12 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu reklam izleyenlerin uykusunu getiriyor!
Haberler

Bu reklam izleyenlerin uykusunu getiriyor!

Sena Tufan
30 Eylül 2024
1 dk okuma

Başarılı bir reklam izleyicilerde bir duygu uyandırmalı… ya da IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonu örneğinde olduğu gibi, onları uyutmalıdır. Peki bir reklam izleyicilerin uykusunu nasıl getirebilir?

Esnemenin bulaşıcı olduğu bilinir. Köpeğiniz esnerse siz de esnersiniz. Filmde biri esnediğinde siz de esnersiniz. Hatta bu yazıda defalarca kez ‘esnemek’ kelimesini okuduğunuz için esnemiş bile olabilirsiniz. Ancak gerçek şu ki esneme, bir telefon ekranı aracılığıyla bile bir his uyandırabilen güçlü bir araç.

IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonunu tanıtan son kampanyası da esnemenin bu bulaşıcı özelliğinden yararlanarak izleyenlerin esnemesini sağlıyor.

IKEA Complete Sleep kampanya filmleri pelüş, sessiz ve rahat yatak odalarında geçiyor. Kamera yavaşça yakınlaşırken, bir anlatıcı IKEA Complete Sleep koleksiyonu hakkında tamamen bilgilendirici bir senaryo sunuyor. Ancak sadece birkaç saniye sonra derin ve uzun bir esnemeye yenik düşüyor. Buna rağmen seslendirmeye devam ediyor ve satırlarını bitirmek için bu büyük esnemeyle savaşıyor.

Bu reklamlar ilk başta bilgi reklamı gibi görünse de, kısa sürede izleyicide esneme hissi uyandıran bir hal alıyor. İzleyenlerin artık tek düşündükleri; yumuşak, rahat çarşafların içine girmek ve gördükleri tek şey IKEA’nın Complete Sleep koleksiyonu.

Ayrıca reklamların insanların genellikle en uykulu oldukları zamana denk gelmesini sağlamak için, doğal uyku ritimleriyle bağlantılı zamanlarda yayınlandı: Gece geç saatlerde, akşam 10 civarında, sabah erken saatlerde, sabah 8’de ve tabii ki meşhur öğleden sonra çöküşü sırasında. Bu zamanlama, izleyicilerin filmi izlerken esneme ihtimalini daha da artırdı.

Bir reklam karşısında esnemenin iyi bir şey olabileceğini kim bilebilirdi?

‘IKEA AdzzZZzz’ adını taşıyan bu kampanya Umman, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde yayınlandı. Al-Futtaim IKEA için Memac Ogilvy tarafından hazırlandı.

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

Kaynak: Ads of the World

featured IKEA
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
5 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Güncel Haberler
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
Haberler
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
İrem Alimoğlu
16 saat önce
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
Haberler
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.