21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bir sonraki müşteriniz: Z jenerasyonu ile tanışın!
Haberler

Bir sonraki müşteriniz: Z jenerasyonu ile tanışın!

Nafizcan Önder
10 Kasım 2020
2 dk okuma

Jenerasyon çalışmalarının uzunca bir geçmişi olsa da, henüz önemini yeni yeni kabul ettiriyor ve herkesin gündeminde kalmayı başarıyor. Siyasetçilerden medyaya kadar  hemen herkesin odak noktasında olan Z kuşağı elbette pazarlamanın da spot ışıklarını üzerine çekmiş durumda. Ne de olsa onlar bu dünyanın “yeni müşterileri”! O halde bir sonraki müşterilerinizi birlikte tanıyalım…

Facebook geride kalan günlerde “Gen Z ile Tanışın” başlıklı yeni raporuyla, Gen Z’nin kimlik, topluluk, ticaret, dayanıklılık ve aktivizm yoluyla nasıl geliştiğine bakarak, gençlerin geleceği nasıl şekillendirdiğini ele alıyor. Buradan çıkan bulgularda, kendinden önceki kuşaklardan keskin bir çizgiyle farklılık gösteren Z’lerin yüksek beklentilerini markaların nasıl karşılayabileceğine dair güçlü ipuçları var.

Z’ler satın aldıkları markadan “gurur duymak” istiyor!

Facebook’un raporuna göre, internet ve akıllı telefonların olmadığı bir dünyayı hiç tanımayan bu kuşak, şimdiden yüksek bağımsızlık sergiliyor ve satın aldıkları markanın gurur duyabileceği bir marka olup olmadığını çok önemsiyor. Kantar’ın Birleşik Krallık’taki Mayıs 2020 araştırmalarına göre kendinden önceki nesillere göre daha az fiyat odaklı olan Z jenerasyonu çevre dostu ürünler için daha yüksek fiyatlar ödemeye hazır.

Z’lerin kalbine giden yol “sosyal medyadan” geçiyor

Z’lerin birkaç dakikada bir kontrol ettiği sosyal medya platformları babyboomer’ların sanısının aksine onları asosyal kılmıyor. Aksine bu kuşak daha geniş bir kitleyle bağlantı kurmaya istekli ve sosyal medyayı; arkadaşlarının, ailelerinin hayatlarına açılan bir pencere olarak kullanıyor. Öte yandan bu platformlar Z’lerin kendileriyle ortak fikirde olan içerik üreticileriyle etkileşim içinde olmaları, eğlenmeleri ve öğrenmeleri için de güçlü bir kanal.

Yeni müşterilerine ulaşmak isteyen markalar, sosyal platformlarda dijital deneyimlerini optimize ederek Gen Z ile bağlantı kurabilir. Bugün küresel anlamda bu stratejiyi oldukça iyi yöneten markalar mevcut. Örneğin fitness giyim markası Gymshark etkileyici vitrinler yaratmak için Instagram Shopping’i kullanarak Gen Z ile bağlantı kuruyor. Tüketicilerin ana sayfalarında ve hikayelerinde yer alan marka, yeni kuşağa istediği ürünleri istediği zamanda ve istediği biçimde sunuyor. İşte bu da yeni kuşağın takdir ettiği bir kolaylık. YouGov‘un Ağustos ayında gerçekleştirdiği “Meet the Future” araştırması da Instagram üzerinden etkileşim kuran markaların bu kuşak üzerinde algısının yüzde 42 oranında iyileştiğini ortaya koyar nitelikte…

Söz değil eylem!

Markalar bu yeni kuşağı önceden belirlenmiş alışveriş alışkanlıklarına sahip homojen bir tüketici grubu olarak değil, değerleriyle gurur duyan ve sahip çıkan bireyler olarak görmeli. Ancak bu noktada markaların samimiyeti ve sözlerini eyleme dönüştürmesi oldukça kritik. Kendi değerlerini yaratarak eyleme geçen ve bunu doğru bir iletişim diliyle içeriğe dönüştürüp Z’lerin vakit geçirdiği platformlardan yayınlayarak etkileşim kuran markalar Z’lerin gözdesi olmaya aday.

Gymshark, sadece sosyal medyayı aktif ve “kolaylık” yaratarak kullanmasıyla öne çıkmıyor elbette. Covid-19 salgını sırasında genç kitlesini motive etmek için Instagram’da ev egzersiz programları yayınlayarak kitlesine önem verdiğini hissettirirken aynı zamanda Facebook, Instagram ve Twitter’da aldığı 35.000 “NHSweatySelfies” aracılığıyla yerel hastanelere para toplamak için başlattığı kampanyasıyla da değer yarattı.

Gençler daha iyisini istiyor, sıra markalarda!

YouGov’un “Meet The Future” raporuna göre, Gen Z’lerin yüzde 45’i sürdürülebilirliği fiyattan daha öncelikli görüyor. İklim krizi ve bilinçli tüketicilik, günümüz gençlerinin ilk meselesi. Tanıtım faaliyetleri yerine, dünya için üzerlerine düşeni nasıl yaptıklarını anlatan markalar zamanın ötesine kalmayı başaracaklar.

Sonuçta, markaların ve tüketicilerin şu anda gerçekleştirdiği eylemler yalnızca Z Kuşağı üzerinde değil, gelecek tüm nesiller üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olacak. Gençler daha iyi bir dünya istiyor, sıra markalarda!

Kaynak: The Drum

araştırma Facebook Gen Z Gymshark YouGov z kuşağı
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Güncel Haberler
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
DMM, "Cumhur Reyonu" haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
DMM, “Cumhur Reyonu” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
"Yapay zekanın babası" Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
Haberler
“Yapay zekanın babası” Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Haberler
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.