Çalışanların yüzde 91’i kariyerlerinde hedefledikleri yerde değil…

Kariyer.net tarafından düzenlenen ve yaklaşık 300 bin kişi tarafından online olarak gerçekleştirilen “Meslekler” anketinden çıkan sonuçlara göre, çalışanların yüzde 91’i kariyerinde hedeflediği yerde olmadığını düşünüyor. Çalışanlar her ne kadar kariyer hedefine ulaşamadıklarını düşünse de ankete katılan çalışanların %61’i “Bugün işe yeniden başlama şansı olsa yine aynı mesleği seçerdim” diyor.

Çalışanların öncelikle neden kariyer değişikliği yapmak istediklerinin cevabını arayan ankete katılanlara, “Hangisi sizin için şu an en önemli kariyer değiştirme nedeni olur?” sorusu soruldu. Buna göre çalışanların yüzde 58’i “Hedeflediğim gibi ilerleyememek” yanıtını verdi. Soruyu yanıtlayanların yüzde 25’i “Yeterli ücret alamamak”, yüzde 6’sı “Ulaşım zorluğu, yine yüzde 6’sı “Çalışma saatlerinin uzunluğu” ve yüzde 5’i “İş arkadaşlarıyla anlaşmazlıkla” dedi.

En çok çalışılmak istenen alan: Medya, iletişim ve teknoloji

“Elinizde olsa hangi alanda çalışmak istersiniz?” sorusuna çalışanların yüzde 40’ı “Medya, iletişim ve teknoloji” derken, yüzde 20’si “Tasarım”, yüzde 17’si “Turizm”, yüzde 14’ü “Yazılım, yüzde 9’u ise “Yazarlık” cevabını verdi. Ayrıca diğer mesleklerin gelirleri hakkındaki görüşlerinin de öğrenildiği ankette çalışanlara “En çok para kazanan meslek çalışanları sizce hangisi?” sorusu sorulduğunda ise verilen yanıtların yüzde 33’ü “Deniz ve havayolu çalışanları”, yüzde 28’i “Doktor, avukat”, yüzde 14’ü “Bilişim, bilgi sistemleri çalışanları”, yüzde 13’ü “Finans, ekonomi çalışanları” ve yüzde 12’si “Mimar, mühendis” oldu. Anket sonuçları incelendiğinde çalışanların aslında çalışmak istedikleri alanla onlara göre en çok para kazandırdığını düşündükleri meslekler arasında farklar olduğu görülürken, çalışanların hayallerindeki mesleklerinse çok kazandıran meslekler arasında yer alamadığı göze çarpan veriler arasında yer aldı.

“Satış” pozisyonlarında iş bulmak kolay; çalışmak zor

“Meslekler” anketinde çalışanlara “Hangi meslekte iş bulmak daha kolay?” sorusu da yöneltildi. Çalışanların yüzde 61’ine göre “Satış”, yüzde 24’üne göre “Mühendislik”, yüzde 15’ine göre ise “Muhasebe” pozisyonlarında iş bulmak daha kolay. Mesleklerin zorluk derecelerini de değerlendiren çalışanlar Satış pozisyonunda iş bulmayı daha kolay bulsa da mesleğin kendisini zor buluyor ve yüzde 59 gibi büyük bir oranla “Satış” pozisyonlarını daha zor olarak tanımlıyor.

Bunun sebepleri arasında ise “Satış” pozisyonlarının aslında ikna yeteneğine dayalı olması, bu pozisyonlarda çalışan kişilerin mobil ve ofis dışında çalışmak zorunda kalması, çalışanlara verilen satış hedeflerinin yüksek olması ve bununla birlikte elde edilen gelirlerin hedeflerin tutmasına bağlı olarak gerçekleşen prim sistemine dayalı olması geliyor.

İLGİLİ HABERLER