ların üç sınavı: Jeopolitik dalgalanma, siber risk ve jenerasyon değişimi
Haberler

CEO’ların üç sınavı: Jeopolitik dalgalanma, siber risk ve jenerasyon değişimi

Marketing Türkiye
17 Ekim 2018
2 dk okuma

KPMG 2018 CEO Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. ”Büyüme Sancıları” başlıklı rapora göre CEO’nun ajandasında üç kritik başlık var; jeopolitik dalgalanma, siber risk ve jenerasyon değişimi.

KPMG’nin bu yıl küresel olarak dördüncü kez düzenlediği CEO Araştırması’na, ekonomiye yön veren 11 kilit ülkeden bin 300 CEO’nun yanı sıra Türkiye’nin de aralarında olduğu 40 ülkeden CEO’lar  görüş verdi. Türkiye’den  25 CEO, iş hayatındaki değişim ve dönüşümle ilgili gözlem, strateji ve deneyimlerini aktardı. Teknoloji çağının fırsat ve tehditlerinin CEO gözüyle değerlendirildiği araştırma, coğrafyanın sorunları farklılaştırmadığını, her ülkeden CEO’ların benzer zorluklarla mücadele ettiğini ortaya koyuyor.

Siber risk, ülkesellik, Y kuşağı

KPMG 2018 CEO Araştırması’ndan öne çıkan bazı başlıklar şöyle:

CEO’ların ajandasının ilk sıralarında aynı üç başlık var; jeopolitik dalgalanma başlığı altında  tanık olduğumuz yükselen korumacılık ve ülkesellik, siber risk ve demografik değişimler…

  • Korumacılık ve ülkesellik CEO’ların büyüme hedeflerini tehdit ediyor. Türkiye’deki CEO’ların tehdit listesinin en başında “ülkeselliğe dönüş” var.
  • Türkiye’de siber farkındalık artmış görünüyor. Geçen yıl CEO’ların yüzde 72’si organizasyonlarının siber saldırılara hazırlıklı olmadığını ifade etmişti. Türkiye’deki CEO’ların yüzde 40’ına göre her şirketin siber saldırıya uğraması an meselesi.
  • CEO’lar jenerasyon değişimiyle baş etmek zorunda. Dijital dünyadan gelen yeni müşteriler, geleneksel müşteri davranış ve beklentilerini değiştirdi.

Büyüme beklentileri temkinli

  • Dünyadaki ve Türkiye’deki CEO’lar hem kendi endüstrilerinin hem kendi işletmelerinin büyümesine bu yıl daha olumlu bakıyor. Fakat bu güven, ulusal büyüme beklentilerine aynı şekilde yansımıyor. Özellikle Avrupa’nın büyük ekonomileri ve Türkiye’de CEO’ların, ülkelerinin yakın gelecekteki büyümesine duydukları güven düşüyor.

Stratejik iş birlikleri

  • CEO’lar belirsizliklere ve engellere rağmen büyüme için inorganik yöntemlere dikkat çekiyor. Küresel CEO’ların yüzde 33’ü, Türkiye’deki CEO’ların yüzde 52’si stratejik ortaklıklarla büyüme hedeflerini yakalayabileceğine inanıyor.
  • CEO’ların yüzde 60’ı yenilikçi startuplarla iş birliğini büyüme için almaları gereken ilk üç aksiyon arasına koyuyor.

Güney Amerika ve Afrika hedefte

  • Küresel CEO’ların yüzde 70’inin, Türkiye’deki CEO’ların yüzde 68’inin gelecek 3 yıldaki coğrafi genişleme hedeflerinin başında gelişmekte olan pazarlar var. Bunlar arasında her üç CEO’dan birinin önceliği Orta/Güney Amerika. İkinci sırada Doğu Avrupa geliyor. Türkiye’deki CEO’lar için Afrika da ilk üçte yer alıyor.

Dönüşümün liderleri

  • Bir işletmenin radikal dönüşümden geçmesi için, süreci yönetecek lidere ihtiyacı var. Küresel CEO’ların yüzde 71’i bu süreci yönetme konusunda kendilerini hazırlıklı görüyor. Türkiye’de ise CEO’ların yüzde 56’sı lider kadroların bu dönüşüm için yeterli donanımda olduğu görüşünde.

Dijital işgücünün etkisi

  • Teknoloji çağında CEO’ların önemli görevlerinden biri de akıllı makineler ve yetenekli insanların bir arada çalıştığı bir gelecek için işletmelerindeki işgücünü yeniden yapılandırmak. Türkiye’deki CEO’ların yüzde 84’ü yapay zeka teknolojisinin çok sayıda yeni iş alanı yaratacağını düşünüyor.
  • Küresel CEO’ların yüzde 67’sinin önceliği ”veri bilimci” leri organizasyona katmak.

CEO ve sosyal medya

  • ”CEO’lar karar alırken neye güveniyor?” sorusunun yanıtı; sosyal medya. Küresel CEO’ların yüzde 81’i, Türkiye’deki CEO’ların ise yüzde 88’i stratejik kararlar almadan önce sosyal medya kaynaklarından gelen veri ve bilgiye güveniyor. Geleneksel medya ikinci sırada yer alıyor. Devlet kurumlarının açık veri kaynakları hem dünyada hem Türkiye’de listenin sonunda.
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
3 Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
4 Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
5 “Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Güncel Haberler
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
X'te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
X’te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
9 Haziran 2025
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Haberler
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Haberler
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Nafizcan Önder
12 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.