29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

BCG 2013’ün en yenilikçi şirketlerini açıkladı

Marketing Türkiye
4 Ekim 2013
2 dk okuma

Yönetim danışmanlığı firmalarından The Boston Consulting Group (BCG) bu yıl 9.’su hazırlanan “2013 Most Innovative Companies – 2013 En Yenilikçi Şirketler” raporunu açıkladı. BCG’nin 2004 yılından bu yana 1.500’den fazla global şirket üst düzey yöneticisinin katılımı ile gerçekleştirdiği ve “inovasyon” kavramının değerlendirildiği araştırmada yöneticilerin seçimine göre şirket sıralamasına ek olarak, inovasyonda öne çıkmayı sağlayan ipuçları da yer alıyor. Apple, 2013 yılında da, en yenilikçi firma sıralamasında son yedi yıldır sahip olduğu lider konumunu korurken, 2008’de aynı listede yirmi altıncı sırada yer alan Samsung hızlı yükselişine devam ederek geçen yıl sahip olduğu üçüncülükten ikinciliğe yükseldi. Listede geçtiğimiz yıllardaki gibi teknoloji ve telekomünikasyon şirketlerinin ağırlığı devam ederken, otomotiv şirketlerinin yükselmeye devam ettiği gözleniyor. Bu yıl ilk yirmide toplam dokuz otomotiv şirketi var. Özellikle Volkswagen 31 basamak yükselerek en hızlı çıkışı yaparken, GM ve Audi de yükselerek ilk yirmiye giriş yaptı. Geçtiğimiz yıllarda listeden çıkan Honda ve Daimler bu yıl sırasıyla 18. ve 20. sıradan tekrar listeye girdi.

 

Yapılan çalışmaya göre:
• Inovasyonun önemi geçtiğimiz yıllardaki gibi artmaya devam ediyor.
• Katılımcıların yüzde 77’si inovasyonun ya “ilk öncelikleri” olduğunu ya da “en önemli ilk üç stratejik öncelikleri arasında” olduğunu belirtiyor. Bu oran 2004 yılında yüzde 66 olarak belirlenmişti.
• Gelişmekte olan ülkelerde inovasyona verilen önemin küresel ortalamanın üzerinde olduğu gözleniyor. Meksika, Brezilya, Kore ve Hindistan’da katılımcıların yüzde 85’den fazlasında inovasyonun en önemli stratejik öncelikleri olduklarını belirtmiş.

İnovasyonda “güçlü” olduklarını düşünenler ile “zayıf” olduklarını düşünenlerin diğer cevapları incelendiğinde iki grubu birbirinden ayıran beş ana nokta göze çarpıyor.
1. Üst düzey yöneticilerinin inovasyona olan desteği ve bağlılığı: Yöneticilerin yeniliğe verdiği önemin şirketin inovasyon profilini doğrudan etkilediği gözlemleniyor. En yenilikçi şirketlerde, “inovasyonu kim yönlendirir?” sorusuna verilen cevapların yüzde 46’sınında CEO’ların ya da genel müdürlerin olduğu belirtilmiş.
2. Fikir mülkiyetine odaklanma: Listede yer alan en yenilikçi şirketler fikir mülkiyetinin rekabetçi avantaj yaratmada en önemli araç olduğu konusunda hem fikir. Güçlü yenilikçi şirketlerdeki katılımcıların neredeyse yüzde 70’i rakiplerini fikir mülkiyetiyle saf dışı bırakabildikleri görüşünde.
3. Müşteri odaklılığı ve müşterinin sürece mümkün oldukça fazla dahil edilmesi: Yenilikçi şirketlerin müşteri nabzını yoklama ve müşteri geri bildirimlerini yeni ürün geliştirme sürecine en etkin biçimde dahil ettikleri gözleniyor.
4. Etkin proje portföyü yönetimi: Yenilikçi firmaların sürekli portföylerindeki projeleri takip ettiği, uzun vadeli avantaj sağlayacak projeleri ve alanında köklü değişiklik yaratacak girişimleri önceliklendirdikleri gözleniyor.
5. Yeni ürün geliştirme kabiliyeti: Bir şirketin yeni ürün geliştirme kabiliyetini belirleyen faktörler olarak, etkin süreç yönetimi, proje takibi ve zamanlama, şeffaf ve iyi belirlenmiş karar verme mekanizmalarının öne çıktığı anlaşılıyor.

1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
4 IKEA eski mobilyaları hack'leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
IKEA eski mobilyaları hack’leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Erişilebilirlik
Müşterilerle bağlantı kurmanın anahtarı: Erişilebilirlik
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Haberler
Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Alp Hazar Büyükçulhacı
16 Mayıs 2022
En çok kasko yapılan otomobil markası hangisi?
Haberler
En çok kasko yapılan otomobil markası hangisi?
Gizem Yıldız
4 hafta önce
Dijital tüketici trendleri neler söylüyor?
Haberler
Dijital tüketici trendleri neler söylüyor?
Nafizcan Önder
9 Nisan 2022
Elon Musk'a ilk uyarı Avrupa Birliği'nden
Haberler
Elon Musk’a ilk uyarı Avrupa Birliği’nden
Nafizcan Önder
26 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.