1 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu reklam izleyenlerin uykusunu getiriyor!
Haberler

Bu reklam izleyenlerin uykusunu getiriyor!

Sena Tufan
30 Eylül 2024
1 dk okuma

Başarılı bir reklam izleyicilerde bir duygu uyandırmalı… ya da IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonu örneğinde olduğu gibi, onları uyutmalıdır. Peki bir reklam izleyicilerin uykusunu nasıl getirebilir?

Esnemenin bulaşıcı olduğu bilinir. Köpeğiniz esnerse siz de esnersiniz. Filmde biri esnediğinde siz de esnersiniz. Hatta bu yazıda defalarca kez ‘esnemek’ kelimesini okuduğunuz için esnemiş bile olabilirsiniz. Ancak gerçek şu ki esneme, bir telefon ekranı aracılığıyla bile bir his uyandırabilen güçlü bir araç.

IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonunu tanıtan son kampanyası da esnemenin bu bulaşıcı özelliğinden yararlanarak izleyenlerin esnemesini sağlıyor.

IKEA Complete Sleep kampanya filmleri pelüş, sessiz ve rahat yatak odalarında geçiyor. Kamera yavaşça yakınlaşırken, bir anlatıcı IKEA Complete Sleep koleksiyonu hakkında tamamen bilgilendirici bir senaryo sunuyor. Ancak sadece birkaç saniye sonra derin ve uzun bir esnemeye yenik düşüyor. Buna rağmen seslendirmeye devam ediyor ve satırlarını bitirmek için bu büyük esnemeyle savaşıyor.

Bu reklamlar ilk başta bilgi reklamı gibi görünse de, kısa sürede izleyicide esneme hissi uyandıran bir hal alıyor. İzleyenlerin artık tek düşündükleri; yumuşak, rahat çarşafların içine girmek ve gördükleri tek şey IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonu.

Ayrıca reklamların insanların genellikle en uykulu oldukları zamana denk gelmesini sağlamak için, doğal uyku ritimleriyle bağlantılı zamanlarda yayınlandı: Gece geç saatlerde, akşam 10 civarında, sabah erken saatlerde, sabah 8’de ve tabii ki meşhur öğleden sonra çöküşü sırasında. Bu zamanlama, izleyicilerin filmi izlerken esneme ihtimalini daha da artırdı.

Bir reklam karşısında esnemenin iyi bir şey olabileceğini kim bilebilirdi?

‘IKEA AdzzZZzz’ adını taşıyan bu kampanya Umman, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde yayınlandı. Al-Futtaim IKEA için Memac Ogilvy tarafından hazırlandı.

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

Kaynak: Ads of the World

featured IKEA
1 YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
2 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
3 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
5 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
Güncel Haberler
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı'ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
İrem Alimoğlu
19 saat önce
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Haberler
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
15 Haziran 2025
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Haberler
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
İrem Alimoğlu
18 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.