19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!
Haberler

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Nafizcan Önder
19 Kasım 2021
3 dk okuma

Şüphesiz ki indirimler ve kampanyalar tüketici için her zaman birer cazibe noktası! Ancak ülkede her geçen gün etiketler yüksek fiyatlarla güncellenirken tüketicinin Black Friday beklentisi de artıyor… Biz de geride bıraktığımız yıl da olduğu gibi Marketing Türkiye olarak Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla e-ticaret platformlarının Black Friday’e yaklaşırken yaptığı indirimleri mercek altına almaya devam ediyoruz…

Black Friday Challenge’da 5. güne girerken indirimli ürün sayısıyla Trendyol’u geride bırakan Hepsiburada’nın yine zirvede olduğunu görüyoruz. Bugün en çok sayıda indirimli ürün Moda kategorisinden geliyor olsa da indirim oranlarıyla Kitap-Film-Müzik (yüzde 47), Bilgisayar (yüzde 25) ve Spor (yüzde 21,2) kategorilerinin dikkat çektiğinin altını çizmek gerekiyor…

Hepsiburada’nın liderliği sürüyor!

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Hepsiburada 11 bin 109 kampanyalı ürünle en çok indirim sunan platform yarışında bir gün önce kazandığı liderliğini sürdürmeye devam ederken Trendyol 9 bin 286 kampanyalı ürünle onu yakından takip ediyor. Günlerdir indirim oranında liderliği kaptırmayan n11 ise 604 indirimli ürünüyle bu listenin sonunda yer alıyor.

Kampanyalı ürün adedinde hızlı düşüş devam ediyor

  • Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!
  • Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Black Friday Challenge’ın dördüncü gününde toplam kampanya sayısındaki düşüş dikkat çekmişti. Araştırmanın beşinci gününde ise hızlı düşüşün devam ettiği gözlemleniyor ve bir önceki gün toplamda 30 bin 476 ürün indirimdeyken bugün 23 bin 494 ürünün indirimde olduğu verilere yansıyor.

Moda kategorisi tüm indirimli ürünler arasında yüzde 36,7’lik payıyla en çok kampanyalı ürünün olduğu kategori olurken, en yakın takipçisi olan süpermarket kategorisinde ise toplam 3 bin 371 ürünün indirimde olduğu görünüyor.

Bilgisayar ilk kez listede!

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

Yükselen döviz kurlarından en çok etkilenen ürünlerin başında bilgisayarlar ve elektronik ürünler geliyor. Black Friday Challenge’ın beşinci gününde ise toplamda 138 indirimli bilgisayarın ortalama yüzde 25 indirimle satışa sunulmuş olması tüketici için dikkat çekici bir fırsat doğuruyor.

İndirimli ürün sayısının en yüksek olduğu moda kategorisi ise ortalama yüzde 15,3’lük indirim oranına sahipken en çok indirim oranının gözlemlendiği kategori yüzde 47,7 ile bir önceki güne benzerlik göstererek Kitap-Film-Müzik kategorisi oluyor.

n11 zirvedeki yerini sağlamlaştırdı!

Black Friday Challenge day 5: Kampanyalar artıyor, indirimler azalıyor!

İndirimli ürün sayısında rakiplerinin çok gerisinde kalmış olsa da n11 indirim oranlarında rakiplerine göre hayli cömert. Günlerdir bu anlamda zirveden düşmeyen n11 Black Friday Challenge’ın beşinci gününde yüzde 41,1 indirim oranıyla açık ara liderliğini sürdürürken en yakın takipçisi Amazon’un indirim oranı ise yüzde 24,8 olarak verilere yansıyor.

Toplamda 11 bin 109 ürünü indirimli olarak sunan Hepsiburada ise yüzde 20,5’lik ortalama indirim oranıyla dikkat çekiyor.

Değişime daha yakından bakmak ve 18 Kasım Çarşamba günü yapılan kampanyaları görmek için tıklayın.

Metodoloji

Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.

Black Friday Challenge featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Marketing Türkiye
10 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
İrem Alimoğlu
6 gün önce
TikTok'ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor...
Haberler
TikTok’ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Haberler
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Sena Tufan
10 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.