11 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler

Bosch’tan önemli adım ancak eksik…

Ali SAYDAM
7 saat önce
4 dk okuma
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Ali Saydam

İtibar yönetiminde en önemli araçlardan biri “konu yönetimidir”. Markanın hangi meseleyi sahipleneceğine karar vermesi ve bu kararı stratejik iletişim modeli çerçevesinde sürekli ve düzenli bir şekilde gündeme getirmesi, onun hedef kitlesi nezdinde algılanmasını olumlu yönde etkileyen unsurlardan biridir.

Örneğin, Eczacıbaşı dendiği zaman akla müzik, sanat, bilişim, İKSV gibi kavramların gelmesi, Borusan denince Filarmoni Orkestrası’nın hatırlanması, Zorlu deyince Zorlu PSM’nin çağrışım yapması boşuna değil… YKB – Yayıncılık, Denizbank – Senfoni orkestraları, Koç ve Sabancı’nın müzeleri, markalara varoluş nedeni ve anlam katar.

Türkiye’de trafikte şu sıra en büyük sorun nedir diye sorulsa, trafik sıkışıklığından sonra akla gelen ilk büyük tehdit motosikletler olurdu. Genelde kural tanımazlar. Sağdan veya soldan geçerler. Hız tehdidine kesinlikle uymazlar. Diledikleri yere park ederler. Sık sık karıştıkları kazalarda ciddi insani ve maddi hasar oluştururlar. TÜİK verilerine göre, 2024 yılında ölümlü ve yaralanmalı motosiklet kazaları, tüm ölümcül ve yaralanmalı trafik kazalarının 31,5’ini oluşturmuş ve bu kazaların sayısı 2023 yılına göre yüzde 33’ten fazla artmış.

Bosch'tan önemli adım ancak eksik...

İşte bu konuyu Bosch sahiplenmek istiyormuş. Bilindiği gibi Türkiye, bir milyon adedi aşan motosiklet satışıyla Avrupa’nın en yüksek hacimli pazarı hâline gelmiş durumda. Türkiye pazarındaki büyümeye paralel olarak artan kaza oranlarının önüne geçilmesi için Bosch, güvenli ve verimli sürüş için geliştirdiği ve ürettiği teknolojilere, örneğin ABS (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) ve MSC (Motosiklet Denge Kontrol Sistemi) yatırımı yaptığını açıklamış.

Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Daniel Korioth, Türkiye’nin demografik yapısından kaynaklanan dinamizmin, mobilite sektöründe önemli fırsatlar sunduğunun altını çizerek şöyle demiş: “Mobilite hem Bosch hem de ülkemiz için güçlü bir sektör. Paydaşlarımızla birlikte bu ekosistemi güçlendirmeye yönelik her imkânı sunmak için gayret ediyoruz.”

Korioth, “Motosiklet için vazgeçilmez olan güvenli sürüş destek sistemlerini ve verimli sürüş için motor yönetim sistemlerini Almanya’daki motosiklet tutkunu mühendislerimizin titiz testlerinden geçirerek dünyaya sunuyoruz” demiş. Haber buraya kadar gayet iyi, ancak yeterli değil. Bosch maddi konularda gereken yatırımları yapıp kaza oranını bir hayli düşürmeye yönelik önlemler alsa da bu yaklaşımı eğer sosyal sorumluluk çalışmaları (örneğin motor kazalarında sakatlananları destekleyerek ya da ileri sürüş teknikleri kursları düzenleyerek) ile süslemezse konu yönetiminin gereklerini tam yerine getirmiş olamayacak. Bu hususu mutlaka düşüneceklerdir.

Opet’ten bir devrim daha

Bosch'tan önemli adım ancak eksik...

Pazarlama iletişiminde en sık kullanılan yöntemlerden biri “Marka Genişlemesi”dir (Brand Extension). Kolay iş değildir. Emek, zahmet ve yatırım gerektirir. Bu alanda son aylardaki en başarılı örneklerden biri hiç şüphesiz Opet’in Fasty’sidir.

Rap tarzındaki ilk reklamlar da çok iyiydi, son yaptıkları İtalyan bir delikanlının (Nicola Brando Parini) başrolde oynadığı yeni film ise markayı duygusal bir platforma da taşımış. “Fasty”den yola çıkıp işi “Enfesti”ye götürmek ise zekice ve yaratıcı bir yaklaşım.

Türkiye’de akaryakıt sektöründe rekabeti, yalnızca benzin satışı değil, istasyonlardaki marketler de belirleyebiliyor. Markalar, istasyonda yaşattıkları deneyim ve yolculukta bıraktıkları genel izlenime göre değerlendiriliyor. Opet de Fasty reklamında “duygusal faydayı” yaşatarak rekabetçi avantaj sağlamaya çalışıyor.

Biz seyahat ederken tuvalet ihtiyacı duyduğumuzda, yollarda mutlaka Opet arardık. Benzin istasyonları hiç de temiz olmayan tuvaletleriyle meşhurdular. Opet olağan üstü bir konu yönetimi girişimiyle bu alanda devrim yaratmıştı.

Marka şimdi de “kaliteli fast food” konusunda devrim yapıyor. Fasty adı da zaten oradan geliyor. Fasty, sadece bir atıştırmalık markası değil; yolculuk kültürüne yeni bir bakış açısı getiren bir yaklaşım olarak görülebilir. Reklam filminin yönetmeni Ozan Açıktan. Reklam ajansı WE İstanbul… Kutluyoruz.

Fikir süper; keşke genişletilse…

Bosch'tan önemli adım ancak eksik...

Şişecam’ın özellikle de olağanüstü nitelikli markası Paşabahçe’nin benim hayatımda çok anlamlı bir yeri vardır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatlarıyla 101 yıl önce kurulmuş olan Türkiye İş Bankası’nın 90 yıllık maziye sahip iştiraki Şişecam, Paşabahçe ile ne kadar övünse azdır.

Cam ve kimyasallar sektörünün global oyuncusu olarak bilinen Şişecam, camın kültürel ve sanatsal değerine katkı sunan projelere destek vermeyi sürdürüyor. Bu kapsamda firma, çağdaş sanatın önemli temsilcilerinden İsveçli sanatçı Åsa Jungnelius’un Türkiye’deki ilk kişisel sergisinde yer alan cam eserlerin üretim sürecine, deneyimli cam ustalarının katkılarıyla destek vermiş.

“Toprak, Ateş, Su ve Havayla Yazılmış Bir Dize” başlıklı sergi 16 Eylül 2025 – 18 Ocak 2026 tarihleri arasında Pera Müzesi’nde sanatseverlerle buluşuyor. Olağanüstü bir fikir. Ancak bu tür fikirler, sürdürülebilir bir hale getirilebilirse, çevresi konu yönetimi ve etkinlik ile 360 derece donatılırsa itibar ve marka değerine katkı sağlıyor. Yoksa tek vuruşluk işler, hoş gibi görünseler de son tahlilde iletişim boyutunda amaca pek hizmet etmiyor.

Bize basın bültenini yollamış olan başarılı PR ajansı Lobby’deki kıymetli meslektaşlarımızın önerimizi dikkate alarak konuyu Şişecam ile tartışacaklarına eminiz. Çünkü, ciddi bir fırsat alanı yakalanmış durumda.

ali saydam featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
3 İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Güncel Haberler
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Haberler
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
Nafizcan Önder
26 Ağustos 2025
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Haberler
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.