17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çocuklarının eline tableti tutuşturan ebeveynler şimdi endişeli
Araştırma

Çocuklarının eline tableti tutuşturan ebeveynler şimdi endişeli

Gizem Yıldız
16 Aralık 2021
3 dk okuma

Yeni Kaspersky araştırmasına göre çoğu ebeveyn, çocuklarının dijital davranışları konusunda endişeli ve bunu izleyip yönetmek istiyor. Türkiye’den ankete katılanların yarısından fazlası (yüzde 52) ebeveyn kontrolü uygulamalarını kullanıyor ve yüzde 44’ü çocukların internet geçmişini düzenli olarak kontrol ediyor. Ayrıca Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 63’ü çocuklarının dijital cihazları bir ebeveyn (yüzde 55) veya aile üyesinin (yüzde 8) gözetiminde kullandığını söylüyor.

Zamane çocukları önceki nesillere göre erken yaşlardan itibaren teknik olarak çok daha ileri düzeyde. Bunun ana nedenlerinden biri, yakın zamanda yapılan bir Kaspersky anketinin de onayladığı üzere çok daha genç yaşlardan itibaren teknolojik oyuncaklara ve uygulama deneyimine erişebilmeleri. Bununla birlikte çocuklar çevrimiçi dünyanın tüm kurallarının farkında olmayabiliyor ve bunlar yavaş yavaş ebeveynleri tarafından öğretiliyor. Çocuklarına teknolojik cihaz verirken ebeveynler çevrimiçi ortamda güvende olduklarından emin olmak istiyor. Bu nedenle de çoğu ebeveyn çocukların çevrimiçi etkinliklerini izlemeye çalışıyor.

Türkiye’de ebeveynlerin çoğu çocukların izledikleri videoları (yüzde 62), ziyaret ettikleri siteleri (yüzde 54) ve oynadıkları oyunları (yüzde 63) kontrol etmeye çalışıyor. Ayrıca ankete katılanların yüzde 47’si çocukların gün boyunca internette ve cihazlarında geçirdikleri zamanı sınırlamak istiyor.

Türkiye’de katılımcıların neredeyse yarısı çocukların çevrimiçi etkinliklerini izlemek için sağlıklı dijital alışkanlıkları (yüzde 44), ebeveyn denetimi uygulamalarını (yüzde 52) kullanıyor ve yüzde 44’ü tarama geçmişini kontrol ediyor. Ankete katılanların yaklaşık dörtte biri (yüzde 21) çocuklarına güveniyor ve onları hiçbir şekilde kontrol etmiyor.

Anketin sonuçlarına göre dijital ortamda çocukların davranışlarını düzenlemede en büyük sorumluluk aileye ait (yüzde 87). Bununla birlikte yaklaşık dörtte biri (yüzde 23) öğretmenlerin ve okulların bunu yapması gerektiğine inanıyor ve yüzde 27’si çocukların kişisel sorumluluklarının olması gerektiğini düşünüyor.

Bu duruşu desteklemek için yüzde 94’ü çocuklarıyla çevrimiçi davranış ve dijital görgü kurallarını konuştu. Katılımcıların sadece yüzde 6’sı bu konuyu çocuklarıyla müzakere etmedi.

Ebeveynler dijital dünyanın kurallarını çocuklarıyla müzakere etmeli

Kaspersky Tüketici Ürünleri Pazarlama Başkan Yardımcısı Marina Titova, sonuçları şöyle yorumluyor: “Zamane çocukları erken çocukluk döneminden itibaren akıllı telefonları ve diğer araçları kullandıkları için, dijital alanı yürüyüşe çıkmak gibi doğal ve tanıdık bir şey olarak algılıyorlar. Aynı zamanda dijital alanın yabancılarla iletişim kurmamak veya bilinmeyen yerlere gitmemek gibi, birçoğunun çocukluktan öğrenilen kendi güvenli davranış kuralları da var. Ebeveynler, çocuklarını uygunsuz içerikten koruyarak ve çeşitli araç ve yöntemler kullanarak dijital ortamda nasıl güvende olacaklarını öğrenmelerine yardımcı olabilir ve dijital dünyalarını daha güvenli hale getirebilirler. Örneğin yetişkinler aile içinde belirli dijital alışkanlıkları teşvik edebilir veya istenen ve istenmeyen içerik kategorilerini filtrelemenin yanı sıra çocuğun çevrimiçi etkinliğini kontrol etmeye yardımcı olabilecek ebeveyn denetimi uygulamalarını kullanabilirler.” 

Münih’teki Liebling + Schatz’dan Terapistleri Birgitt Hölzel ve Stefan Ruzas da şunları ekliyor: “Konu medya tüketimi olduğunda ebeveynler kendi çocuklarına değil internetteki içeriklere güvenmiyor. Bu nedenle düzenleyici kontrol iyi bir fikir, çünkü ebeveynlerin çocuklarını koruma arzusuyla uyumlu. Bununla birlikte ne kadar kontrolün gerekli olduğu ve ne kadarının çok fazla olduğu konusunda bir ikilem var. Bağımsızlık önemli ve çocuğun yaşına bağlı olarak buna izin verilmeli. Aynı zamanda bazen zorlayıcı olsa bile, çocuklarla bu kuralların müzakere edilmesi önemli” diyor ve ekliyor:

“Çocuklar kurallara ve sınırlara saygı duyarlarsa, onları ve ilgili sonuçları anlayabilirler. Bu nedenle çocuklarıyla önceden konuşarak çocuk koruma uygulamalarından yararlanmalarını veya güvenlik ayarlarını şeffaf şekilde etkinleştirmelerini öneriyoruz. Aktif eğitim bu şekilde başarılı olur. Çoğu çocuk ilk akıllı telefonuna 9 veya 10 yaşında sahip oluyor. Bu, eğitici ve eğlenceli, aynı zamanda sorunlu içeriklerle dolu küresel dünyaya açılan bir kapı. Ebeveynlerin bu yolda çocuklarına adım adım eşlik etmeleri ve mümkün olduğunca iletişimde kalmaları çok önemli.” 

Çocukların dijital güvenliğinden emin olmak için atabileceğiniz bazı adımlar var:

  • Çocuklar cihazlarını kullanırken siber hijyen ve çevrimiçi güvenlik hakkında bilgi eksikliği yaşayabilirler. Olası senaryoları çocuklarınızla tartışarak ve bir örnek oluşturarak yardımcı olabilirsiniz.
  • Çocuğunun cihazlarına ebeveyn denetimi uygulaması yüklemek iyi bir fikir. Bununla birlikte, bunu çocuğunuzla konuşmanız ve eylemlerinizin arkasındaki nedenleri açıklamanız oldukça önemli.
  • Çocuğunuz aktif bir sosyal ağ kullanıcısıysa ve çok fazla içerik paylaşıyorsa, aşırı paylaşım ve veri gizliliği sorununu onunla konuşmalısınız. Ayrıca sosyal ağlarda birbirinizi ekleyebilir ve örnek olmaya çalışabilirsiniz. Fotoğraflardaki coğrafi etiketleri daima kontrol edin. Fotoğraflarda veya açıklamalarda gizli bilgilerin görünmediğinden emin olun. Yorumları takip edin. Bizzat örnek olmak, çocuğunuza gizliliğini korurken çevrimiçi ortamda nasıl güvenli bir şekilde bilgi paylaşacağını da gösterecektir.

Dijitalzede olmaktan kurtaracak 6 ipucu

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
Haberler
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
İrem Alimoğlu
1 gün önce
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
Haberler
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
İrem Alimoğlu
27 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.