27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Salgın süreci işletmeler için fırsat olabilir mi?
Araştırma

Salgın süreci işletmeler için fırsat olabilir mi?

Marketing Türkiye
10 Kasım 2020
1 dk okuma

Covid-19 salgın döneminde sosyal mesafe ve hijyen önlemlerine öncelik veren işletmeler, uzaktan çalışma ve e-ticaretteki patlama nedeniyle teknolojik altyapı yatırımlarını hızlandırırken verimliliği artırmak için de dijital çözümlere odaklandı.

Vodafone Business, Covid-19 salgınının Türkiye’deki işletmelerin iş süreçlerini nasıl değiştirdiğini ve hangi teknolojik ihtiyaçların öne çıktığını araştırdı. Her sektör ve ölçekten 534 şirketi kapsayan saha araştırmasına göre, işletmeler normalleşme sürecinin 2021 yılının ilk çeyreğinde başlayacağını öngörüyor. Sosyal mesafe ve hijyen önlemlerine öncelik veren işletmeler uzaktan çalışma ve e-ticaretteki patlama nedeniyle teknolojik altyapı yatırımlarını hızlandırırken verimliliği artırmak için de dijital çözümlere odaklandı.

Dijital ihtiyaçlar önem kazandı

Araştırmaya göre, Covid-19 salgını sürecinde işletmelerin ihtiyaçları, güvenli depolama ve yedekleme, siber güvenlik, office programları, telekonferans ve video konferans olarak kaydedildi. Şirketlerin ihtiyaçları konusunda öne çıkan diğer başlıklar ise uzaktan takip sistemleri, pazarlama ve satış için dijital kanal kullanımı oldu.

Araştırmaya katılan işletmelerin;

  • Yüzde 57’si normale dönüşün 1 yıldan az süreceğini belirtirken yüzde 24’ü iş yönetimi modellerinde uzaktan çalışmayı sürdürmeyi planladığını bildirdi.
  • Küçük işletmelerin yüzde 28’i teknolojik altyapısını güçlendireceğini belirtirken KOBİ’lerin hazırlıkları daha çok dijital teknolojilerin aktif kullanımı, evden çalışma ve e-ticaret geçişini hızlandırma üzerine yoğunlaştı.
  • Salgın sonrasında işletmelerin verimliliği artırmak için en fazla odaklanacağını vurguladığı alan iş sağlığı ve güvenliği oldu.
  • İşletmelerin yüzde 64’ü bu alana odaklandığını bildirdi.
  • İşletmelerin yüzde 35’i ile çalışanları teknoloji, dijitalleşme ve çevrimiçi çalışma konusunda eğitmek, yüzde 30’u ise teknolojik altyapıyı güçlendirmek konusuna odaklandığını ifade etti.
çevrimiçi çalışma Covid-19 dijital altyapı Dijitalleşme güvenli depolama kabi pazarlama saha araştırması satış siber güvenlik uzaktan takip sistemleri video konferans vodafone business yedekleme
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Etki ekonomisinden etkileşime...
Etki ekonomisinden etkileşime…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BMW, Google Haritalar'ı "hackledi": Test sürüşleri yüzde 400 arttı
Haberler
BMW, Google Haritalar’ı “hackledi”: Test sürüşleri yüzde 400 arttı
Marketing Türkiye
24 Kasım 2025
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Haberler
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Volkswagen tarihinde bir ilk: Almanya’da üretim duruyor
Haberler
Volkswagen tarihinde bir ilk: Almanya’da üretim duruyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Haberler
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Nafizcan Önder
25 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.