4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!
Haberler

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Nafizcan Önder
19 Kasım 2021
3 dk okuma

Şüphesiz ki indirimler ve kampanyalar tüketici için her zaman birer cazibe noktası! Ancak ülkede her geçen gün etiketler yüksek fiyatlarla güncellenirken tüketicinin Black Friday beklentisi de artıyor… Biz de geride bıraktığımız yıl da olduğu gibi Marketing Türkiye olarak Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla e-ticaret platformlarının Black Friday’e yaklaşırken yaptığı indirimleri mercek altına almaya devam ediyoruz…

Black Friday Challenge’da 5. güne girerken indirimli ürün sayısıyla Trendyol’u geride bırakan Hepsiburada’nın yine zirvede olduğunu görüyoruz. Bugün en çok sayıda indirimli ürün Moda kategorisinden geliyor olsa da indirim oranlarıyla Kitap-Film-Müzik (yüzde 47), Bilgisayar (yüzde 25) ve Spor (yüzde 21,2) kategorilerinin dikkat çektiğinin altını çizmek gerekiyor…

Hepsiburada’nın liderliği sürüyor!

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Hepsiburada 11 bin 109 kampanyalı ürünle en çok indirim sunan platform yarışında bir gün önce kazandığı liderliğini sürdürmeye devam ederken Trendyol 9 bin 286 kampanyalı ürünle onu yakından takip ediyor. Günlerdir indirim oranında liderliği kaptırmayan n11 ise 604 indirimli ürünüyle bu listenin sonunda yer alıyor.

Kampanyalı ürün adedinde hızlı düşüş devam ediyor

  • Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!
  • Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Black Friday Challenge’ın dördüncü gününde toplam kampanya sayısındaki düşüş dikkat çekmişti. Araştırmanın beşinci gününde ise hızlı düşüşün devam ettiği gözlemleniyor ve bir önceki gün toplamda 30 bin 476 ürün indirimdeyken bugün 23 bin 494 ürünün indirimde olduğu verilere yansıyor.

Moda kategorisi tüm indirimli ürünler arasında yüzde 36,7’lik payıyla en çok kampanyalı ürünün olduğu kategori olurken, en yakın takipçisi olan süpermarket kategorisinde ise toplam 3 bin 371 ürünün indirimde olduğu görünüyor.

Bilgisayar ilk kez listede!

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Yükselen döviz kurlarından en çok etkilenen ürünlerin başında bilgisayarlar ve elektronik ürünler geliyor. Black Friday Challenge’ın beşinci gününde ise toplamda 138 indirimli bilgisayarın ortalama yüzde 25 indirimle satışa sunulmuş olması tüketici için dikkat çekici bir fırsat doğuruyor.

İndirimli ürün sayısının en yüksek olduğu moda kategorisi ise ortalama yüzde 15,3’lük indirim oranına sahipken en çok indirim oranının gözlemlendiği kategori yüzde 47,7 ile bir önceki güne benzerlik göstererek Kitap-Film-Müzik kategorisi oluyor.

n11 zirvedeki yerini sağlamlaştırdı!

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

İndirimli ürün sayısında rakiplerinin çok gerisinde kalmış olsa da n11 indirim oranlarında rakiplerine göre hayli cömert. Günlerdir bu anlamda zirveden düşmeyen n11 Black Friday Challenge’ın beşinci gününde yüzde 41,1 indirim oranıyla açık ara liderliğini sürdürürken en yakın takipçisi Amazon’un indirim oranı ise yüzde 24,8 olarak verilere yansıyor.

Toplamda 11 bin 109 ürünü indirimli olarak sunan Hepsiburada ise yüzde 20,5’lik ortalama indirim oranıyla dikkat çekiyor.

Değişime daha yakından bakmak ve 18 Kasım Çarşamba günü yapılan kampanyaları görmek için tıklayın.

Metodoloji

Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.

Black Friday Challenge featured
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Haberler
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Sena Tufan
7 gün önce
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
BMD’den AYD’ye çağrı: “Ciro kaçıranları ve varsa başlattığınız yasal işlemleri kamuoyuyla paylaşın”
Haberler
BMD’den AYD’ye çağrı: “Ciro kaçıranları ve varsa başlattığınız yasal işlemleri kamuoyuyla paylaşın”
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.