“Buzdolabında Ne Var?” araştırmasına göre BİM’in markası “Dost” hem süt hem de yoğurt kategorisinde dev markaları geride bıraktı…

 

Haber: Ferruh Altun ferruh@marketingturkiye.com

Roamler Türkiye tarafından gerçekleştirilen ve 1,014 kullanıcının dolaplarının içini fotoğraflayarak katıldığı “Buzdolabında Ne Var?” araştırması buzdolaplarına hakim markaları gözler dönüne seriyor. Sürpriz sonuçlarıyla şaşırtan araştırmanın sonuçlarına göre BİM’in private-label markası “Dost” hem süt hem de yoğurt kategorisinde dev markaları geride bırakıyor…

Bugüne kadar tüketicilerin hangi markaları tercih ettiğiyle ilgili pek çok araştırma yapıldı, yapılmaya da devam ediyor. Ancak bu araştırmalar genellikle tüketicinin beyanı esas alınarak yapılıyor. Bu da tüketicilerin gerçek alışveriş alışkanlıklarıyla beyan ettiği arasında fark olabileceği yorumlarını beraberinde getiriyor.

Bu noktadan yola çıkan Roamler Türkiye ise 1014 kullanıcısı arasında gerçekleştirdiği “Buzdolabında Ne Var?” araştırmasında tüketicilere hangi markaları tercih ettiklerini sormaktan bir adım öteye geçti. Araştırmanın başında tüketicilere

akıllı telefonları yardımıyla buzdolaplarının içinin fotoğra arı çektirildi, ardından katılımcıların ürünleri marka bazında beyan etmesi istendi. Sonrasında ise verilen yanıtlar Roamler Türkiye ekibi tarafından fotoğraflarla karşılaştırılıp kontrol edildi. Böylece Roamler Türkiye “Buzdolabında Ne Var?” araştırmasıyla tam anlamıyla tüketicinin dolabına girip “gerçek tüketici tercihlerini” analiz etmeyi başardı. Hem yöntemi hem de sonuçlarıyla dikkat çeken araştırma tüketicinin buzdolabına girmeyi başaran markaları gözler önüne seriyor. İşte o markalar…

Dolabın sürprizi dost süt!

Roamler Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Buzdolabında Ne Var?” araştırmasına göre buzdolabında bulunurluğu en fazla olan ürün tereyağı/margarin. Araştırmaya katılanların yüzde 81’inin dolabında tereyağı/margarin bulunurken onu yüzde 78,1’le peynir ve yüzde 72,9’la yoğurt takip ediyor. Ürün kategorisi bazında markalara bakıldığında ise Dost Süt yüzde 19,5 ile dolaplarda en fazla yer alan marka konumunda. Süt kategorisinde Dost Süt’ü takip eden markalar ise Pınar (yüzde 15,6) ve SEK (yüzde 12,5) oluyor.

Dolapta bulunan peynirlere bakıldığında ise markasız ürünler en fazla payı elde etmiş durumda (yüzde 22,5). Markalı peynir ürünlerinde ise yüzde 20’lik payla ilk sırayı Sütaş alıyor. Onu yüzde 10,5 ile Muratbey takip ediyor.

Peynirde hakimiyet Sütaş’ın…

Süt tercihi konusunda ilk sırada olan Dost’u zirvede gördüğümüz bir diğer kategori ise yoğurt (yüzde 18,1). Sütaş yüzde 17,01 ile bu kategoride de yer alırken markasız ürünler de yoğurt konusunda tüketicinin en gözde tercihlerinden (yüzde 15,5).

Nutella olmazsa olmaz…

Özellikle gençler arasında bir fenomen haline gelen çikolata markası Nutella yüzde 47,9 ile buzdolabında yer alma konusunda rakiplerinden çok önde. Çokokrem yüzde 13,2 ile ikinci sırada yer alırken üçüncü sıraya yüzde 7,6 ile Torku yerleşiyor. Araştırmaya göre yüzde 36,8’lik paya sahip olan Tat dolaplarda en fazla yer alan hazır sos markası konumunda. Onu yüzde 15 ile Calve ve yüzde 14 ile Heinz takip ediyor.

 

Detaylar Marketing Türkiye Nisan sayısında…

 

İLGİLİ HABERLER