16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu reklam izleyenlerin uykusunu getiriyor!
Haberler

Bu reklam izleyenlerin uykusunu getiriyor!

Sena Tufan
30 Eylül 2024
1 dk okuma

Başarılı bir reklam izleyicilerde bir duygu uyandırmalı… ya da IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonu örneğinde olduğu gibi, onları uyutmalıdır. Peki bir reklam izleyicilerin uykusunu nasıl getirebilir?

Esnemenin bulaşıcı olduğu bilinir. Köpeğiniz esnerse siz de esnersiniz. Filmde biri esnediğinde siz de esnersiniz. Hatta bu yazıda defalarca kez ‘esnemek’ kelimesini okuduğunuz için esnemiş bile olabilirsiniz. Ancak gerçek şu ki esneme, bir telefon ekranı aracılığıyla bile bir his uyandırabilen güçlü bir araç.

IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonunu tanıtan son kampanyası da esnemenin bu bulaşıcı özelliğinden yararlanarak izleyenlerin esnemesini sağlıyor.

IKEA Complete Sleep kampanya filmleri pelüş, sessiz ve rahat yatak odalarında geçiyor. Kamera yavaşça yakınlaşırken, bir anlatıcı IKEA Complete Sleep koleksiyonu hakkında tamamen bilgilendirici bir senaryo sunuyor. Ancak sadece birkaç saniye sonra derin ve uzun bir esnemeye yenik düşüyor. Buna rağmen seslendirmeye devam ediyor ve satırlarını bitirmek için bu büyük esnemeyle savaşıyor.

Bu reklamlar ilk başta bilgi reklamı gibi görünse de, kısa sürede izleyicide esneme hissi uyandıran bir hal alıyor. İzleyenlerin artık tek düşündükleri; yumuşak, rahat çarşafların içine girmek ve gördükleri tek şey IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonu.

Ayrıca reklamların insanların genellikle en uykulu oldukları zamana denk gelmesini sağlamak için, doğal uyku ritimleriyle bağlantılı zamanlarda yayınlandı: Gece geç saatlerde, akşam 10 civarında, sabah erken saatlerde, sabah 8’de ve tabii ki meşhur öğleden sonra çöküşü sırasında. Bu zamanlama, izleyicilerin filmi izlerken esneme ihtimalini daha da artırdı.

Bir reklam karşısında esnemenin iyi bir şey olabileceğini kim bilebilirdi?

‘IKEA AdzzZZzz’ adını taşıyan bu kampanya Umman, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde yayınlandı. Al-Futtaim IKEA için Memac Ogilvy tarafından hazırlandı.

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

Kaynak: Ads of the World

featured IKEA
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
28 Nisan 2025
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Çalışanların yüzde 60’ı "önce kişisel yaşam" diyor!
Haberler
Çalışanların yüzde 60’ı “önce kişisel yaşam” diyor!
İrem Alimoğlu
27 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.