Cannes Lions 2015’ten iletişimcilerin dikkate alması gereken 10 önemli tavsiye
Cannes Lions, dünyanın yaratıcı endüstrisinin biraraya gelip sektörün bugününü değerlendirip yarınına yön verdikleri en önemli festivallerin başında geliyor. Sene boyunca yapılan işlerin ödüllendirilmesinin yanı sıra gelecekle ilgili dünyanın birçok yerinden ve markasından kanaat önderleri, Cannes Lions’da sahneye çıkarak reklamcılara, pazarlamacılara, kısaca iletişimcilere tavsiyeler veriyor, olmaları gerektikleri yerleri işaret ediyor.
Marketing Türkiye olarak Cannes Lions 2015’te yer alan konuşmacıların değindikleri en önemli 10 konuyu değerlendirdik. İşte iletişim sektörünün geleceğini etrafında şekillendirmesi gereken 10 önemli tavsiye.
1- Contagious & Razorfish Global – Toolkit for Transformation: Belki de Cannes Lions’un en önemli oturumlarından birisinden çok önemli tavsiyeler çıkması da kaçınılmazdı.
Müşterilerin sadece kendilerine özel ürünler yapıldığına verdikleri önem #CannesLions2015 pic.twitter.com/a5JeeiFTUl
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 22 Haziran 2015
Oturumun tamamını da izleyebilirsiniz.
2- Richard Edelman ve Jamie Oliver’ın katılımıyla ‘Innovation: When New Just Isn’t Enough’: Sektörün iki dudağının arasına baktığı insanlardan olan Richard Edelman’ın dünyaca ünlü aşçı Jamie Oliver’ı konuşturduğu oturum da takip edilmeyi hakediyor.
“Müşterilerin %60’ı, pazarlamacıların ve reklamcıların kendilerini hiç dinlemediğini düşünüyor” Richard Edelman
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 23 Haziran 2015
3- Richard Edelman ve Jamie Oliver’ın katılımıyla ‘Innovation: When New Just Isn’t Enough’: Richard Edelman’ın tavsiyeleri ve eleştirileri devam ediyor.
“Bir hareket oluşturun, kampanya yaratmayın! İnsanların ait hissedeceği 3 aylık kampanyalar yapamazsınız” Richard Edelman
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 23 Haziran 2015
4- ‘IŞİD ve Seth Rogen’in biraraya geldiği yer’ oturumunda Google’ın yöneticilerinden Dave Drummond ve Victoria Grand konuştu. İnternetteki nefret söylemlerine yaratıcı endüstrinin karşılık vererek son verebileceğini söyleyen ikili, YouTube’un hangi videoları yayınlayıp hangilerini yayınlamayacaklarını etik olarak nasıl seçtiklerini de anlattılar.
“Yaratıcı endüstriden beklentimiz, gençlerin nefret söylemlerinden etkilenmelerini engelleyecek karşıt görüş yaratmaları” D. Drummond
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 23 Haziran 2015
5- 180 Amsterdam’ın ‘Her şey kötüyken yaratıcı kültürü yeniden yaratmak’ oturumu: Ajansın kreatif direktörü Al Moseley, 2010’da 180 Amsterdam’ın nasıl bir dönüşüme gitmek zorunda kaldığını ve bunu nasıl kendi lehlerine çevirdiklerini anlattı.
“evet yaratıcı bir ajans olarak müşteri kaybettiğinizde küçülmeye gitmelisiniz ama yeteneği küçültmemelisiniz” 180 Amsterdam #CannesLionsMT
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 25 Haziran 2015
6- 180 Amsterdam’ın ‘Her şey kötüyken yaratıcı kültürü yeniden yaratmak’ oturumu: Al Moseley’nin 180 Amsterdam’ın dönüşümünü anlattığı ilham verici konuşma devam ediyor.
“Eskiden büyük bir ajansken şimdi yok olmaya mahkum olarak görünmemek için asla yeteneği kapı dışarı etmeyin” 180 Amsterdam #CannesLionsMT
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 25 Haziran 2015
7- Facebook’un “Solving the marketers latest identity crises” oturumu, mobil dünyaya bir bakışla birlikte pazarlamacıların ve iletişimcilerin neler yaparak insanlara ulaşabileceklerini anlatıyor.
“Mobil satın alma işlemleri dünya tarihinin en hızlı kabullenilen alışkanlıklarından biri oldu” #CannesLionsMT
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 25 Haziran 2015
8- Facebook’un “Solving the marketers latest identity crises” oturumundan paylaşımlar öne çıkmaya devam ediyor.
“Tüm bu değişim bizi yeni bir pazarlama tanımlamasına yönlendirdi: İnsan merkezli pazarlama” #CannesLionsMT
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 25 Haziran 2015
9- Facebook’un “Solving the marketers latest identity crises” oturumundan paylaşımlar öne çıkmaya devam ediyor.
Değişim için gerekli üç önemli ipucu #CannesLionsMT pic.twitter.com/0EohTRnQTt
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 25 Haziran 2015
10- Son olarak da Richard Edelman’ın konuğu olan Jamie Oliver’ın sözü:
"Reklam ve pazarlamacılara tavsiyem: açık ve dürüst olun. Olmazsanız sizden daha kalabalığız ve bunu ödetiriz" J. Oliver #CannesLionsMT
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) 23 Haziran 2015