Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!
Şüphesiz ki indirimler ve kampanyalar tüketici için her zaman birer cazibe noktası! Ancak ülkede her geçen gün etiketler yüksek fiyatlarla güncellenirken tüketicinin Black Friday beklentisi de artıyor… Biz de geride bıraktığımız yıl da olduğu gibi Marketing Türkiye olarak Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla e-ticaret platformlarının Black Friday’e yaklaşırken yaptığı indirimleri mercek altına almaya devam ediyoruz…
Black Friday Challenge’da 5. güne girerken indirimli ürün sayısıyla Trendyol’u geride bırakan Hepsiburada’nın yine zirvede olduğunu görüyoruz. Bugün en çok sayıda indirimli ürün Moda kategorisinden geliyor olsa da indirim oranlarıyla Kitap-Film-Müzik (yüzde 47), Bilgisayar (yüzde 25) ve Spor (yüzde 21,2) kategorilerinin dikkat çektiğinin altını çizmek gerekiyor…
Hepsiburada’nın liderliği sürüyor!
Hepsiburada 11 bin 109 kampanyalı ürünle en çok indirim sunan platform yarışında bir gün önce kazandığı liderliğini sürdürmeye devam ederken Trendyol 9 bin 286 kampanyalı ürünle onu yakından takip ediyor. Günlerdir indirim oranında liderliği kaptırmayan n11 ise 604 indirimli ürünüyle bu listenin sonunda yer alıyor.
Kampanyalı ürün adedinde hızlı düşüş devam ediyor
Black Friday Challenge’ın dördüncü gününde toplam kampanya sayısındaki düşüş dikkat çekmişti. Araştırmanın beşinci gününde ise hızlı düşüşün devam ettiği gözlemleniyor ve bir önceki gün toplamda 30 bin 476 ürün indirimdeyken bugün 23 bin 494 ürünün indirimde olduğu verilere yansıyor.
Moda kategorisi tüm indirimli ürünler arasında yüzde 36,7’lik payıyla en çok kampanyalı ürünün olduğu kategori olurken, en yakın takipçisi olan süpermarket kategorisinde ise toplam 3 bin 371 ürünün indirimde olduğu görünüyor.
Bilgisayar ilk kez listede!
Yükselen döviz kurlarından en çok etkilenen ürünlerin başında bilgisayarlar ve elektronik ürünler geliyor. Black Friday Challenge’ın beşinci gününde ise toplamda 138 indirimli bilgisayarın ortalama yüzde 25 indirimle satışa sunulmuş olması tüketici için dikkat çekici bir fırsat doğuruyor.
İndirimli ürün sayısının en yüksek olduğu moda kategorisi ise ortalama yüzde 15,3’lük indirim oranına sahipken en çok indirim oranının gözlemlendiği kategori yüzde 47,7 ile bir önceki güne benzerlik göstererek Kitap-Film-Müzik kategorisi oluyor.
n11 zirvedeki yerini sağlamlaştırdı!
İndirimli ürün sayısında rakiplerinin çok gerisinde kalmış olsa da n11 indirim oranlarında rakiplerine göre hayli cömert. Günlerdir bu anlamda zirveden düşmeyen n11 Black Friday Challenge’ın beşinci gününde yüzde 41,1 indirim oranıyla açık ara liderliğini sürdürürken en yakın takipçisi Amazon’un indirim oranı ise yüzde 24,8 olarak verilere yansıyor.
Toplamda 11 bin 109 ürünü indirimli olarak sunan Hepsiburada ise yüzde 20,5’lik ortalama indirim oranıyla dikkat çekiyor.
Değişime daha yakından bakmak ve 18 Kasım Çarşamba günü yapılan kampanyaları görmek için tıklayın.
Metodoloji
Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.