19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu

Sena Tufan
17 Nisan 2025
7 dk okuma

Türkiye’de teknoloji girişimciliğini yayma ve globalleştirme vizyonuyla ekosisteme yön veren İTÜ ARI Teknokent, girişimcilik dünyasında Marketing Türkiye ile bir ilke daha imza attı. İTÜ ARI Teknokent’in 2016’dan bu yana yürüttüğü İTÜ Çekirdek Growth Programı ile 270 girişim ve 533 girişimciye destek sunan; 181 milyon doları aşkın yatırımın önünü açan yapı, yeni dönemde pazarlama alanına da odaklanarak girişimcilere stratejik yetkinlikler kazandırmayı hedefliyor. Bu doğrultuda hayata geçirilen “Pazarlama Koçluğu” projesi, İTÜ ARI Teknokent ve Marketing Türkiye iş birliğiyle kurgulandı. 34 teknoloji girişimi, alanının önde gelen 28 pazarlama lideri ile bire bir eşleşerek sektöre özel koçluk almaya başladı. Bu iş birliği, teknolojiyle pazarlamanın kesiştiği, karşılıklı öğrenmeye dayalı yeni nesil bir gelişim fırsatı sunuyor.

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu

Teknoloji firmalarına ve girişimcilere, çözümlerini geliştirmeleri ve ticarileştirmeleri için en uygun ortamı sunan İTÜ ARI Teknokent’in kuluçka merkezi İTÜ Çekirdek, girişimcilik ekosistemine stratejik katkılar sunmaya devam ediyor. Bu vizyon doğrultusunda hayata geçirilen Growth Programı, ölçeklenme aşamasındaki girişimlere yıl boyunca kapsamlı bir hızlandırma desteği sağlıyor.

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu

2025 yılı itibarıyla programa katılmaya hak kazanan 34 girişim, 7 farklı sektör dikeyinde faaliyet gösteriyor. Bu yılın en dikkat çekici yeniliklerinden biri olarak, girişimler ilk kez birebir eşleşme modeliyle 28 deneyimli pazarlama liderinden sektör odaklı koçluk desteği almaya başladı. Girişimlerin pazarlama becerilerini geliştirerek markalarını daha doğru konumlandırmalarını ve hedef kitleleriyle etkili iletişim kurmalarını sağlamak amacıyla tasarlanan yapı, Growth Programı’nın stratejik vizyonunu derinleştiriyor. Girişimciler ve pazarlama liderlerini bir araya getiren koçluk süreci, bilgi aktarımının yanı sıra; karşılıklı öğrenme, deneyim paylaşımı ve birlikte değer üretme yaklaşımıyla ilerliyor.

“Karşılıklı öğrenme fırsatı sunuyor”

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu

İTÜ ARI Teknokent’in ileri seviye girişimcilere özel olarak geliştirdiği İTÜ Çekirdek Growth Programı, Türkiye girişimcilik ekosistemindeki değerini her geçen yıl daha da pekiştiriyor. Bugüne kadar 270 girişime ve 533 girişimciye destek sağlayan program, girişimlerin pazarda daha güçlü konumlanmaları için yalnızca teknik değil, aynı zamanda stratejik alanlarda da kapsamlı destek mekanizmaları sunuyor. Growth Programı’na Big Bang Startup Challenge sahnesinde başarı göstererek dahil olan girişimler, bugüne dek 181 milyon doların üzerinde yatırım alarak toplamda 23 milyar TL’lik bir değerleme oluşturdu. Sağladığı katkılar yalnızca finansal başarılarla sınırlı kalmıyor; girişimlerin pazara giriş ve büyüme süreçlerine stratejik bakış açıları kazandırarak daha sürdürülebilir bir gelişim imkânı sunuyor.

Bu doğrultuda, İTÜ ARI Teknokent ve Marketing Türkiye iş birliğiyle bu yıl ilk kez hayata geçirilen “Pazarlama Koçluğu” projesi, girişimlerin pazarlama alanındaki yetkinliklerini artırmayı hedefliyor. Enerjiden sağlığa, lojistikten perakendeye kadar yedi farklı sektörde faaliyet gösteren 34 girişim, alanında uzman 28 pazarlama liderinden birebir koçluk alarak projelerini daha geniş kitlelere ulaştırma yolunda stratejik kazanımlar elde ediyor.

Proje, klasik bir eğitim sürecinden öte, karşılıklı öğrenmeye dayalı etkileşimli bir platform olma özelliği taşıyor. Örneğin enerji verimliliği çözümleri geliştiren bir girişim, tüketici davranışları konusunda uzman bir CMO’dan strateji desteği alırken; yapay zeka destekli bir sağlık girişimi, sektörün önde gelen pazarlama profesyonelleriyle doğrudan çalışarak pazardaki konumunu güçlendirme fırsatı buluyor.

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu

“Teknoloji girişimleri pazarlamanın gücüyle sınırları aşacak”

İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Attila Dikbaş konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Türkiye’nin teknoloji ihracatını yalnızca teknik yetkinliklerle değil, güçlü pazarlama becerileriyle destekleyerek global ölçekte daha etkili hale getirmek istiyoruz. Bu proje, girişimcilerimiz için olduğu kadar pazarlama dünyası için de yenilikçi fikirlerin beslendiği bir alan oluyor. Yeni başarı hikayeleri yaratacağımıza yürekten inanıyoruz,” ifadelerine yer verdi.

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Günseli Özen
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni

Programa değinen Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ise şunları dile getirdi: “Ülkemizde genel kanı ürün ve üretim fikrinin paha biçilmez olduğudur. Oysa ki en parlak iş fikirleri kendi sürdürülebilirliğini sağlamak üzere talep yaratmaya muhtaçtır. Bu talebin yanıtı pazarlamadan gelir. Uzun yıllar ürünü odağa alan üretim, arzın fazla talebin azaldığı dönemlerde insanı ve beklentilerini öne çıkardı. Bugün ise pazarlamanın ‘sürükleyici’ etkisini konuşuyoruz. İTÜ Çekirdek Growth Programı’nda yer alan girişimlerin unicorn olmasının önündeki tek engel ürünlerin ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması. Marketing Türkiye 13 yıldan bu yana mesleki bir platform olarak konumladığı C Level Club topluluğunun üyesi olan pazarlama liderlerinin yetkinlikleriyle, ülkemizde başarılarıyla anılacak teknoloji girişimleri ile yol yürümekten onur duyuyor. Bu projede yer alan Club üyelerimize teşekkür ediyorum.”

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu

“Pazarlama Koçluğu” projesinde koç-girişim eşleşmeleri şu şekilde gerçekleşti:

Enerji (Energy Stage)

  • Arda Kılıç, Unilever / Aylara Güç Çözümleri: Girişim alçak gerilim (AG) şebekelerinde gerilim düşümü/artışı, harmonikler, dengesizlik ve reaktif güç tüketimi problemlerini çözen güç elektroniği cihazları geliştiriyor ve elektrik dağıtım şirketlerine, endüstriyel tesislere ve hizmet sektörüne yönelik çözümler sunuyor.
  • Gamze Numanoğlu, Aktif Bank / Bluearf: Bluearf, yapay zeka destekli sürdürülebilirlik yönetim platformu sayesinde karmaşık görevlere, uzmanlığa ve ön hesaplamalara ihtiyaç duymadan şirketlerin hesaplama, analiz ve raporlama yapabilmelerini sağlıyor.
  • Sezin Mızraklı Avalin, CMO / Deepwise Teknoloji: Lokasyon bazlı servis veren enerji dağıtım, telekom ve yerel yönetim kurumlarının gerçek ölçekli dijital ikizini kuran Deepwise Teknoloji, yapay zeka destekli görüntü işleme teknolojisiyle uzaktan erişim becerisi kazandıran bir platform.
  • Arda Kılıç, Unilever / Exar: İşletmelere sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileriyle daha etkin ve etkileyici deneyimler sunarak dijital dönüşümlerini hızlandıran bir teknoloji şirketi Exar.
  • İlkay Keleş, White Panda / MIOTE: MIOTE, endüstriyel elektrikli cihazların arızalanmasını engelleyen bir bakım asistanı.
  • M. Naz Atmaca Özdurak, CMO / SENSED AI: Uydu tabanlı sentetik açıklıklı radar (SAR) verilerini ve ileri yapay zeka algoritmalarını kullanarak binaların ve kritik altyapıların fiziksel bütünlüğü ve sağlığı hakkında düzenli bilgiler sunan SENSED AI, geliştirdiği teknoloji, binalar ve kritik altyapılardaki potansiyel anomalileri izler, yavaş deformasyonları, doğal veya insan kaynaklı felaketlerden kaynaklanan ani değişiklikleri ve sürekli yapısal düzensizlikleri tespit eder.
  • Osman Badur, Vestel / SmartIR: SmartIR, yapay zeka tabanlı çözümleriyle sürücü davranışlarını analiz ederek güvenli sürüş ve sağlık risklerini değerlendiren derin teknoloji odaklı bir şirket.

Öğrenme/ Yetenek (AI Çözümleriyle) / (Skills & Success Stage):

  • Şirin Işık, HUMM Organic / Elaves: 0-3 yaş arası çocukların bilişsel gelişimine uygun, çoklu dil edinimini destekleyen ekransız akıllı oyuncaklar ve ebeveynler için yönetim uygulaması geliştiren bir eğitim ve teknoloji şirketidir.
  • Gülnur Uluğ, Muratbey Gıda / Meetgate: Yapay zeka destekli işe alım platformu olarak, şirketlerin daha hızlı ve verimli işe alım süreçleri yürütmesini sağlarken, adayların yeteneklerini geliştirip iş fırsatlarına ulaşmalarına olanak tanır.
  • Sezin Mızraklı Avalin, CMO / Remote Tech Work: İşe alım süreçlerindeki zorlukları çözmek, süreci sadeleştirip hızlandırmak ve şeffaflık sağlamak amacıyla teknoloji şirketleriyle uzaktan çalışan yetenekleri buluşturmak için kurulmuş; güçlü yapay zeka stratejisi sayesinde işe alımı basitleştirerek ve yetenek yönetimini optimize ederek en iyi seviyede önden sınav sonuçları belli olan yazılımcılar ile şirketleri bir araya getiren bir pazar yeri ürünü sunmaktadır.
  • Şirin Işık, HUMM Organic / Sorbil: Yapay zeka destekli abonelik tabanlı organize eğitim; kişiselleştirilmiş öğrenim yolculukları ve interaktif yapay zekayla öğrenim hedeflerine ulaşamayan insanların efektif bir şekilde öğrenmesini sağlar.

Otomotiv/ Mobilite (Automotive & Mobility Stage):

  • Emre Kurtoğlu, Teknosa / BBA VTOL: Zorlu coğrafyalarda kullanılmak üzere, dikey kalkış ve iniş (VTOL) yeteneğine sahip gözlem ve kargo dronları geliştirerek ve üreterek özellikle sağlık ve savunma sektörlerinde, ulaşılması güç alanlara hızlı, güvenilir ve etkin çözümler sunan BBA VTOL, kritik malzemelerin taşınmasını ve çevresel gözlemlerin yapılmasını sağlıyor.
  • Feray Karaman, Casper Türkiye / Digiforming: Digiforming, görüntü işlemeyle sürekli izleme yapan, makine öğrenmesiyle süreç bozulmalarını erken tahmin eden, ideal pres parametrelerini hesaplayan ve kalite hatalarını önlemek için presi otonom olarak kontrol eden bir üretim teknolojisi sunuyor.
  • Esra Arslanbaş Kaynak, CMO / FIRE-STOPPER: Türkiye’nin ilk endüstriyel simbiyoz örneklerinden olan FIRE-STOPPER, maden atıklarını kullanılarak yerli imkânlarla ve yeşil yöntemle geliştirilen nano yangın önleyicileri tasarlıyor.
  • İlknur Aksoy Şen, Tchibo Türkiye / Genoride: Elektrikli bisikletler için geliştirdiği pedal destek sistemini, çocuk bisikletine entegre edip piyasaya sürerek bir ilki gerçekleştiren Genoride, yine kendi teknolojini içeren e-quad platformuyla mikromobilite sektörüne inovatif bir yaklaşım sunan bir üretim girişimi.
  • M. Naz Atmaca Özdurak, CMO / Infotainment Studio: Girişim 10 adet “benzersiz” teknolojik fonksiyonu olan, otomotiv sektörü ve yapım şirketleri/sanatçılar arasında yeni iş modeli yaratan, araçların infotainment sistemleri için gelişmiş ses/müzik işleme teknolojileri tasarlıyor.
  • Gülsün Mersin, CMO / Pomeco: Pomeco, nar kabuğu atıklarından biyo-bazlı deri üreten ve döngüsellik ile çevresel etki üzerine odaklanan sürdürülebilir bir biyo-malzeme girişimi.

Yaşam Bilimleri (Life Science & Wellbeing Stage)

  • Tolga Unvan, MediaMarkt Türkiye / Boly: Kullanıcıların kendilerine yakın sahaları keşfedebilecekleri, yetenek seviyelerine göre rakiplerle eşleşebilecekleri ve oynadıkça ödül kazanabilecekleri bir mobil uygulama Boly.
  • Selda Sakaroğlu Solak, Jumbo Türkiye / Corpowid: Girişim web sitelerini herkes için erişilebilir hale getirerek, engelli bireylerin dijital dünyaya eşit erişimini sağlıyor.
  • Gökçe Kunt, Flo Grup / Omica: Omica Araştırma ve İnovasyon, biyoteknoloji alanında yenilikçi çözümler sunan ve yerli olarak geliştirilen non-animal test platformlarıyla küresel pazarda liderliği hedefleyen bir araştırma ve inovasyon şirketi.
  • Özlem Zülal, Bupa Türkiye / Viseur AI: Girişim sağlık uzmanlarının radyoloji ve dijital patoloji alanında tanı ve tedavi amaçlı kendi yapay zeka ürünlerini geliştirerek kendi iş ortamlarında kullanabileceği bir ekosistem (SaaS) sağlıyor.

Yapay zeka ve makine öğrenimi (Machinery & AI Stage)

  • Nazım Erdoğan, Sahibinden.com / Connected Wise: Connected Wise, akıllı trafik işaretleri ve düşük maliyetli araç içi cihazlarıyla araçların bağlı altyapı dışındaki seyahatlerinde iletişimi sürdüren görüntü tabanlı teknolojiler üretiyor.
  • Zümrüt Tamer, CMO / Optimimax: İmalat endüstrisindeki firmaların ürün tasarım süreçlerinde çevresel etkileri tahmin ederek minimize etmelerine ve sürdürülebilir üretim gerçekleştirmelerine olanak tanıyan yapay zeka destekli yenilikçi bir eko tasarım yazılım Optimimax…
  • Emre Kurtoğlu, Teknosa / Remora: Remora, yat, tekne ve gemilerin karaya çıkartılmadan yüzey temizliği ve tahribatsız muayene işlemlerini yapabilen insansız su altı robotlarının üretimini yapıyor.
  • Oğuzhan Aslan, Sisal Şans / Rownd Precision: Endüstride profesyoneller tarafından kullanılabilen üretim tezgahlarını herkesin ulaşabileceği ve kolaylıkla kullanabileceği şekilde tasarlayıp, geliştiren bir girişim Rownd Precision…

E-Ticaret ve Platformlar (E-COMM & Platforms Stage)

  • Tuğba Şen Demirci, Mado / GlanceAI: GlanceAI, çeşitli in-house teknoloji geliştirmeleri sayesinde, müşterilerine uçtan uca 3D içerik üretimi alanında hizmetler, teknolojiler ve API sağlayan bir SaaS platform.
  • Selvi Talipoğlu, Hopi / Nativia Teknoloji: Girişim, yapay zeka destekli holografik çözümler sunarak, eğitimden sağlığa, perakendeden eğlenceye birçok sektörde kullanıcı deneyimlerini zenginleştiren yenilikçi teknolojiler geliştiriyor.
  • Zeynep Ege Dura, Edenred Türkiye / Nodify Bilişim: Nodify Bilişim, kurumların kendilerine özgü iş süreçlerini kod yazmadan uyarlayarak operasyonlarını verimli bir şekilde dijitalleştirmelerini sağlayan, ERP ve CRM’ler ile kolaylıkla entegre edilebilen, bir süreç otomasyonu ve doküman yönetimi platformu.
  • Pınar Togay, Beymen Club / Omnitive: Çevrimiçi ile çevrimdışı arasında bağlantı kuran ve müşterilerle tüm kanallarda envanteri mümkün olan en verimli şekilde bağlayan kapsamlı, esnek, bulut tabanlı bir çok kanallı perakende satış platformu Omnitive…
  • Murat Nur Çolakoğlu, L’Oréal Türkiye / Pushouse: Girişim, e-ticaret işletmeleri için WhatsApp üzerinden otomatik pazarlama mesajları ve müşteri iletişimi sunan bir platform sunuyor.
  • Aslı Eren Şengezer, Sagra Grup / Waste Log: Waste Log, kaynağında ayrıştırılmış atıkları doğru lisanslı firmalarla bir araya getirebilen bir mobil uygulama.

ITU SEED

  • Nazım Erdoğan, Sahibinden.com / Bitloops: Girişim figma tasarımlarını profesyonel, duyarlı react koduna dönüştüren ve görüntüleri, fontları ve stilleri otomatik olarak yöneten bir “frontend” yardımcısı sunuyor.
  • Cemil Hayri Durgun, Ex-Peyman / Fanera: Dünya çapındaki futbol hayranlarını etkileşimli, web3 destekli içerik ve para kazanma fırsatlarıyla bir araya getiriyor Fanera…
  • Gökçen Akyol Yamaner, Flormar / TailorCast: E-ticaret için alıcıların ihtiyaçlarına ve bağlama göre kişiselleştirilmiş ürün sayfası listeleri oluşturan TailorCast, web siteleri veya mobil uygulamalarda doğru teklifi gerçek zamanlı olarak görüntülüyor.

featured Growth İTÜ Çekirdek
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Haberler
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Marketing Türkiye
6 gün önce
Kahve fiyatları uçtu, sektörde iflas dalgası kapıda
Haberler
Kahve fiyatları uçtu, sektörde iflas dalgası kapıda
Nafizcan Önder
10 Mart 2025
Starbucks'tan çocuklara özel kafe!
Haberler
Starbucks’tan çocuklara özel kafe!
Sena Tufan
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.