18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İK'cılar uzaktan çalışmayla sınanıyor!
Araştırma

İK’cılar uzaktan çalışmayla sınanıyor!

Gizem Yıldız
1 Mayıs 2021
2 dk okuma

Salgının getirdiği esnek çalışma modelleriyle ofisten bağımsız çalışmanın mümkün olduğunu uzun zamandır biliyoruz. Fakat sosyal hayatın kısıtlanmış olması ve dijital yorgunlukla birlikte çalışanlarda motivasyon eksikliğine sebep olduğunu da görüyoruz. Marketing Türkiye için 365 Derece Araştırma’nın Danışmanları Prof. Dr. Beril Durmuş, Dr. Murat Bolelli ve Dr. Hüseyin Ekizler tarafından gerçekleştirilen “İK Perspektifinden COVID-19 Araştırması” yeni çalışma düzeninden çalışanlar nasıl etkilendi? Hangi kuşaklarda ilgi kaybı daha yüksek? İK yöneticileri çalışanları nasıl motive edebilir? sorularını yanıtlıyor.

Çalışanların desteğe ihtiyacı var

Covid-19 sürecinde işletmeler tarafından çalışanlara: Uzaktan bağlantı, E-eğitimler, Sanal toplantı, Webinarlar gibi işlevsel konularda teknik eğitimler sağlandığı görülüyor. Gerek yöneticiler gerekse çalışanlar için yapılandırılmış bir program çerçevesinde: yeni normale alışma, değişime ayak uydurma, kaygı yönetimi, faaliyetleri devam ettirme ve psikolojik dayanıklılığı artırma gibi konularda eğitim, seminer, atölye çalışmaları, koçluk ve mentorluk seansları aracılığıyla yeterince destek sağlanmadığı dikkat çekici başka bir bulgu olarak karşımıza çıkıyor.

Evliler etkisini daha az hissediyor

Araştırmada medeni hal göz önünde bulundurulduğunda bekar çalışanların evlilere kıyasla her alanda daha fazla olumsuz etkileri hissettikleri görülüyor. Evli olanlar sadece çocuklarla ilgilenme gerekliliğinden doğan sorunların performanslarını olumsuz etkilediğini belirtiyor.

Genç kuşaklarda ilgi kaybı daha yüksek

Kavramlar arası ilişkiler yaş değişkeni göz önünde bulundurularak incelendiğinde ortaya çarpıcı bir sonuç çıkıyor. Çalışanların yaşadıkları sosyal, fiziksel ve psikolojik problemlerin yaşla negatif bir ilişkiye sahip olduğu… Yaş arttıkça söz konusu problemler azalıyor.

İK yöneticilerine tavsiyeler

  • “Yeni normal”e geçerken önceki dönemde öğrenilen derslerden yararlanmayı ihmal etmeyin.
  • İşletmenin en önemli rekabet avantajlarından biri olan insan kaynağının sadece teknik ve işlevsel değil aynı zamanda sosyal ve psikolojik boyutlarda da desteğe ihtiyacı olduğunu unutmayın.
  • Özellikle değişim dönemlerinde ortaya çıkan belirsizlik kaynaklı kaygı ve olumsuz duyguların pozitif kanallara yönlendirilebilmesi için çalışanlarınıza mutlaka koçluk, eğitim ve seminer desteği sağlayın.
  • İşletmede aynı anda birden fazla kuşağın birlikte çalıştığını ve her kuşağın kendine özgü istek, ihtiyaç ve beklentileri olduğunu göz önünde bulundurarak eğitim programlarınızı farklı kuşaklar için ayrı ayrı, ama aynı zamanda da birlikte ilerlemeye yönelik unsurları da içerecek biçimde tasarlamaya özen gösterin.

Araştırmanın metodolojisi

Özel sektör çalışanlarından oluşan 637 katılımcıyla gerçekleştirilen “İK Perspektifinden COVID-19 Araştırması”sı pandemi koşullarında çalışma hayatına ve çalışanların durumlarına ilişkin bilgiler sunuyor. Katılımcıların yüzde 63,7’si bekar, yüzde 57,8’i kadın, yüzde 89,6’sı lisans veya lisansüstü eğitime sahip, yüzde 83,7’si ise Y kuşağına mensup bireylerden oluşuyor. Çalışma Marketing Türkiye için 365 Derece Araştırma’nın Danışmanları Prof. Dr. Beril Durmuş, Dr. Murat Bolelli ve Dr. Hüseyin Ekizler tarafından gerçekleştirildi.

featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Sena Tufan
1 Ağustos 2025
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Haberler
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
Milka çikolatalarına "hileli ambalaj" davası
Haberler
Milka çikolatalarına “hileli ambalaj” davası
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.