18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan e-ticaretin fenomenlerini değiştirdi
Araştırma

Ramazan e-ticaretin fenomenlerini değiştirdi

Gizem Yıldız
1 Mayıs 2021
3 dk okuma

Pandemi kapsamında alınan önlemlerin ardından uygulanan saat kısıtlaması ve sokağa çıkma yasağı, hem e-ticaretteki satış adetlerini hem de alışverişin zaman dilimini değiştirdi. E-ticaretteki en aktif zaman aralığı adeta yeniden düzenlenirken, bu yılın Ramazan ayında neredeyse tüm ürün gruplarının satışlarında artış yaşandı. Hem dünyanın hem de Türkiye’nin ilk dijital pazarlama teknoloji ve servis sağlayıcılarından Related Digital’in verilerine göre; 19:00-22:00 saatlerini kapsayan e-ticaretteki en aktif zaman aralığı değişti. Tabii roller de… TÜİK’in 2020 dijital verileri erkeklerin e-ticaret satın alma oranlarının kadınlara oranla 7 kat fazla olduğuna işaret ediyor.

Türkiye’de pandemi kapsamında alınan önlemler gereği Ramazan ayında uygulanan saat kısıtlaması ve sokağa çıkma yasağı, hem e-ticaret trafiğini hem de trafiğin en yoğun olduğu zaman dilimini değiştirdi. Pandemi önlemlerinin ardından marketlerin erken saatlerde kapanmasıyla çoğu kişi alışverişlerini yapmak için soluğu e-ticarette aldı. Evden çalışanların dahi mesai bitiminden sonra gıda alışverişi yapabilmeleri için yeterli zamanı bulamamaları, söz konusu hareketliliği daha da artırdı. Türkiye’nin ilk dijital pazarlama teknoloji ve servis sağlayıcılarından Doğuş Grubu çatısı altındaki Related Digital’in verilerine göre; en aktif e-ticaret saatleri 19:00-22:00 iken Ramazan ayında bu zaman aralığı 23:00-04:00 olarak değişti. Önceki yıllarda hız ve kolaylık sebebi ile tercih edilen e-ticaret alışverişi, 2020’nin Ramazan ayında olduğu gibi bu yılın aynı döneminde de yükselişe geçti. E-ticaret alışverişinde yaşanan yükselişte en büyük pay ise mobil uygulamalara ait.

Online’da harcadığımız zamanda e-ticaret seçenekleri de arttı!

Pandeminin şirketlerin dijital dönüşüm hızını geçen yıl 6 kat artırdığını, söz konusu yükselişin bu yıl da devam edeceğini anlatan Related Digital CEO’su Sedat Kılıç, “Kargo ve lojistik sektörüne yatırımlar arttı. Tüm bunlarla birlikte tüketici alışkanlıkları değişti, online’da harcadığımız süre de arttı. E-ticarette özel günlerde olduğu kadar normal dönemlerde de yaşanan bu hızlı yükselişin bu yıl da devam ettiğini görüyoruz. Ayrıca büyük zincir marketlerin yanı sıra küçük zincir marketlerin de eve teslim hizmetine geçmesi kullanıcıların e-ticaretteki seçeneklerini de artırdı. Bu mağazalar da lojistik sistemlerini bu yönde geliştirerek yoğun bir şekilde teslimat gerçekleştiriyor. Bu yıl bu konuda da önemli bir yükseliş yaşanıyor. Normalde gıda alışveriş hizmeti sunmayan web sitesi ve uygulamalar bile market zincirleri ile iş birliği yaparak, satış yapmaya başladı. Bu dönem boyunca e-ticarette yaşanan artış en çok ‘temel gıda ürünlerine’ ve tabii ki pandemiden dolayı ‘hijyen/temizlik kategorisindeki ürünlere’ yönelik talebi artırdı. Tüm bunlarla birlikte Ramazan ayında e-ticarette yaşanan hareketliliğin yalnızca bir alanda değil neredeyse tüm sektörlere yansıdığını söylemek mümkün” diye konuştu.

Yemek kategorisi yükselişte!

“Aşina olduğumuz belli başlı firmalar bile artık gıda sektörüne girmeye başladı” ifadelerini kullanan Kılıç, “Marketlerdeki fiyatlara aynı ürünleri eve getirebilmek artık rekabet arttıkça daha da mümkün olmaya başladı. Büyük market zincirleri bile mobil uygulamalar tasarlayıp evlere teslimat yapıyor. Tabii ki her yeni sektör gibi bu sektör de bir noktada doyum noktasına ulaşıp daha sonrasında firma elemeleri olacak. Ama şu an herkes bu pastadan pay almak istiyor. Özellikle de gıda ürünleri arasında temel mutfak ihtiyaçlarımızın yanı sıra yemek kategorisi de ağırlığını koymaya başladı. Bunun sebebi olarak pandemiyi de gösterebiliriz” açıklamasını yaptı.

Erkekler daha fazla alışveriş yapıyor!

“Pandemi dolayısıyla gelen kısıtlamalar insanları normal alışveriş alışkanlıklarının dışına çıkmaya zorladı” ifadelerini kullanan Kılıç, “Daha öncesinde hiçbir şekilde e-ticaret kanalı kullanmamış kişiler pandemi ile birlikte e-ticaretle tanıştı” dedi. Kılıç, genellikle kadınların e-ticaret siteleri üzerinden daha fazla alışveriş yaptığı düşünülse de TÜİK’in 2020 bilişim teknolojileri verilerine göre erkeklerin satın alma oranlarının kadınlara göre yüzde 7 daha fazla olduğunu söyledi.

“Bu dönemde özellikle akşam mesai saatlerinden sonra ve gece yapılan alışveriş oranı arttı” diyen Kılıç, “7/24 market, giyim gibi her türlü satın almaların online kanallar üzerinden yapılabilmesi alışveriş için sınırsız bir zaman aralığı sunuyor. Yaptığınız gıda alışverişinin teslimatını birkaç gün sonrası için seçebiliyor ve saatini kendiniz belirleyebiliyorsunuz. E-ticaret sitelerinde buna benzer birçok örnek mevcut. Hal böyle olunca alışveriş yapmak için mekan ve zaman kısıtlaması tamamen ortadan kalkmış oluyor” açıklamasını yaptı.

e-ticaret featured related digital TÜİK
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Sena Tufan
2 hafta önce
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
14 Mayıs 2025
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Haberler
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2025
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
Haberler
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.