Boya sektörünün nabzı sosyal medyada atıyor
Son dönemlerde boya markaları, hedef kitlesinin nabzını tutabileceği sosyal medyada da bulunmayı önemser oldu. Buradan hareketle, bahar ve yaz mevsimlerinde büyük hareketlilik yaşayan markaların, sosyal medyadaki etkinliğini inceleyen MTM, sektörün bu mecradaki en popüler markasının Filli Boya olduğunu tespit etti.
Boya markaları en çok tüketici yorumları ile konuşuldular… 15 Nisan-15 Mayıs 2012 tarihleri arasında sosyal medyada toplam 1.569 adet ileti alan Filli Boya, çoğunlukla yorum tarzı konuşmalarda yer aldı. Filli Boya ayrıca, sosyal medyadaki etkinlikleri ve düzenlediği yarışmalarla da öne çıktı. Markanın TV reklamları hakkında yapılan fısıltılar ise, dikkat çeken konular arasındaydı. Filli Boya, sosyal medya platformları arasında yüzde 83 oranıyla, en fazla Twitter’da konuşuldu.
MTM’nin aynı analizine göre, sosyal medyanın en popüler ikinci markası Polisan oldu. Son 1 aylık dönemde 1.186 iletide adı geçen Polisan’ın iletilerinin büyük çoğunluğu, Filli Boya’da olduğu gibi yorum tarzındaydı. Polisan’ın TV reklamları sosyal medyada konuşulan konulardan olurken, markaya dair kurumsal içerikli paylaşımların da yapıldığı gözlendi. Aynı analiz raporunda, öne çıkan bir diğer marka ise Marshall oldu. Aynı dönemde sosyal medyada 339 kez fısıldanan Marshall, yoğunlukla tüketicilerinin markaya dair yorumlarında ve ürün yahut hizmetlerine dair paylaşımlarında bahis konusu edildi. Markanın, “Şu anda duvarımı Marshall’la boyuyorum” gibi ifadelerin kullanıldığı durum bildiren iletilerde de sözü edildi. Şikayet içeren iletisi olmayan Marshall, çeşitli fotoğraflar paylaşılırken de adı geçen markalar arasındaydı. Adet olarak en fazla olumlu iletiye sahip marka Filli Boya olurken, markaların kendi toplam iletileri oranlamasına göre, en çok olumlu yorumu alan marka ise DYO oldu. Buna karşılık Düfa, hiçbir olumsuz iletisi olmayan tek markaydı. Sektörün sosyal medyada en fazla yer aldığı platform Twitter’dı. Boya markaları ile ilgili toplam paylaşımların yüzde 81’ini içeren Twitter’da, en fazla fısıltılanan boya markası 1.288 tweet ile Filli Boya oldu. Twitter’da öne çıkan bir başka marka ise 1.081 ileti ile Polisan’dı. Sektör oyuncularının sıkça konuşulduğu diğer sosyal paylaşım sitesi Facebook idi. Bu platformda en fazla yer alan marka Filli Boya olurken, DYO onu takip etti.
Güncel Haberler