Başarının sırrı: Platforma uygun, mobil öncelikli kreatif
Reckitt Benckiser’in Strepsils markası için Facebook ve Instagram’da hayata geçirdiği projede önemli başarılar elde eden WellCrea Kurucu Ortağı İzzet Arpacı, “Markalar iletişim yaptıkları platformlarda o platformun dinamiklerine ve tüketim alışkanlıklarına uygun içerikler kullanınca daha başarılı sonuçlar alıyor” diyor.
Reckitt Benckiser’in Strepsils markası için Facebook ve Instagram’da hayata geçirdiği projede nasıl bir rol üstlendiniz? Yaptığınız çalışma ile kampanyaya nasıl bir katkı sağladınız?
Strepsils Herbal lansmanında Reckitt Benckiser ile yaptığımız iş birliğinde Türkiye’de farma alanındaki kısıtlamalar göz önüne alındığında markanın dijital varlıklarını doğru bir şekilde kurgulamak bizim için çok önemliydi. Bu doğrultuda elimizdeki global kreatifleri markayı öne çıkaracak ve yeni bir lansman vurgusunu içerecek şekilde mobil tüketim dinamiklerine göre adapte ettik.
Kampanyanın elde ettiği sonuçları paylaşabilir misiniz? Başlangıçtaki hedeflere ulaşabildiniz mi?
Kampanyada marka skorlarındaki artışı ölçmek üzere Facebook platformlarında Brand Lift araştırması yapıldı. Çalışmanın sonuçlarına göre reklamın hatırlanma oranı reklamı gören kitlede +6.9 puan artarak sektör ortalamalarının üzerinde gerçekleşti. Marka bilinirliğine ise +1.9 puan ek (incremental) katkı sağlayarak hedefe ulaştık.
Mobil öncelikli video nedir? Markalara sağladığı katkıdan bahseder misiniz?
Markalar iletişim yaptıkları platformlarda o platformun dinamiklerine ve tüketim alışkanlıklarına uygun içerikler kullanınca daha başarılı sonuçlar alıyor. Facebook platformlarını ayda 2.99 milyarın üzerinde insan kullanıyor ve her gün milyarlarca video izleniyor. Birçok araştırma sonucunda video içeriklerinin statik içeriklere göre insanlar üzerinde daha fazla etki yarattığını görüyoruz. Kullanım alışkanlığı olarak ise insanların telefonlarını yüzde 98 oranında dikey kullandıklarını biliyoruz.
Kare ve dikey reklam videolarının yatay videolara göre dikkat çekme olasılığının çok daha yüksek olduğunu bu sonuçlar da tasdikliyor. Bu da mobil öncelikli video kullanarak iletişim yapan markalara avantaj sağlıyor.
Facebook platformları için hazırladığınız reklam kreatiflerinde nelere dikkat ediyorsunuz?
Kreatifleri mobile uyarlarken dikkat ettiğimiz en önemli unsurlar;
Dikey kullanım
İnsanlar telefonlarını %98 oranında dikey kullanıyorlar. Bu nedenle dikey kullanım da en yüksek görünürlüğe sahip boyutlarda içerikler üretmeye dikkat ediyoruz. Bu doğrultuda Feed’de (Akış) 4:5, Stories’de ise (Hikayeler) 9:16 ölçülerinde reklam içerikleri kullanıyoruz.
Sound-off’a uygunluk
Videoları tasarlarken sessiz izleyen insanların da mesajı almasına özen gösteriyoruz.
Dikkat çekmek
İlk saniyelerde kullanıcının dikkatini çekecek yaratıcı bir başlangıç yapmak önemli. Markayı, kampanyayı, mesajı aktarabilmek adına iyi bir başlangıç yaparak kişiyi videoda tutmaya çalışıyoruz.
Kısa ve etkili videolar yaratmak
İnsanların mobildeki içerik tüketim alışkanlıklarına uygun olarak reklam videosunu olabildiğince kısa tutmak ve mesajı hızlı vermek önemli. Bu bağlamda videoları 15 saniyenin altında tutmaya ve ilk saniyelerde insanların markayı keşfetmesini sağlamaya özen gösteriyoruz.
İnsanları reklama dahil etmek
Facebook platformlarının Anketli Reklamlar (Polling Ads), Oynanabilir Reklamlar (Playable Ads) ve Artırılmış Gerçeklik Reklamları (AR Ads) gibi interaktif yeteneklerinden faydalanarak insanların reklamla etkileşim kurmasını sağlıyoruz. Çünkü insanlar etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırlıyor ve daha yüksek satın alma niyeti gösteriyorlar.
“PLATFORMLARA ÖZEL KREATİFLERİN ÖNEMİNİ BİR KEZ DAHA KANITLAMIŞ OLDUK”
Esra Ezibay, Head of Media – RB Health, Turkey
“Geleneksel mecralar için hazırlanan kreatiflerin Facebook platformunun doğasına adapte olması için WellCrea ile yaptığımız hızlı çalışma sonrası Brand Lift metriklerinde Ad Recall ve Top Of Mind Awareness için sektör ortalamasının yüzde 30 üzerinde, Brand Awareness için ise ortalamaların yüzde 50 üzerinde sonuç elde ettik. Yapılan bu uyarlamaların getirdiği sonuçlar ile platformlara özel kreatiflerin önemini bir kez daha kanıtlamış olduk.”