16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
kahve
Haberler

Büyük challenge: Türk kahvesi mi, filtre kahve mi?

Gizem Yıldız
8 Ekim 2023
2 dk okuma

Sabahları güne başlamak, öğle aralarında enerji toplamak ve akşamları keyif yapmak için kahve içen tüketici, en çok hangi kahveyi tercih ediyor? Bu soruya cevap arayan araştırma şirketi Areda Piar, “Benim Markam” modeli ile kahve tüketicilerinin öne çıkan tercihlerini ortaya koydu. Bin 100 kişiyle yapılan araştırmaya göre kahve severlerin yüzde 54,3’ü filtre kahve, yüzde 45,7’si Türk kahvesi tüketiyor.

Kahve, bizim için sadece bir içecek değil, aynı zamanda günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası. Kahveyi bazen toplantılarda işleri yoluna koyarken bazen de arkadaş buluşmalarında sohbeti daha da keyifli hale getirmek için tüketiyoruz.

Areda Piar’ın “Benim Markam” modeli ile yaptığı araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 55,6’sı günde 1-2 bardak kahve tüketiyor. Yüzde 29,2’si ise günde 3-4 bardak kahve içiyor. Yüzde 7’si günde 5 bardaktan fazla kahve tüketirken, yüzde 4,4’ü günde 6 bardak ve üzeri kahve içiyor. Tüketicilerin yüzde 3,8’i ise hiç kahve içmiyor. 

Kahve günün hangi saatinde daha çok içiliyor?

Tüketim miktarı değişkenlik gösteren kahvenin günün hangi zaman diliminde daha çok tüketildiği de merak konusu. Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 59,3’ü bir zaman dilimi ayrımına girmeden günün herhangi bir saatinde kahve içtiğini belirtiyor. Diğer kahve tüketicileri ise yüzde 21,8 ile kahvaltıdan sonra, yüzde 11,9 ile kahvaltı öncesi ve yüzde 7 ile akşam saatlerini tercih ettiğini belirtiyor.

Kahveyi evde mi içmeyi tercih ediyoruz yoksa dışarıda mı? 

Bir diğer soru ise günün her saatinde bize eşlik kahveyi evde mi içmeyi tercih ediyoruz yoksa dışarıda mı? Verilere göre tüketicilerin yüzde 62’si kahvesini evde içerken, yüzde 38’i dışarıda içmeyi tercih ediyor. 

Dışarda hangi kahveyi tercih ediyoruz?

Kahvesini dışarıda içenlerin tercihlerinde ise yüzde 26,8’i Filtre Kahve birinci sırada yer alıyor. Yüzde 20 ile Latte ikinci, yüzde 18,9 ile Americano üçüncü, yüzde 18,5 ile Türk Kahvesi dördüncü, yüzde 5,1 ile Macchiato beşinci sırada. Araştırmaya katılan tüketicilerin 10,8’i ise diğer seçeneğinde bir araya gelmiş durumda. 

Sıcak kahve mi soğuk kahve mi?

Yaz mevsiminde tüketicilerin yüzde 60,9’u soğuk, yüzde 39,1’i sıcak kahveyi tercih ediyor.

Türk kahvesi filtre kahvenin gerisinde kaldı

Her anımıza şahitlik eden kahvenin, herkesin damak tadına uygun ürün çeşitliliğine sahip olması da tüketimini eğlenceli hale getirebiliyor. Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 54,3’ü filtre kahvenin, yüzde 45,7’si Türk kahvesinin tarafını tutuyor.

Filtre kahveyi nasıl demlemeyi tercih ediyoruz?

Araştırmaya göre tüketici kahvesini yüzde 44,8’lik bir oranla elektronik makine, yüzde 35,4’lük bir oranla French Press ile demliyor.

Keyifle bağdaşan kahve hangisi?

Yeni nesil kahve tüketiminin giderek yaygınlaşmasına rağmen keyif denilince tüketicilerin aklına yüzde 39,1 ile Türk Kahvesi geliyor. Araştırmaya göre keyif ile bağdaştırılan diğer kahve çeşitleri sırasıyla; Filtre kahve yüzde 13,3, Latte yüzde 10,9, Americano yüzde 5,4, Mocha yüzde 5,4, Espresso yüzde 3,9, Cappuccino yüzde 2,8, Sütlü kahve yüzde 2,0, Macchiato yüzde 1,3, Soğuk kahve yüzde 1,3, Cold brew yüzde 1,1.  

Türk kahvesi en iyi nasıl pişirilir? 

Elektrikli kahve makinesi geleneksel cezvede pişirilen kahveye göre daha pratik ve kolay olsa da en iyi Türk kahvesinin cezvede pişirilerek elde edildiğini düşünenler de az değil. Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 63,5’i Türk kahvesini mutfakların vazgeçilmez aletlerinden biri haline gelen elektrikli Türk kahve makinesiyle, yüzde 36,5’i ise geleneksel cezvede pişiriyor. 

Araştırmanın Metodolojisi:

Areda Piar tarafından 18 – 22 Eylül 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen ‘kahve araştırmasına bin 100 kişi katıldı. Tüketici eğilimlerini düzenli olarak ele alan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Piar’ın Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

Ayın ses getiren küresel kampanyaları

areda piar featured kahve
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
Haberler
IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
İrem Alimoğlu
17 Nisan 2025
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Haberler
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Apple'dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
Haberler
Apple’dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
İrem Alimoğlu
2 Mayıs 2025
OpenAI'dan Elon Musk'a dava!
Haberler
OpenAI’dan Elon Musk’a dava!
Sena Tufan
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.