Buffer’dan sosyal medya ve içerik pazarlaması yönetimi için 6 taktik
Buffer’da birçok farklı içerik pazarlaması stratejisi deneyen markalardan biri. Başarılı içerikleri Buffer for Business’ın sonrasında birçok şirket Buffer’ın sosyal medya ve içerik pazarlama sırlarını öğrenmek istediler. Bu yüzden Buffer’in eş kurucularından Leo Widrich, bu stratejilerden öğrendiği en başarılı 9 taktiği bizimle paylaşıyor.
1-Twitter’da resimler paylaşın; bu retweetleri %150 arttırıyor…
Twitter tweetlere resim ekleme özelliği (dış linkin yerine) eklediğinden beri, Buffer, @buffer adreslerinden bu özelliği sık kullanarak takipçilerinin ilgisinin devamlılığını ve fazlalığını sağladı.
Tıklama oranında bir artış gözüktüyse de bu çok büyük bir oran değildi. Bunun nedeni, tweetlere bir resim eklendiğinde, üzerine tıklamaya ve dolayısıyla dış bir linke bağlanma gereksinimin azalmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu durum bir teoriyle açıklansa da, arkasındaki mantık yadsınamaz.
Resimli tweetler, resimsizlere kıyasla %89 daha fazla favorilere alındı. Bu durum tweetlerin daha çok dikkate alındığını ve okunduğunu gösteriyor ve son olarak resimli tweetler, resimsizlere kıyasla %150 daha fazla retweetlendi.
2-İçeriği bir kereden daha fazla paylaşın…
Buffer blog girişlerini, sosyal medyada birden daha fazla kez paylaşıyor. Bunun birkaç nedeni var. Bu paylaşımlardan sağlanan en önemli katkılardan biri ziyaretçi/bilgi akışının artması; hem farklı zaman dilimlerindeki insanlara ulaşıyorlar, hem de bu girişi paylaştığıklarından beri kazandığıkları takipçilerine o içeriği görme fırsatı veriyorlar.
- Daha fazla akış
İçeriğinizi birden daha çok paylaşma nedenlerinden ilk ve muhtemelen en açığı, bu hareketin sitenize ya da sosyal medya hesabınıza sağlayacağı akıştır.
Tom Tunguz bununla ilgili kendi blog’unda bir deney yaparak aynı içeriği birden çok kere öne çıkarmanın akışı arttırdığını kanıtladı. Top bu deneyler sonucu ikinci kere paylaştığı içeriğin retweetlerinin %75 arttığını gördü.
- Birkaç zaman dilimine birden hitap edin…
Guy Kawasaki aynı içeriği birkaç kez paylaşmasıyla tanınır. Bunu yapmasının nedeni ise farklı zaman dilimlerindeki kullanıcılarına ulaşmak. Kawasaki bu hareketini şöyle açıkladı;
“Tekrarlanan tweetlerin nedeni, akışı en yüksek potansiyeline getirmek ve dolayısıyla reklamdan sağlanan satışları arttırmak. Her tweetin ortalama aynı oranda tıklama aldığını gördüm. Neden 2400 sayfa görüntülenmesi alabilecekken 600’e razı olayım?”
Tweetlerin tıpatıp aynı olması kullanıcılar için bir cazibe yaratmayacağı için, Kawasaki her retweet’te bazı kelimeleri değiştiriyor. “Aynı içeriği tekrarlayarak sunmamızın nedeni farklı zaman dilimlerinde yaşayan insanların farklı sosyal medya alışkanlıkları olması.”
- Yeni takipçilerinize erişin…
Buffer ekibinin fark ettiği bir başka şey de, girişlerinin çoğunun yayınladıklarından aylar sonrasında bile hala gündeme uygun olduğu. Bu güncelliğini yitirmeyen girişleri yayınladıklarından birkaç ay sonra, yani daha fazla takipçi kazandıkları bir zamanda tekrar yayınladıkları takdirde, yeni takipçiler haber değerini yitirmemiş bu eski haberi yeni bir haber olarak takdir edebiliyorlar.
Takipçi sayınızdaki artışı takip etmek için Twitter Counter gibi uygulamaları kullanabilir, böylece eski bir içeriği ne zaman tekrar öne çıkarmanız gerektiğini daha iyi kestirebilirsiniz.
3-Hangi içeriğin daha çok ilgi gördüğünü netleştiren testler yapın…
Buffer, Twitter’a aynı içeriği birkaç kere koyduğu için bu fırsattan yararlanıp hangi başlığın onlar için en başarılı sonuçları getirdiğini ölçüyor.
Bu deneyi şu şekilde yürütüyorlar:
- Bir makale için iyi ilgi çekeceğini düşündüğünüz iki tane başlık bulun.
- Bu farklı başlıklar ve aynı makalenin bulunduğu iki girişinizi de aralarında en az 1 saat farkla tweetleyin. Buffer birini sabah, diğerini öğleden sonra tweetlemenin en etkili sonuçları verdiğini belirtiyor.
- Elde ettiğiniz iki veriyi kıyaslayın ve bloğunuz için en iyi başlığı öyle seçin.
Örneğin; aynı makaleyi içermesine rağmen başlığı “8 saatlik mesainin doğuş noktası ve bunu neden yeniden düşünmemiz gerekir?” diye bir başlık, “Bir gün içinde kaç saat çalışmalıyız? Akıl gücünün kimyası…” adlı bir başlığın iki katı tıklanma alabiliyor. Buffer bu değerlerin 15.300 tıklamaya oranla 32.600 tıklama olduğunu belirtiyor…
4-İçeriğinizin şeklini hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde yeniden tasarlayın..
Buffer’ın her önceden tweetlediği içeriği tekrar öne çıkarırken yapmaya çalıştığı şey, kendilerini tekrar etmemek adına, içeriğin görüntüsünü değiştirmek. Belirli bir içeriği ilk defa paylaşırken sadece bir başlık teaser’ı verip link yönlendirmesi yaparken, ikinci paylaşımlarında içeriğin verilerine dayanan bir grafikle ilgiyi aynı makalenin üzerine üstlerine çekiyorlar.
5-Markanızın her bileşeninden her daim farkında olun ve bu bileşenleri destekleyecek içerikleri bulup paylaşın..
Mention uygulaması web üzerinde markanızın bulunduğu yeri anlamak ve takip etmek için etkili bir yöntem. Bu uygulama web’in herhangi bir noktasında markanızın yanı sıra seçtiğiniz anahtar kelimelerin, rakiplerinizin adı her geçtiğinde size bildiriyor. Bu tür uygulamaların size güncel bir şekilde bildirimde bulunmasını sağladığınız takdirde müşterileriniz ve takipçilerinizin neye ilgisi ve ihtiyacı olduğunu netleştirip bu bilgi üzerine hareket edebilirsiniz.
6-Şirketinizi nasıl yürüttüğünüz ile ilgili açık/şeffaf olun..
Buffer, başarısının bu derecede yükselmesinin nedenini içerik pazarlama taktiklerinin yanında, müşterileriyle oluşturduğu açık ve samimi iletişime bağlıyor. Açık bloglarında şirketin içerisinde olup biten detayları (gelir, yapılan yatırımlar, terfiler ve hatta içerik stratejilerini) paylaşarak Buffer kullanıcılarının şirket kurallarına ve işletmesine güvenmelerini sağlıyor.