20 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
efsane cuma ve siber pazartesi
Araştırma

“Siber Pazartesi”, “Efsane Cuma”ya karşı!

Marketing Türkiye
20 Kasım 2021
2 dk okuma

Amerika’dan başlayıp tüm dünyaya yayılan Efsane Cuma (Black Friday) ve Siber Pazartesi dönemine sayılı günler kaldı. Her yıl tüketicilerin; markaların en büyük indirimlerini heyecanla beklediği Efsane Cuma ve Siber Pazartesi dönemi geldi çattı. Bu yıl 26 Kasım Cuma ve 29 Kasım Pazartesi günleri gerçekleşecek indirimler için markalar da hazırlıklarına başladı. Artık daha önceki yıllarda olduğu gibi yalnızca iki günle sınırlı kalmayan indirim dönemini markalar koskoca bir haftaya hatta bazen bir aya kadar yayıyor. AdColony’nin gerçekleştirdiği araştırma tüketicinin hangi günde sepetini hangi ürünlerle dolduracağına ışık tutuyor.

Katılımcıların yüzde 83,6’sı Efsane Cuma, yüzde 77,8’i Siber Pazartesi alışverişi yapacak

AdColony bu büyük indirim döneminde akıllı telefonların Türkiye’deki kullanıcıların üzerindeki etkisini ve markaların tüketicilerle nasıl etkileşim kurabileceğini analiz etmek için bir araştırma yaptı. Bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex ile birlikte yapılan ‘Efsane Cuma & Siber Pazartesi Araştırması’ndan çıkan sonuçlar ise mobilin gücünü bir kez daha gözler önüne serdi. 1350 kişi ile online gerçekleştirilen ankete katılanların yüzde 83,6’sı Efsane Cuma günü alışveriş yapacağını belirtirken, yüzde 77,8’i Siber Pazartesi günü alışveriş yapacaklarını söylüyor. Tüketicilerin yüzde 7,9’u internet üzerinden alışveriş yaparken sadece akıllı telefonlarını kullandığını, yüzden 15,6’sı ise çoğu zaman akıllı telefonlarını ve bazen de masaüstü bilgisayarlarını kullandığını belirtiyor.

Promosyon beklentisi yüksek

Mobil cihazından alışveriş yapan tüketicilerin beklentileri ise her konuda olduğu gibi farklılık gösteriyor. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 80,8’i alışveriş yaparken basit, kullanımı kolay uygulamaları/web sayfalarını tercih ederken, yüzde 48,8’i ise ödeme sürecinin kolay olmasını tercih ediyor. Markalar için çok önemli olan bir diğer sonuç ise bu dönemde tüketicilere özel promosyonlar sağlamak. Ankete katılanların yüzde 47,8’i bu dönemde özel kuponlara ve tekliflere erişmek istiyor.

Kullanım kolaylığı mobili öne çıkarıyor

Akıllı telefonlarımızın her an ve en kolay ulaşılabilir cihazlar olması ise onları diğer cihazlardan bir adım öne çıkarıyor. İnternetten alışveriş yaparken masaüstü yerine mobil cihazların tercih edilmesinin en büyük nedeni yüzde 75,3’ün mobil cihazların daha hızlı olduğunu düşünmesi. yüzde 69,9 ile kişisel alışveriş deneyimi, yüzde 67,2 ile kolay kullanım, ve yüzde 63,5 ile güvenli olması ve iyi bir kullanıcı deneyimi sağlaması ise mobil cihazların masaüstü cihazlara kıyasla neden daha çok tercih edildiğini bir kez daha kanıtlıyor.

Tercih sebebi “düşük fiyat”

Tüketiciler, mağazalarda alışveriş yaparken ürün yorumlarına bakmak, rakiplerin fiyatlarını araştırmak, ürünlerle alakalı daha detaylı bilgi edinmek ve mağazaların promosyon ve indirimlerine kayıt olmak için akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtiyorlar. Online alışverişin kolaylığını ise kimse inkar edemez. Ankete katılan tüketicilerin mağazalar yerine online alışverişi tercih etmesinin en büyük nedeni yüzde 68,9 ile internette mağazaya oranla daha uygun fiyata ürün bulunması.

Reklamların etkisi büyük

Mobil oyunlarda ve uygulamalarda tüketicilerin karşılarına çıkan reklamlar, satın alma davranışlarını çok büyük oranda etkiliyor. Tüketicilerin yüzde 52,2’si Efsane Cuma/Siber Pazartesi fırsatlarını mobil uygulamalardaki çevrimiçi reklamlar aracılığıyla keşfettiklerini söylerken, yüzde 21,9’u mobil oyun uygulamalarındaki reklamlar aracılığıyla keşfettiklerini söylüyor. Tüketicilerin yüzde 62’si Efsane Cuma/Siber Pazartesi döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 34,9’u Efsane Cuma/Siber Pazartesi döneminde gördükleri mobil reklamların satın alma kararlarını büyük ölçüde etkilediğini belirtiyor. Bu dönemde mobil cihazlarında tüketicilere ulaşmak isteyen markaların tüketicilerin beklentilerini de karşılaması çok önemli. Katılımcıların yüzde 57,9’u mobil cihazlarındaki çevrimiçi reklamlardan kendileri ile ilgili teklif içermesini beklerken, yüzde 47,1’i reklamların kendilerine bir kupon/indirim sağlamasını, yüzde 38,2’si ise reklamın onları alışveriş sitesine yönlendirmesini bekliyor.

Tüketici Black Friday için sepetini donattı, peki markalarda durum ne?

featured
1 Air Anka ilk uçuşunu Atatürk'e adadı
Air Anka ilk uçuşunu Atatürk’e adadı
2 Büyük istifa hareketi bitti: Beyaz yakalı kürkçü dükkanına geri dönüyor
Büyük istifa hareketi bitti. Peki, neden?
3 Türkiye'nin yeni imajı: Turkish Hairlines...
Türkiye’nin yeni imajı: Turkish Hairlines…
4 Markalara uyarı tüketici teması kesmek istiyor
Markalara uyarı: Tüketici teması kesmek istiyor
5 XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
Güncel Haberler
Yoksa o çok konuşulan Mercedes reklamı yüksek dozda esinlenme mi?
Yoksa o çok tartışılan Mercedes reklamı “yüksek dozlu esinlenme” mi?
balparmak
Apimondia Uluslararası Dünya Arıcılık Kongresi’nin ev sahibi Balparmak oldu
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Alfa kuşağı dezenformasyonla nasıl mücadele ediyor?
Araştırma
Alfa kuşağı dezenformasyonla nasıl mücadele ediyor?
Gizem Yıldız
7 Temmuz 2022
Alfa'ların alışveriş rehberi!
Haberler
Alfa’ların alışveriş rehberi!
Nafizcan Önder
14 Temmuz 2022
body shop
Haberler
Body Shop, gençleri oy vermeye çağırıyor
Seda Başpınar
5 gün önce
Samsung yanlışlıkla iPhone reklamı yaptı
Haberler
Samsung’dan şaşırtan iPhone reklamı!
Gizem Yıldız
10 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.