5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
markalar ajanslardan ne bekliyor
Araştırma

Markalar ajanslardan ne istiyor?

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2021
2 dk okuma

Markalar ajanslardan tam olarak ne istiyor? Institute of Practitioners in Advertising (IPA), bir araştırma yaparak merak edilen bu soruyu yanıtladı. Araştırma sonuçları ESG değerlerini benimseyen ajansların rakiplerinin önüne geçme şansına sahip olduğuna işaret ediyor.

Pazarlamanın rekabetçi dünyasında ajansların markaları anlayabilmesi ve beklentilerine karşılık verebilmesi oldukça önemli. Bu bağlamda IPA tarafından yapılan yeni araştırmaya göre, markalara çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişim (ESG) değerlerini ve eylemlerini tanıtan ve sergileyen ajanslar, rakiplerine karşı üstünlük sağlayabilir.

Endüstri kuruluşu, finansal hizmetler, hızlı tüketim ürünleri ve yiyecek-içecek sektörü dahilinde yapılan araştırmada 61 pazar liderine reklam ajanslarını nasıl ve neye göre seçtikleri soruldu. Görünen o ki son yıllarda iklim değişikliği, ırksal eşitlik, mahremiyet ve sorumlu pazarlama gibi alanlarda müşterilere tavsiyelerde bulunmak “önemli” bir potansiyel gelir artışı sağlıyor. Bununla birlikte, işin finansal geri dönüşü rakamsal açıdan tam olarak öngörülebilir değil.

Markalar için hassasiyet önemli

Geçtiğimiz birkaç sene içerisinde ardı ardına yaşanan yangın, deprem, tsunami ve elbette pandemi ile birlikte sadece insanlık olarak gidişatımızı sorgulamadık, ayrıca evde kaldığımız onca zaman azalan hava ve su kirliliği, sessiz kalan sokakları ziyaret eden hayvanlar sayesinde bir şeyleri değiştirmemiz gerektiğini de düşünmeye başladık. Daha bu konular soğumamışken üstüne yeniden hayvan testlerinin konuşulmaya başlanması tüketicilerin ve haliyle tüketicileri için doğru hamleleri oynamak isteyen markaların da isteklerini değiştirdi.

Ankete katılan pazarlama iletişim liderlerinin yüzde 84’ü, ESG’nin günlük uygulamalarda giderek daha önemli hale geldiğini ve bunun gelecekte daha da artacağını kabul ediyor. Yüzde 51’i koronavirüs pandemisinin bu talebi hızlandırdığını söylüyor.

Buradan yola çıkarak IPA raporu, ajanslara markaların “derilerinin altına girmelerini”, katma değerli içerik sağlamalarını ve ESG’yi sohbetin bir parçası haline getirmelerini tavsiye ediyor. Yine de, tabii ki markaların ajanslarını seçerken dikkat ettikleri tek unsur ESG olmuyor.

Kimyanız ne kadar tutuyor?

Araştırma, markaların yaratıcı çözümler sunan ajanslara da en az ESG değerlerini ön planda tutanlar kadar öncelik verdiğini gösteriyor. Sonuç olarak, ESG ve yaratıcılık yüzde 15,3 ile eşit öneme sahip. Bunun dışında güçlü bir kimya yüzde 14,1 ve değer paylaşımı yüzde 7,9 seviyesinde bir öneme sahipken rekabetçi bir fiyat yalnızca yüzde 3,2 değerinde bir öncelik elde edebiliyor.

Bulgular hakkında yorum yapan IPA Başkanı ve VCCP Başkan Yardımcısı Julian Douglas’a göre; rapor ajanslara açıkça markalarına ve ESG kimliklerine bağlılık göstermesi gerektiğini ortaya koyuyor. İnsanlık ve içinde bulunduğumuz dünya için bir takım sorumluluklar almak önem taşıyor. Ancak bu konuda hala çekimser olanlar için de söylemek lazım ki, bu artık kaçınılmaz bir zorunluluk.

Julian Douglas, “Kanıtların gösterdiği gibi, markalar harika bir kimya ile birleştirilmiş etkili, yaratıcı çözümler için bize yöneliyor. Ancak, rekabet avantajına sahip olmak için ESG’yi diğer çözümlerle harmanlamak gerekiyor.”

IPA ticari liderlik grubu başkanı ve Miroma Ajanslarının Grup Başkanı Marc Nohr ise ESG’nin sadece ajansları değil; işletmeleri, hükümetleri ve toplumu da ilgilendirdiğini belirtiyor ve ekliyor: “ESG ahlaki bir zorunluluk, ticari bir gereklilik haline geliyor ve bunu büyüme stratejilerinin merkezine koyan ajanslar gelecekte konumunu güçlendirecek. Ancak sözde hizmet etmekten fazlasını yapmalıyız. Bu da kendimize bazı sorular sormak anlamına gelecek: Topluma ve gezegene karşı sorumluluğumuzun nerede başlayıp nerede bittiğine dair zor sorular.”

Kaynak: campaign

“2021’de mobil uygulamalara yapılan harcama rekor seviyeye ulaştı” haberini okumak için tıklayın!

esg featured IPA
1 Elon Musk, Disney CEO’sunu hedef alarak reklam boykotuna tepki gösterdi | Son 24 saatin gündemi
Elon Musk, Disney CEO’sunu hedef alarak reklam boykotuna tepki gösterdi | Son 24 saatin gündemi
2 Kristal Elma Ödülleri sahiplerini buldu
35. Kristal Elma Ödülleri sahiplerini buldu
3 Güney Kore, 2024'ten itibaren kripto para testlerine başlıyor | Son 24 saatin gündemi
Güney Kore, 2024’ten itibaren kripto para testlerine başlıyor | Son 24 saatin gündemi
4 shell
Shell ve Türkiye Milli Paralimpik Komitesi sponsorluk anlaşması imzaladı
5 Amazon'dan iş dünyasına hizmet eden yeni üretken yapay zeka modeli: Amazon Q
Amazon’dan iş dünyasına hizmet eden yeni üretken yapay zeka modeli: Amazon Q
Güncel Haberler
Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Spotify'da 3'üncü işten çıkarma dalgası!
Spotify’da 3’üncü işten çıkarma dalgası!
Pazarlamanın geleceği SMARTIES NEXT! CONFERENCE'ta konuşulacak...
Pazarlamanın geleceği SMARTIES NEXT! CONFERENCE’ta konuşulacak…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
3 gün önce
App Store Ödülleri sahiplerini buldu! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
App Store Ödülleri sahiplerini buldu! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
4 gün önce
İş dünyasında haftanın atamaları
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
3 hafta önce
YouTube'un reklam engelleyici takipleri Avrupa'da incelemeye alındı | Son 24 saatin gündemi
Haberler
YouTube’un reklam engelleyici takipleri Avrupa’da incelemeye alındı | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.