20 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Deepfake
Haberler

Deepfake’i ayırt edebileceğini düşünen çalışanların yarısı yanılıyor…

Gizem Yıldız
13 Ocak 2024
2 dk okuma

Kaspersky Business Digitization verilerine göre Türkiye’deki çalışanların yüzde 43’’ü bir deepfake’i gerçek görüntüden ayırt edebileceklerini söylüyor. Ancak gerçek hiç de öyle değil. Zira yapılan test çalışanların yalnızca 21’inin gerçek bir görüntüyü yapay zeka tarafından oluşturulan bir görüntüden ayırt edebildiğini ortaya koyuyor. Bu da kuruluşların bu tür dolandırıcılıklara karşı savunmasız olduğu ve siber suçluların yasa dışı faaliyetler için çeşitli şekillerde yapay zeka görüntülerini kullanabileceği anlamına geliyor.

Deepfake, bireyleri veya kuruluşları dolandırmak için sahte videolar veya görüntüler oluşturmak amacıyla kullanılıyor. Örneğin, siber suçlular bir CEO’nun banka havalesi talep ettiği veya bir ödemeye onay verdiği sahte bir video oluşturabilir ve bu video şirket fonlarını çalmak için kullanılabilir. Bireylerden para ya da bilgi sızdırmak için kullanılabilecek videolar ya da görüntüler de oluşturulabilir. Siber suçlular ayrıca yanlış bilgi yaymak veya kamuoyunu manipüle etmek için deepfake’leri kullanabilir. Türkiye’deki çalışanların yüzde 39’u şirketlerinin deepfake yüzünden para kaybedebileceğine inanıyor.

Kaspersky Kıdemli Veri Bilimcisi Dmitry Anikin, konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Birçok çalışan bir deepfake’i tespit edebileceğini iddia etse de, araştırmamız sadece yarısının bunu gerçekten yapabildiğini gösterdi. Kullanıcıların dijital becerilerini abartması oldukça yaygın rastlanılan bir durum. Kuruluşlar için bu, insana dayalı güvenlikte açıklar ve potansiyel siber riskler anlamına geliyor. Dark web kaynaklarının sürekli izlenmesi, deepfake endüstrisi hakkında değerli bilgiler sağlayarak araştırmacıların bu alandaki tehdit aktörlerinin en son trendlerini ve faaliyetlerini takip etmesine olanak tanıyor. Bu izleme, gelişen tehdit ortamına ilişkin anlayışımızı geliştirmemize yardımcı olan deepfake araştırmasının kritik bir bileşenini oluşturuyor” diyor.

Kaspersky, deepfake’lerle ilgili tehditlerden korunmak için şunları öneriyor:

  • Kuruluşunuzdaki siber güvenlik uygulamalarını kontrol edin. Yalnızca yazılım biçimini değil, gelişmiş BT becerilerini de buna dahil edin. Mevcut tehdit ortamının önüne geçmek için Kaspersky Threat Intelligence kullanın.
  • Kurumsal “insan güvenlik duvarınızı” güçlendirin. Çalışanların deepfake’lerin ne olduğunu, nasıl çalıştıklarını ve oluşturabilecekleri zorlukları anladığından emin olun. Çalışanların bir deepfake’i nasıl tespit edeceklerini öğretmek için sürekli farkındalık ve eğitim çalışmaları düzenleyin. Kaspersky Automated Security Awareness Platform, çalışanların en son tehditler konusunda güncel kalmasına yardımcı olur ve dijital okuryazarlık seviyelerini artırır.
  • Güvenilir haber kaynaklarını referans alın. Bilgi okuryazarlığı, deepfake’lerin yaygınlaşmasını önleyecek en önemli unsurdur.
  • “Güven ama doğrula” gibi protokolleri benimseyin. Sesli mesajlara ve videolara şüpheyle yaklaşmak insanların asla kandırılmayacağını garanti etmez, ancak yaygın tuzakların çoğundan kaçınmaya yardımcı olabilir.
  • Bu tür bir saldırının kurbanı olmamak için deepfake videoların dikkat edilmesi gereken temel özelliklerinin farkında olun. Sarsıntılı hareketler, bir kareden diğerine geçerken ışık kaymaları, cilt tonunda değişimler, garip bir şekilde göz kırpma veya hiç göz kırpmama, dudakların konuşmayla senkronize olmayışı, görüntüdeki dijital kirlilikler, videonun kasıtlı olarak düşük kalitede kodlanmış ve zayıf aydınlatmaya sahip oluşu deepfake belirtisi olabilir.

2 çalışandan 1’i iş yerinde güvende hissetmiyor!

featured Kaspersky
1 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
2 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
3 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
4 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
5 Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Güncel Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Haberler
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
Nafizcan Önder
26 Ağustos 2025
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Türkiye'de gezginlerin yüzde 40'ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Haberler
Türkiye’de gezginlerin yüzde 40’ı seyahat planında yapay zekayı kullanıyor: Memnuniyet yüzde 95!
Sena Tufan
24 Ağustos 2025
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Haberler
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sena Tufan
6 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.