17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Esnaf tam kapanma istiyor!
Araştırma

Esnaf tam kapanma istiyor!

Gizem Yıldız
21 Nisan 2021
2 dk okuma

Salgın şartları ve değişen kısıtlama kararları esnafın işlerini direkt olarak etkiliyor. Dramatik yükseliş ve düşüşlerle geçen bir yılı aşkın zamanın nihayetinde esnafın hayatında da çok şey değişti. Küçük esnafın nabzını tutan “Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi”nin Mart 2021 dönemi sonuçları yenilenen yapısı ile açıklandı. Rapora göre Mart ayında gevşetilen kısıtlamalarla birlikte nefes almaya başlayan esnaf, en çok iş yaptıkları akşam saatlerinde kısıtlama olmasından mutsuz. Hatta belirli bir dönem tam kapanmaya gidilmesinin normal bir yaşam için en etkili yöntem olduğunu söylüyorlar.

Her ay Türkiye temsili sağlanacak şekilde 1.500 noktada yapılan ziyaretlerle hazırlanan “REM – Esnaf Barometre: Türkiye Geleneksel Kanal Esnafının Nabzı” araştırma panelinin Mart’21 sonuç raporunda öne çıkan başlıklar şöyle:

Veresiye düştü kart kullanımı arttı

Bakkallarda kredi kartı ile yapılan ödemelerin aylık ciro içindeki payı, 3 aylık artış trendiyle yüzde 29’dan yüzde 32’ye yükseldi. Buna karşın veresiyenin payı 3 aylık düşüş trendiyle birlikte yüzde 9’dan yüzde 7’ye düştü. Kendisi de finansal zorluk içinde olan bakkal esnafı, vatandaşın veresiye yazdırma talebini kredi kartına yönlendirdi.

Kısıtlamaların gevşemesi nefes aldırdı

Mart döneminde hafta sonu yasaklarının kaldırılması gibi kısıtlamaların kısmen de olsa gevşetilmesi esnafın iş yapma seviyesini artırmıştı. Bu durum Mali Durum alt endeksinin 3,2 puan yükselmesine katkı sağladı. Mart ayında Güven Endeksi 0,4 puanlık artışla 10,6 olarak gerçekleşti.

Ticaret endeksi yükseldi

Ticaret Endeksi 1 puan artarak 10,8’e çıktı. Mart döneminde kısıtlamaların gevşetilmesi iş yapma seviyesinin artmasında etkili oldu.

Akşam erken kapanış iş yapmayı engelliyor

Esnafın kısıtlamalar konusundaki diğer beklentisi en azından çalışma saatleri kısıtlamasının gözden geçirilmesi yönünde. En çok iş yaptıkları akşam saatlerinde erkenden kapatmak iş yapmalarının önünde ciddi engel olarak görülmeye devam ediyor.  Her ne kadar önceki döneme göre iş yapma seviyesinde artış görülse de genel trend hala çok düşük seviyede seyrediyor.

Bayram ve bahar umudu var

Salgın ve ekonomik durum nedeniyle olumsuzluk yaşayan esnaf, bu dönemde Ramazan ayı ve bahar aylarının gelmesiyle umudunu sürdürüyor.

Salgın kaygısı devam ediyor

Mart döneminde görüşülen geleneksel kanal esnafının yüzde 68’i salgından endişe ediyor. Ancak bu grubun içindeki “kesinlikle endişe ediyorum” diyerek kaygısı yüksek olanlar yüzde 38 ile bir önceki döneme göre anlamlı derecede yükseldi. 

Vakaların dramatik artışı aşı puanını yükseltti

Buna bağlı olarak da “Aşı olurum” diyenlerin oranı ise bir önceki döneme göre 20 puan artarak yüzde 58’e yükseldi. Vakaların dramatik olarak artması ve bireylerin tedbirlere uyum göstermediğini düşünmeleri esnafın içinde bulunduğumuz süreçte kaygısının artmasına neden oldu. 

Tam kapanma istiyorlar!

Esnaf kesimi belirli bir süre için tam kapanmaya gidilmesinin en etkin yöntem olduğunu düşünüyor. Esnafın yüzde 20’si kurumsal ve bireysel etkinliklerin vaka sayısının artmasında etkili olduğunu söylüyor.

Hibe desteği bekleniyor

Ekonomik yönden alınan tedbirlerde ise esnafın yüzde 32 gibi ciddi çoğunluğu sağlanan desteklerden yararlanamadığını belirtirken, yararlanan yüzde 25’lik kesim ise bu destekleri yetersiz görüyor. Esnafın asıl beklentisi karşılıksız hibe desteği, vergi affı gibi daha etkin maddi desteğinin sağlanması.

REM Esnaf Barometresi yenilendi

2020 yılından bu yana Türkiye’de geleneksel kanal esnafına yönelik kapsamlı araştırma sonuçları sunan REM Esnaf Barometresi yenilendi. NUTS2 örnekleminde bakkal, büfe, kuruyemiş ve orta market detayında raporlanan satış noktası sayısı 1.500’e yükseldi. REM Esnaf Barometresi’nde esnafın demografik bilgileri, satış noktalarının segmentasyonu, mevcut ekonomik durum ve beklentileri, ticaret durumu ve kıyaslamalarına yer veriliyor. Ayrıca esnafın çalıştığı tüm üretici firmalardan memnuniyetlerinin de takip edildiği, REM Esnaf Barometresi yenilenen yapısında Omnibus araştırmalara da imkân sağlıyor. Özel olarak merak edilen soruların sorulabildiği ve anlık olarak takibi yapılabilen Omnibus paneline herkes katılabiliyor.

REM Esnaf Barometresi Şubat ayı verilerini okumak için TIKLAYIN.

Esnaf featured REM Esnaf Barometresi
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Haberler
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Sena Tufan
6 Nisan 2025
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
10 Mayıs 2025
Otomotiv üretimi geriledi, ihracat artışta
Haberler
Otomotiv üretimi geriledi, ihracat artışta
İrem Alimoğlu
12 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.