Castrol pozitif değişim hareketini başlattı
Türkiye’nin ilk ve tek bitkisel bazlı motor yağı olan Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC’i tüketicileriyle buluşturan Castrol, yeni ürününün lansmanı kapsamında yaptırdığı kamuoyu araştırmasının sonuçlarını Pozitif Değişim filmiyle geniş kitlelere ulaştırdı.
Dünyanın lider madeni yağ üreticilerinden Castrol, sürdürülebilirlik çalışmalarını bir adım daha ileri götürerek Pozitif Değişim hareketi başlattı.
Castrol MAGNATEC BIO-SYNTHETIC’in pazara girişini, Z kuşağının ekolojik hassasiyetlerini ortaya koyan araştırma sonuçları ile birleştiren marka, motor yağı pazarında çevresel sorumluluk hareketinin öncüsü olmayı hedefliyor.
Yayınladığı filmle de bunu kanıtlayan marka, Pozitif Değişim’e dikkat çekerek Z kuşağının sokaktaki sesi oluyor. İstanbul bölgesinde çeşitli sokak ve caddelerdeki numaralarla açıklanan araştırma sonuçları Z kuşağının çevre konusundaki hassasiyetini ve şirketlerden beklentilerini açık bir şekilde ortaya koyuyor.
Z kuşağı şirketleri çevreci olmaya zorluyor
Castrol tarafından, Eğitim Bilimci Dr. Özgür Bolat liderliğinde yapılan araştırmaya göre; Z kuşağı gençlerinin yüzde 78’i çevre ile ilgili konuların kendilerini ilgilendirdiğini belirtiyor. Şirketleri çevreci olmaya zorlayan Z kuşağı, markaların çevresel sürdürülebilirliğe dikkat etmesi konusunda belirleyici bir role sahip.
ERA Research Company tarafından 20-25 Aralık 2018 tarihleri arasında Türkiye genelini temsilen, 12 ilde, 15-23 yaş arasındaki Z kuşağı gençleri üzerinde yüz yüze ve telefonla yapılan araştırmaya göre;
- Z kuşağı gençlerinin yüzde 78’i çevresel meselelerle ilgileniyor. Bu konuya ilgi yaş ile paralel olarak artıyor.
- Gençlerin %73’ü çevre dostu markaları tercih ediyor.
- Gençlerin %65’i firmaların çevre duyarlılığına dikkat ediyor. Kadınların duyarlılığı erkeklerden anlamlı olarak daha yüksek görünüyor.
- Gençlerin %51’i fiyatı daha yüksek olsa bile çevreye zarar vermeyen firmaların ürünlerini satın alıyor.