16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kuşakların fast food menü tercihleri
Araştırma

Ayrı menülerin insanlarıyız!

Marketing Türkiye
20 Temmuz 2021
4 dk okuma

“Kuşakların Marka Tercihleri” araştırmasının ikincisi; Z, Y, X ve Baby Boomers kuşaklarının fast food tercihlerini ortaya koyarken bu alanda rekabet eden markalara da eşsiz içgörüler sunuyor. Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği araştırma mağaza deneyimine odaklanan, menülerini kuşaklara göre özelleştiren markaların bu kıyasıya rekabette öne çıkacağını söylüyor. Peki, hangi kuşaklar hangi fast food markalarını tercih ediyor? Fast food tüketiminde kuşak farklılıkları kendini nasıl gösteriyor? İşte yanıtlar…

Tüm kuşakların aklına gelen ilk marka aynı

  • en bilinen fast food markası

Araştırma sonuçlarına göre fast food sektöründe tüm kuşakların aklına gelen ilk marka Burger King. Markanın Z kuşağında ilk akla gelme oranı yüzde 43,6, Y kuşağında yüzde 24, X kuşağında yüzde 28,6, Baby Boomers’lardaysa yüzde 25,3… Z kuşağında ikinci ve üçüncü olarak akla gelenler sırasıyla McDonald’s ve KFC… Y kuşağında ikinci değişmese de üçüncü sıra değişiyor ve KFC’nin yerini Domino’s Pizza alıyor. X kuşağında ise ikinci akla gelen yine değişmeyerek McDonald’s olurken üçüncü sırada KFC konumlanıyor. Baby Boomers’lar ise farkını üçüncü akla gelen markada gösteriyor. Köfteci Yusuf, Boomer kuşağını farklı kılan marka olarak dikkat çekiyor.

Pazarın hakimi: Burger King

  • Ayrı menülerin insanlarıyız!

Sıklıkla tercih edilen markalar incelendiğinde, özellikle daha genç kuşaklarda (Z ve Y) Burger King’in ağırlığını hissettirdiğini söyleyebiliriz. Kuşakların gündelik hayatta bazen zamandan kazanmak bazen anı paylaşmak bazen de kendini şımartmak için tercih edilen fast food markalarında Burger King; Z kuşağında yüzde 51,69, Y Kuşağında yüzde 53,46, X Kuşağında yüzde 35, 19, Baby Boomer’larda ise yüzde 35,52 tercih oranıyla öne çıkıyor. X ve Boomer kuşağının fast food tercihlerinin Z ve Y kuşaklarına nazaran geniş bir tabana yayıldığını, markaların özellikle bu kuşaklar için kıyasıya bir rekabet içerisinde olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Z’ye kola, Baby Boomers’a ayran

  • Ayrı menülerin insanlarıyız!
  • menüde en çok tercih edilen içecek

Elbette fast food tüketimin tamamlayıcı unsurlarından biri de içecekler. Kuşakların tükettikleri ürünlerinin yanına tercih ettikleri, kuşaklararası lezzet anlayışına da dikkat çekiyor. Z kuşağı yüzde 69,2 ile kolayı tercih ederken, Baby Boomers 55,6 ile tercihini ayrandan yana kullanabiliyor. Benzer ayrımı Y ve X’de de görebiliyoruz. Hatta X ve Baby Boomer’ların içecek seçiminde birbirlerine ne kadar benzediklerini de… Y kuşağı yüzde 49,3 ile kolayı tercih ederken, X kuşağı yüzde 53,3 ile ayranı tercih ediyor.

Kuşakların favorisi patetes kızartması

  • Ayrı menülerin insanlarıyız!

Yan ürünler için yapılan tercihler de kuşakların farklılıklarını yansıtıyor. Fast food yan ürünü tercihlerinde en baskın unsur patates kızartması olarak öne çıkıyor. Patates kızartmasından sonrası ise kuşaklar için teferruat… Ancak Baby Boomer’lar burada da farklarını ortaya koyarak mini böreklerle geleneksel mutfağa göz kırpıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için Areda Piar Araştırma’nın fast food sektörüne yönelik olarak gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırması Z, Y, X, Baby Boomers kuşaklarının fast food tercihlerini sorguluyor. Araştırmanın veri toplama çalışması 02-07 Haziran 2021 tarihleri arasında kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (Computer Aided Web Interviewing) ile gerçekleştirildi. Çalışma kapsamında Türkiye genelini temsil eden 1.064 kişi ile görüşüldü.

Kitlelere özel menülere ihtiyaç var!

  • Ayrı menülerin insanlarıyız!
    Yusuf Akın, Areda Piar Genel Müdürü
  • Özellikle Z ve X ve Y kuşaklarının hatrı sayılır düzeylerde marka bilinirliğine önem verdiğini es geçmemek gerekiyor. Sektörde varlığını sürdürmek isteyen markaların bilinirlik üzerine aksiyon almaları hızlı tükenmemeleri adına önemli bir çaba olacak. Benzer şekilde mekanların iç ve dış tasarımlarına yönelik Z ve X kuşaklarının hassasiyeti de araştırmanın öne çıkan verileri arasında.
  • Z’nin kuşaklar arasında fast food restoranlarına yalnız gitme oranının daha fazla olduğunu, Baby Boomer’ların aileleri dışında en çok arkadaşlarıyla bu mekanları paylaştıklarını da menü listemize ekliyoruz.
  • Kuşakların menü ve yan ürün tercihlerindeki farklılıklar kitlelere özel menüler hazırlamanın karşılık bulabilecek bir aksiyon olduğunu gösteriyor.
  • Fast food alışkanlığını bir sosyal aktivite alanına dönüştürmüş olan Z ve Baby Boomers beğeniyi önceliklendiriyor. Beğeni safhasını geçmiş olan Y ve X ise daha çok güvene önem veriyor. Aynı restoranda yemek yeme alışkanlığını sürdürme niyetiyse kuşaklar gençleştikçe artıyor.
  • Pandemi sürecinde tüketicinin dijitalleşme atağına karşılık verebilen, kaliteli ve hızlı teslimat beklentilerini karşılayabilen markalar tüketiciyle güven ve beğeni ilişkisini tesis etmişe benziyor

Fast food devleri kapılarını açıyor

Yemek israf edenlerle, aşırı gıda tüketimini teşvik edenlere ceza!

areda piar featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Haberler
Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç
Advertorial
3 hafta önce
Yılın mobil uygulama trendleri...
Haberler
Yılın mobil uygulama trendleri…
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
Yapay zeka sokakta!
Haberler
Yapay zeka sokakta!
Nafizcan Önder
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.