Aylin Söylerkaya: “E-ticarette data, ‘tahmine’ yer bırakmıyor”
31 Mart tarihinde hibrit olarak gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’in “eİhracat” oturumunda konuşan Ingage Head of Ecommmerce Aylin Söylerkaya e-ihracat alanındaki pazarlama çalışmalarıyla ilgili yeni kodları paylaştı.
31 Mart’ta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul ev sahipliğinde gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, aynı zamanda Marketing Türkiye’nin YouTube kanalından da canlı olarak yayınlandı. Toplamda 12 oturumda 22 sektör profesyonelinin sunumuyla e-ticaretin yeni dinamiklerini keşfedildiği zirvenin “eİhracat” oturumunda konuşan Ingage Head of Ecommmerce Aylin Söylerkaya, Amazon dendiğinde akla ilk pazar yeri gelse de aslında bir çatı kuruluş olduğunu ve pek çok girişimi olduğunu belirtti.
Söylerkaya, bu ekosistemin merkezinde data, medya ve teknoloji olduğunu belirterek, Google ve Facebook’tan sonra Amazon’un dijital pazarlama pastasından en büyük payı alan üçüncü oyuncu olduğuna ve hatta son çeyrekte YouTube’u bile geçtiğine dikkat çekti.
Amazon’un yeni tool’u ile ilgiliyse şu yorumu yaptı; “Biz önceden bir kategorinin en çok satanlarına bakıp detayları tahmin ederdik. Bu yılın başlarında Amazon’un çıkardığı ilginç tool sayesinde tüm detayları tahminlerin ötesinde görüyoruz. Kullanıcı ürüne hangi anahtar kelimeyle ulaşmış? Bu anahtar kelimeyle yapılan ortalama satışın fiyatı gibi tüm detaylar artık şeffaflıkla paylaşılıyor.”