17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2 çalışandan 1'i iş yerinde güvende hissetmiyor!
Haberler

2 çalışandan 1’i iş yerinde güvende hissetmiyor!

Nafizcan Önder
11 Ocak 2024
2 dk okuma

Günün büyük bir kısmını geçirdiğimiz, hayatımızdaki pek çok dinamiği temelden etkileyen iş yerlerinde, çalışanların kendilerini güvende hissetmesi elbette çok önemli. Ancak Areda Survey‘in Türkiye genelinde gerçekleştirdiği “İş Yerinde Güven Araştırması”nın çarpıcı verileri iş yerinde tam anlamıyla bir güven krizi olduğunu gözler önüne seriyor. Her iki kişiden birinin iş yerinde kendisini güvende hissetmediğini gösteren araştırmada cinsiyet kırılımında ve farklı yaş gruplarında da güven düzeyinin değiştiği gözlemleniyor…

Çalışanların yüzde 50,4’ü kendisini güvende hissetmiyor

Areda Survey araştırma şirketinin Türkiye genelinde 2.094 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği iş yerinde güven araştırmasına göre Türk halkının yüzde 50,4’ü iş yerinde kendisini güvende hissetmiyor. Bu oran 2021’de yüzde 51,2 iken 2022’de yüzde 46,3’e kadar düşmüştü. 2023 Aralık ayı verilerine göre çalışanların kendisini iş yerinde güvensiz hissetme oranının yüzde 4,1 oranında artış gösterdiği görülüyor.

2 çalışandan 1'i iş yerinde güvende hissetmiyor!

Kendisini iş yerinde güvende hissettiğini belirtenler ise, 2021’de yüzde 48,8 iken 2022’de bu güven artmış ve yüzde 53,7 oranına ulaşmıştı. Ancak 2023’te düşüşe geçerek yüzde 49,6’lara geriledi.

Kadınlar erkeklere göre daha güvensiz hissediyor!

2 çalışandan 1'i iş yerinde güvende hissetmiyor!

Araştırma verilerine bakıldığında, erkeklerle kadınlar arasında kadınların aleyhine olacak şekilde yüzde 10’luk bir farklılık bulunduğu görülüyor. İş yerinde güvende hissetmediklerini ifade eden erkekler yüzde 45,6 iken bu oran kadınlarda yüzde 55’e yükseliyor.

2 çalışandan 1'i iş yerinde güvende hissetmiyor!

Öte yandan ileri yaştaki katılımcılar gençlere göre kendilerini daha fazla güvensiz hissediyor. 55 yaş ve üzerindeki katılımcıların yüzde 61,7’si bu güvensizliği dile getiriyor.

18-34 yaş aralığındaki gençler de yüzde 50,8 ile iş yerinde yaşadığı güvensizlik duygusunu belirtirken; 35-54 yaş aralığındaki katılımcılarda bu durum değişiyor. Bu katılımcıların yüzde 58,1’i kendisini iş yerinde güvende hissettiğini belirtiyor. Yüzde 41,9’u ise güvende hissetmiyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 2.094 kişinin katıldığı ve 28 Aralık 2023 – 02 Ocak 2024 tarihleri arasında yapılan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

areda featured güven
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
3 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
4 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
5 İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Haberler
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Sena Tufan
17 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.