17 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Burberry aştı gitti!
Haberler

Burberry aştı gitti!

Duygu Su Ocakoğlu
4 Ağustos 2020
2 dk okuma

Burberry’nin Çin’in Shenzhen şehrindeki yeni mağazası sosyal medyayı mağaza deneyiminin odağında konumladı. Dünyaca ünlü lüks giyim ve aksesuar markası bu mağazası için Çinli sosyal medya ve ödeme uygulaması WeChat ile güçlerini birleştirdi. Burberry CEO’su Marco Gobbetti bu iş birliğinin ürününü “müşterileri hem online hem de mağazadayken birbirine bağlayan ve ödüllendiren bir mini program” olarak özetliyor.

Müşterilerine evden veya online olarak mağazayla WeChat üzerinden etkileşim kurma ve kişiselleştirilmiş içeriğe ulaşma olanağını tanıyan deneyim, aynı zamanda ürün bilgilerini, randevu sistemini ve mağaza turlarını da içinde barındırıyor. Diğer perakende mağazalarının dijital deneyimlerinde de yerini alan ve artık inovasyon değil, beklenti haline gelmiş olan bu özelliklerin Burberry’nin versiyonundaki farkı, bağımsız bir aplikasyon geliştirilmesindense tüm bunların Çin halkının hali hazırda kullandığı WeChat ile entegre çalışması.

Mini programda kullanılan sosyal para birimi, ek dijital içeriğin yanı sıra mağazada yer alan Thomas’s Café’de menüde yer almayan ürünleri de kullanıcıların ulaşımına açıyor. Aynı sosyal para birimi müşterilerin mağazayla etkileşim sıklıklarına göre profillerinde gözüken şirin hayvan avatarlarını belirlemekte de kullanılıyor. eBay’in doğumundan bu yana perakende sektörünün vazgeçilmezi haline gelen oyunlaştırma, sosyal medya kullanımının artmasıyla ikinci baharını yaşıyor.

 

 

View this post on Instagram

 

A custom fit . Explore to unlock hidden experiences and gain exclusive access at our first social retail store, #BurberryOpenSpaces in Shenzhen China, powered by Tencent . Find out more at link in bio

A post shared by Burberry (@burberry) on Jul 31, 2020 at 9:29am PDT

Burberry’nin WeChat ile iş birliği koronavirüs salgınıyla birlikte çalkantılı dönemler yaşayan perakende sektörü için kritik bir zamanda gündeme geldi. Ulusal sokak yasakları, kargo kabusları, farkındalığı yükselen olan tüketici ve yakın ufukta gözüken ekonomik gerilemeyle birlikte perakendeciler müşterileriyle nasıl iletişim kuracaklarını ve etkileri uzun vadeli olacak yeni alışveriş alışkanlıklarına nasıl adapte olacaklarını kara kara düşünüyor.

Burberry müşteri deneyiminde fiziksel ve dijitali birlikte sunma konusunda öncü markalardan biri. Bu son adımıyla aplikasyonların mağazalardaki rolünün ne kadar önem kazanabileceğini gözler önüne seriyor desek yanılmış olmayız. Burberry’nin batılı bir alternatifi yerine yetenekli WeChat ile çalışması lüks giyim markasını olabileceğinden çok daha güçlü bir noktada konumluyor ve bu konsept bizi sosyal medyanın perakende dünyasındaki yerinin opsiyonellikten zorunluluğa dönüştüğü yol ayrımına daha da yaklaştırıyor.

 

Kaynak: Creative Review UK

burberry çin deneyim dijital mağaza perakende Sosyal Medya tencent wechat
1 Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
2 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
3 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
4 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
5 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Güncel Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketici güveni temmuz ayında geriledi
Haberler
Tüketici güveni temmuz ayında geriledi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Haberler
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Nafizcan Önder
18 Haziran 2025
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
Sena Tufan
3 hafta önce
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Haberler
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Nafizcan Önder
3 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.