19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Axe’tan Türkiye’nin koku analizi!

Marketing Türkiye
10 Mart 2012
2 dk okuma
Axe, bağımsız araştırma kuruluşu TNS aracılığıyla 15-25 yaş grubundaki bekâr 855 kişi üzerinde yaptığı “Gençliğin Koku Dinamikleri” araştırmasıyla erkeklerin “kızlara doğru yolu göstermesine” katkıda bulundu! Şaşırtıcı bilgiler içeren araştırmanın sonuçlarını, 7 Mart’ta Santralİstanbul’da Koku ve Tat Psikolojisi Danışmanı Dr. Rachel Herz’in yorumları eşliğinde açıklayan Axe, ilişkilerde aşk oyununa önde başlamanın tüyolarını da verdi. Herz, “Biriyle çıkmak üzere evden ayrılırken bir saniyenizi ayırın ve çok güzel bir koku kullanın. Bir kızın kalbini kazanmak istiyorsanız önce burnunu kazanmalısınız” dedi. 
Kadınların, Axe kullanan erkeklerin kendilerine daha çekici ve güvenli geldiğini onayladığını ifade eden Herz, bu konuyla ilgili laboratuar ortamında yapılan ilginç deneyi şöyle anlattı: “Bir grup erkeğe iki gün boyunca parfüm esansı bulundurmayan ve deodorant niteliği taşımayan bir ürün, diğer gruba da Axe kullandırdık. Bu kişilere kadınları etkilemek için en iyi pozlarını vermelerini isteyerek fotoğrafladık ve videoya çektik. Sonuç ilginçti. Kadınlar, Axe kullanan erkekleri daha çekici ve güvenilir buldular.”  

Kokumuz parmak izimiz gibidir

 

Erkek ve kadın genlerinin ölümsüzlüğün peşinde koştuğunu belirten Koku Uzmanı Rachel Herz, “Üreme ve çoğalmanın, genlerini devam ettirmenin ve bunun için gerekli olan flörtün doğası uygun partneri bulmaktır. İşte tam bu noktada kokunun çok önemli bir rolü vardır. Eğer bir ikiziniz yoksa dünyada sizin gibi kokan başka biri yoktur. Bu nedenle flört aşamasında sizi diğer erkeklerden ayıran en güçlü fark kokudur. Koku, duygu ve davranışlara etki eden en güçlü uyarıcıdır” dedi. Araştırmanın şaşırtıcı sonuçları Herz’i destekler nitelikteydi. Sonuçlardan biri, kokunun partner seçmedeki etkisinin tahmin edilenin çok üzerinde olmasıydı. Araştırmaya katılan her 10 kişiden 8’i kokunun partner seçmede etkili olduğunu belirtirken, eski sevgilisinin kokusunu unutamadığını da ifade etti. Kokunun günlük hayattaki önemini oranlarla ortaya koyan Gençliğin Koku Dinamikleri araştırmasına göre, katılımcıların %62’si ise sırf kokusunu beğendiği için karşı cinsten birine ilgi duyabiliyor.  

Koku seksi de çağrıştırıyor, nefreti de

Axe tarafından gerçekleştirilen Gençliğin Koku Dinamikleri araştırması kokunun erkeklerin %64’ünde, kadınlarınsa %53’ünde seksi çağrıştırdığını da ortaya çıkardı. Kokunun tüm hayatımızı etkileyen bir duyu olmasına rağmen bunun farkında olmadığımızı belirten Koku ve Tat Psikolojisi Danışmanı Dr. Rachel Herz  “Koku, karşı cinsi cezbetmenin en önemli yoludur. Koku, tanışma ve değerlendirme evresinde gözün algıladığı tüm özelliklerden çok daha net bir algı oluşturur. Yapılan birçok araştırma gibi bu araştırma da açıkça göstermektedir ki, güzel kokan erkekler kadınlar için iyi görünümlü veya pahalı otomobiller kullanan erkeklere göre çok daha çekicidirler. Kokunuzla kalitenizi artırarak, çok ilginizi çeken biriyle çıkmak için bir randevu alma şansınızı artırabilirsiniz. Tabii ki kıyafetiniz, söyledikleriniz ve davranışlarınız da etkili olacaktır ama onun sevdiği bir kokunuz varsa kazanırsınız” diye konuştu. Herz, kokunun öneminin yalnızca aşk ve sevgi durumunda değil, sevginin ve aşkın bitişinde de öne çıktığını belirterek, evlilik danışmanlarına başvuran kadınların çoğunluğunun “Artık kokusuna tahammül edemiyorum” dediklerini ifade etti.  

Her insanın kişiliğinin kokusunu aradığının altını çizen Rachel Herz, “Sportmen, maskülen ve enerjik kokular bu yüzden var. Kişiliğimize göre koku seçiyoruz ya da kişiliğimiz koku seçimimizi belirliyor” dedi.  

Kızlar odunsu koku seviyor 

Araştırma, koku seçimiyle ilgili bazı yanlış bilinenleri ortaya çıkardı. Özellikle genç erkeklerin çoğunluğu kadınları etkilemek için doğal, ferah ve hafif kokulara (%53) öncelik vermesine rağmen, araştırma sonuçlarına göre kızlar odunsu kokuları da en az bu türler kadar çekici buluyor. Araştırmaya katılan kızların %52’si erkekte sandal, sedir, misk gibi odunsu kokuları çekici bulduğunu belirtmesine rağmen erkeklerin bu kokulara rağbeti %23 ile altıncı sırada kalıyor! Erkekler ferah ve hafif kokulardan sonra en çok çikolata (%30), aromatik (%29), meyve, şekerli-tatlı (%28) kokuları tercih ediyor. Dünyada sıkça tercih edilen baharat kokularının ise %15’lik bir oranla Türk gençliği arasında pek rağbet görmediği görülüyor. Erkeklerin kokudaki son tercihi ise %8’lik oranıyla limon kokusu!

 

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tolga Üner, Golden Drum 2025 jürisinde!
Haberler
Tolga Üner, Golden Drum 2025 jürisinde!
Nafizcan Önder
12 Nisan 2025
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
Haberler
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
İrem Alimoğlu
6 Nisan 2025
RTÜK Fatih Altaylı'dan "lisans" istedi, Altaylı'dan yanıt gecikmedi
Haberler
RTÜK Fatih Altaylı’dan “lisans” istedi, Altaylı’dan yanıt gecikmedi
Nafizcan Önder
28 Mart 2025
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Haberler
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.