9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Belirsizlik döneminde pazarlama iletişimi nasıl yapılmalı?
Haberler

Belirsizlik döneminde pazarlama iletişimi nasıl yapılmalı?

Marketing Türkiye
27 Ekim 2018
2 dk okuma

Reklam ve iletişim şirketi WPP’nin medya planlama ve satınalma uzmanı GroupM, Türkiye’ye özel markaların belirsizlik ve ekonomik dalgalanma süreçlerinde iletişim yatırımlarında dikkat etmeleri gereken 4 önemli adımı paylaştı.

GroupM Türkiye’de hizmet verdiği markalar için oluşturduğu “Akıllı Çözümler Platformu”nda ekonomide yaşanan dalgalanmalar ve değişen tüketici alışkanlıklarına karşın markaların nasıl bir yol izlemeleri gerektiğine dair yol haritası ve bu günleri fırsata çevirmek için çözüm önerilerini paylaştı.

WPP Türkiye Ülke Müdürü ve GroupM Türkiye CEO’su Demet İkiler
WPP Türkiye Ülke Müdürü ve GroupM Türkiye CEO’su Demet İkiler

Ekonomik durgunluk ve belirsizlik dönemlerinde başarı anahtarının “odağı korumak” olduğunu belirten WPP Türkiye Ülke Müdürü ve GroupM Türkiye CEO’su Demet İkiler, “Markalar için başarı ve performansı etkileyecek  en önemli faktörler, tüketici ayakizlerini yakından takip ederek marka stratejilerini doğru belirlemekten geçiyor. Sürekli değişen ekonomik koşullar ve tüketici beklentilerine paralel olarak iletişim yatırımlarının geri dönüşünü arttırmak için çeşitlenmiş data ve teknoloji çözümleri bize fırsatlar sunuyor” dedi.

GroupM Türkiye yönetimi olarak hem reklamverenlere hem de sektöre yön vermek adına Akıllı Çözümler Platformu’nu hayata geçirdiklerini belirten İkiler, “Dünyanın içinden geçtiği süreç lokal olarak hepimizin farklı düşünmesi gerektiriyor. Bu süreçte reklamveren markalarımızın sürdürülebilirliğine katkıda bulunma sorumluluğuyla hayata geçirilen Akıllı Çözümler Platform’unun ilk üretimi bugunün fırsatlarını bulmaya odaklanmak oldu. Önümüzdeki dönemde de reklamverenlerimizin işlerine katkı sağlayacak öneriler oluşturmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Zor zamanlarda başarının anahtarı odağı korumak

Şirketlerin, odağını doğru belirleyerek belirsizlik dönemlerinden daha güçlü çıktığını belirten GroupM, markaların bu süreçlerde pazarlama iletişimi üzerinde durması gereken 4 unsuru şu şekilde sıralıyor;

  • Markaya odaklanma: Özellikle belirsizlik dönemlerinde markanın kendi kimliğini çok iyi tanıması ve bu doğrultuda strateji belirlemesi hem tüketici hem de marka için son derece önemli.
  • Rekabet ve sektör analizi: İlk refleks olarak iletişim stratejilerinde kontrollu hareketler başlar ve böyle bir ortamda rekabetten farklı olarak yapılan hareketler algıda fark yaratmayı da beraberinde getirir.
  • Tüketiciyle sürekli iletişim: Tüketici ayakizlerini yakından takip ederek detaylı müşteri analizleri ile en verimli mecrada tüketicinin kaygı ve önceliklere karşılık verebilen kişiselleştrilmiş mesajlar daha hızlı performans dönüşümü sağlar.
  • Doğru bütçe yönetimi: Bu mesajların, satınalmaya ya da iş hedefine dönüşümüne göre maliyetlendirme markaların çok daha odaklı ve verimli iletişim yapmalarını sağlar. Bugun data ve teknolojinin sunduğu imkanlarla bütçeyi akıllıca kullanmak en verimli yöntem.
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram, TikTok'un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor...
Haberler
Instagram, TikTok’un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor…
Nafizcan Önder
9 Nisan 2025
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
3 hafta önce
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
Haberler
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haberler
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Nafizcan Önder
6 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.