19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanlar yüz yüze iletişimi özledi!
Haberler

Çalışanlar yüz yüze iletişimi özledi!

Nafizcan Önder
4 Ağustos 2021
2 dk okuma

Hibrit çalışma dünyası şekillenmeye başladıkça sanal toplantılar ve beraberinde gelen iş birlikleri, video konferans çözümleri hem çalışanlar hem de kurum sahipleri için önem arz etmeye başladı. Ipsos ve EPOS tarafından yapılan bir araştırmada, sanal toplantılarda haftada 7 saatten fazla zaman geçirdiğimiz ortaya çıkarken, geçtiğimiz yıl bu sürenin yalnızca 2 saat olduğuna da dikkat çekiliyor… Peki kurumların yüz yüze toplantılar yerine sanal toplantıları tercih ediyor oluşundaki tek gerekçe küresel pandemi koşulları mı? Sanal toplantılarda hangi deneyim noktaları iyileştirilmeli? Çalışanların pandemi sonrası dönem için beklentileri neler? Yanıtlar Bircom’dan ve Bircom CEO’su Can İlkhan’dan geliyor…

Çalışanlar artık sanal toplantılarda daha etkileşimli bir yaklaşımı tercih ediyor. Her iki taraf da kişilerin beden dillerini görebilmek, yüz mimiklerinden reaksiyonlarını gözlemlemek istiyor. Özellikle grup toplantılarında sohbetin akıcılığı açısından önemli olan bu tür davranış biçimlerini hissetmek kişiler arası etkileşimde aktif bir rol oynuyor. 

Kurumların yüz yüze toplantı yerine sanal toplantıları tercih etmesinin en büyük sebepleri arasında ise zaman ve maliyet öne çıkıyor. Bu konudaki değinilmesi gereken kritik nokta ise toplantı kalitesi. Sanal toplantılardaki teknik sorunlar gerek kurumlar gerekse de çalışanlar açısından olumsuz etkiler oluşturuyor. Doğru teknoloji ve doğru seçimler yapılmadığında kişilerin dikkati dağılırken, verimlilik ve odaklanmada da azalmalar olduğu görülüyor. 

Resmi çalışma ortamlarını uzaktan çalışmayla birleştiren hibrit çalışma modeli, yeni teknolojilerin gelişmesini sağlıyor. Sanal iş dünyasının araçlarından olan sanal iş birliklerinin hem ofis hem de ofis dışında bağlantıyı kusursuz sağlaması gerekiyor. 

Çalışanların yüzde 67’si pandemi sonrası daha fazla yüz yüze iletişim istiyor

Çalışanlar yüz yüze iletişimi özledi!

Hibrit çalışmanın gelecekte de hakimiyetini koruyacağını ancak yüz yüze toplantıların rolünün de göz ardı edilmemesi gerektiğine dikkat çeken Bircom CEO’su Can İlkhan, “Yakın tarihli bir araştırmada, çalışanların yüzde 67’sinin pandemi sonrası daha fazla yüz yüze iletişim istediklerini dile getirdiğini görüyoruz. Dünya ‘yeni normale’ döndüğünde uzmanlar yüz yüze toplantılarda harcanan zamanda yüzde 25 artış, sanal toplantı taleplerinde de yüzde 13 azalma olacağını tahmin ediyor. Şüphesiz ki; tam zamanlı, dönüşümlü ya da kısmi anlamda iş yerlerine fiziksel dönüşler gerçekleştiğinde alıştığımız toplantılara katılmak güzel olacaktır ancak sanal toplantı anlayışından da vazgeçemeyeceğiz. Hepimiz sadece yerel ofisimizde değil, dünyanın dört bir yanından meslektaşlarımızla sorunsuz toplantılar yapmayı umuyoruz. Bu nedenle, küçük fiziksel gruplarla toplantıların geri döneceği yerlerde, uzaktan çalışan meslektaşları aramak da standart bir uygulama olacak ve sanal toplantı iş birlikleri bundan sonra hibrit çalışmanın temel bir bileşeni haline gelecek” diyor.

İşletmelerin kendilerini desteklemek için doğru teknolojiyi kullanmasıyla, sınırsız ekipler oluşturabileceklerini vurgulayan İlkhan, “Sahada bulunan fiziksel ekipler ile sanal konumdaki ekipler video konferans aracılığıyla birleşerek profesyonel bir ekip oluşturarak kurumun verimliliğini artıracaktır. Kurumlar, dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırırken, insan etkileşimini geliştirmeye odaklanabilirler” şeklinde sözlerine noktaladı.

Uzaktan çalışanlar pandeminin ardından nasıl bir çalışma modeli istiyor?

Bircom Can İlkhan featured hibrit çalışma pandemi
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor...
Haberler
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…
İrem Alimoğlu
7 Ağustos 2025
Reklamcı ve pazarlamacılara özel teknoloji trendleri
Haberler
Reklamcı ve pazarlamacılara özel teknoloji trendleri
İrem Alimoğlu
31 Ağustos 2025
Milka çikolatalarına "hileli ambalaj" davası
Haberler
Milka çikolatalarına “hileli ambalaj” davası
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Görünmez yükün taşıyıcısı "orta kademe yöneticiler" kırılma noktasında!
Haberler
Görünmez yükün taşıyıcısı “orta kademe yöneticiler” kırılma noktasında!
Marketing Türkiye
23 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.