28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tatilcilerin talepleri değişti!
Araştırma

Tatilcilerin talepleri değişti!

Gizem Yıldız
13 Haziran 2021
3 dk okuma

Bir sabah güne pandemi haberleriyle başladık ve bir daha da hiçbir şey eskisi gibi olmadı. Zorunlu sosyal izolasyon bütün keyif anlarımıza kilit vurdu ve hiç bitmeyecekmişçesine uzun süren bir kışı ardımızda bıraktık. Hâl böyle olunca yaz tatili motivasyonumuz da zirve yaptı. Aklında “acaba bu yıl tatil yapabilecek miyiz?” sorusu olanlar bir yana, “cesur” bir kesim tatil planlarını yaptı bile… Fakat gerçek şu ki bu yıl yaz tatili her yılkinden çok daha faklı olacak, çünkü tatilcilerin talepleri ciddi ölçüde değişti. Önümüzde nasıl bir tatil sezonu var? Türk halkı bu yeni ortamda tatilden neler bekliyor? Tatilciler seyahat ve konaklama şirketlerinin aldığı önlemleri yeterli buluyor mu? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Değişen Tatil Alışkanlıkları” araştırması yaz tatilinin merak edilenlerini gözler önüne seriyor…

Vaka sayılarının yüksek olması talepleri düşürüyor

  • Tatilcilerin talepleri değişti!

Bu yıl içerisinde tatile gitmek isteyen ancak henüz plan yapmayanların yarısından fazlası vaka sayılarının belirsizliğinden dolayı (yüzde 54) plan yapmıyor. Bu oran (yüzde 63) özellikle kadınlarda daha yüksek. Koronavirüs aşısının yaygınlaşması (yüzde 44) da tatil planı yapılmasında bir diğer önemli kriter. Ayrıca tüketicilerin yüzde 43’ü olası bir kapanma durumda rezervasyonunun yanabileceğinden endişeleniyor. Tatil planı yapmayanların ise yüzde 74’ü Koronavirüs sebebiyle güvende hissetmediğini söylerken, yüzde 58’i tatile ayıracak bir bütçesi olmadığını ifade ediyor.

Otellerin “güvene” odaklanması gerekiyor

  • Tatilcilerin talepleri değişti!

Tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 63) pandemi döneminde tatil yapmak konusunda güvende hissetmiyor. Pandemi döneminde havayolu firmalarına duyulan güven (yüzde 49), karayolu firmalarına duyulan güvene (yüzde 36) kıyasla daha yüksek. Oteller ise en düşük skorlara sahip (yüzde 31).

“Kurallara uymayanlar cezalandırılsın!”

Her 10 kişiden 9’u pandemi koşullarına uymayan mekanlara ve kişilere cezai yaptırım uygulanması gerektiğini düşünüyor. Tatilcilerin diğer talepleri ise hem ulaşım araçlarının (yüzde 85) hem de tatil yerlerinin (yüzde 78) yarım kapasiteyle çalışması. Pandemi döneminin yarattığı bunalımla bu yıl daha çok tatil yapılacağı düşünülürken (yüzde 55), böyle bir durumda vaka sayılarının artacağına dair (yüzde 63) endişe de duyuluyor.

Tatilcilerin talepleri önlemlerin artırılması yönünde

  • Tatilcilerin talepleri değişti!

Tüketicilerde hem hükümetin hem de tatil yerlerinin aldığı pandemi önlemlerinin yeterli bulunması ve kuralların uygulanması konusunda genel olarak güvensizlik hakim. Her 4 tüketiciden 3’ü tatil yerleri için alınan pandemi önlemlerini yetersiz buluyor ve talepleri önlemlerin artırılması yönünde. 5 kişiden yalnızca 1’i tatil yerlerinin belirlenmiş pandemi önlemlerine uygun hizmet verdiğini düşünüyor.

Cezalar caydırıcı olmalı!

  • Tatilcilerin talepleri değişti!

Tüketicilerde ciddi bir güvensizlik hakim ve hem tatil bölgelerinde hem de tesislerde yeni önlemler alınasını bekliyorlar. 10 metropollü tüketiciden 8’i hükümetten yeni önlemler beklerken, bunların başında denetimlerin sıkılaştırılması/cezaların caydırıcı olması ve işletmelerin yarı kapasiteyle çalışması geliyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için Sia Insight tarafından gerçekleştirilen araştırma kapsamında İstanbul, İzmir ve Ankara şehirlerinden 300 tüketiciyle görüşülerek demografik olarak temsili bir dağılım takip edildi. Araştırmanın saha çalışması 8 – 15 Nisan 2021 tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi ve Sia Live Paneli katılımcılarıyla gerçekleştirildi.

“Aşılandım” pazarlaması Türkiye turizmini kurtarır mı?

covid-19 kuralları değişen tatil alışkanlıkları featured Sia Insight
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Epica Awards 2025'in kısa listeleri belli oldu: Türkiye'den 3 iş 6 kategoride finale kaldı...
Haberler
Epica Awards 2025’in kısa listeleri belli oldu: Türkiye’den 3 iş 6 kategoride finale kaldı…
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Haberler
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Sena Tufan
27 Eylül 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.