16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!
Haberler

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

Sena Tufan
24 Eylül 2024
2 dk okuma

IKEA ve Shelter, İngiltere genelinde binlerce çocuğu etkileyen acil bir soruna ışık tutmak için güçlerini birleştirdi: Geçici barınma merkezlerindeki koşulların yetersizliği. “UNWELCOME HOME” adıyla hayata geçirilen kampanya, geçici barınma merkezlerinde kalan çocukların karşı karşıya kaldığı acımasız yaşam koşullarını göstermek için sade ve gerçekçi bir oyuncak bebek evi kullanıyor.

Kampanya, IKEA’nın popüler çocuk oyuncağını gerçeğin keskin bir temsiline dönüştüren dönüştürülmüş bir FLISAT Bebek Evi etrafında şekilleniyor. Yeniden tasarlanan bu bebek evi, tipik olarak çocukluk oyunlarıyla ilişkilendirilen pastoral minyatürlerle keskin bir tezat oluşturuyor ve geçici barınma merkezlerinde yaşayan ailelerin gerçek yaşam öykülerinden alınan üzücü ayrıntıları sergiliyor: Küfle gölgelenmiş duvarlar, fareler, açıkta duran kablolar ve sıkışık yaşam alanları.

Bu zorlu koşulları tasvir etmek için tanıdık bir oyuncak kullanan kampanya, konut krizinin aciliyetine dikkat çekmeyi hedefliyor.

Kampanyanın içgörüsündeki istatistikler ise endişe verici. İngiltere’de 151 bin 630’dan fazla çocuk şu anda geçici barınma merkezlerinde yaşıyor ve bu durumdan etkilenen ailelerin neredeyse yarısı bu koşullara iki yıldan fazla bir süredir katlanıyor. Kısa vadeli bir çözüm olarak düşünülen geçici barınma merkezleri, artan tahliyeler ve yükselen özel kira maliyetleri ile birleşince uzun süreli bir hal alıyor. Kriz özellikle büyük şehirlerde daha da vahim. Londra’da her 22 çocuktan biri geçici konutlarda yaşıyor. Birmingham ve Manchester’daki rakamlar da aynı derecede endişe verici olup sırasıyla 28 ve 30’da bir.

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

Bu rakamlar, hükümet müdahalesi ve politika değişikliğine duyulan acil ihtiyaca işaret ediyor.

IKEA ve Shelter da bu soruna dikkat çekiyor ve kamuoyuna destek çağrısında bulunuyor. Bireyleri, önümüzdeki on yıl boyunca her yıl 90 bin sosyal kiralık ev inşa edilmesini talep eden açık bir mektubu imzalama çağrısı yapıyorlar. Bu hedef, 2030 yılına kadar yarım milyon insana daha iyi yaşam koşulları sağlamayı amaçlıyor.

Bu oyuncak ev, aslında oyuncak değil!

IKEA, ikinci el mobilya pazarına giriyor!

featured IKEA shelter
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
10 Mayıs 2025
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan "Kafeinsiz reklam panoları" ile uykuya davet ediyor
Haberler
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan “Kafeinsiz reklam panoları” ile uykuya davet ediyor
Sena Tufan
2 hafta önce
McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.