Apple yine zam yaptı | Son 24 saatin gündemi
Apple sitesi WWDC etkinliği öncesi satışa kapanmıştı. Bunun bir zam habercisi olacağı elbette tahmin ediliyordu. Ancak 2 hafta önce ve 5 Haziran’da yapılan zamların ardından bir zam daha açıklanması oldukça sürpriz oldu. Son birkaç gündür TL’nin dolar karşısında güç kaybetmesinin bir sonucu olarak Türkiye’de satışı yapılan pek çok ürüne zam geldi.
İşte zam gelen ürünlerden bazılarının yeni fiyatları;
• iPhone 14 128 GB – 37.999 TL (Eski fiyatı: 35 bin 999 TL)
• iPhone 14 256 GB – 40 bin 999 TL (Eski fiyatı: 38 bin 799 TL)
• iPhone 14 512 GB – 46 bin 999 TL (Eski fiyatı: 44 bin 399 TL)
• iPhone 14 Plus 128 GB – 41 bin 999 TL (Eski fiyatı: 39 bin 999 TL)
• iPhone 14 Plus 256 GB – 44 bin 999 TL (Eski fiyatı: 42 bin 799 TL)
• iPhone 14 Plus 512 GB – 50 bin 999 TL (Eski fiyatı: 48 bin 399 TL)
• iPhone 14 Pro 128 GB – 48 bin 999 TL (Eski fiyatı: 45 bin 999 TL)
• iPhone 14 Pro 256 GB – 51 bin 999 TL (Eski fiyatı: 48 bin 799 TL)
• iPhone 14 Pro 512 GB – 57 bin 999 TL (Eski fiyatı: 54 bin 399 TL)
• iPhone 14 Pro 1 TB – 63 bin 999 TL (Eski fiyatı: 59 bin 999 TL)
• iPhone 14 Pro Max 128 GB – 52 bin 999 TL (Eski fiyatı: 49 bin 999 TL)
• iPhone 14 Pro Max 256 GB – 55 bin 999 TL (Eski fiyatı: 52 bin 799 TL)
• iPhone 14 Pro Max 512 GB – 61 bin 999 TL (Eski fiyatı: 58 bin 399 TL)
• iPhone 14 Pro Max 1 TB – 67 bin 999 TL (Eski fiyatı: 63 bin 999 TL)
• AirPods Pro (2. nesil) – 6 bin 199 TL (Eski fiyatı: 5 bin 899 TL)
• AirPods Max – 16 bin 499 TL (Eski fiyatı: 15 bin 499 TL)
• iPad Pro 11 inç ekranın başlangıç fiyatı – 22 bin 999 TL (Eski fiyatı: 21 bin 999 TL)
• 12.9 inç ekranın başlangıç fiyatı – 32 bin 499 TL (Eski fiyatı: 30 bin 999 TL)
• iPad Air 64 GB başlangıç fiyatı – 17 bin 299 TL (Eski fiyatı: 16 bin 299 TL)
• 256 GB başlangıç fiyatı – 21 bin 299 TL (Eski fiyatı: 20 bin 99 TL)
• Apple Watch Ultra fiyatı: 32 bin 499 TL (Eski fiyatı: 29 bin 999 TL)
• Apple Watch Series 8 41 mm – 10 bin 699 TL (Eski fiyatı: 9 bin 999 TL)
• Apple Watch Series 8 45 mm – 11 bin 499 TL (Eski fiyatı: 10 bin 799 TL)
Instagram, pedofili ağını birbirine mi bağlıyor?
Stanford ile Massachusetts Amherst Üniversitelerinden akademisyenlerin yürüttüğü ve Wall Street Journal’da yayımlanan araştırmaya göre Instagram çocuk istismarına karşı önlem almakta yetersiz kalıyor. Araştırmaya göre pedofiller, Instagram profillerinin biyografi kısmındaki linkler üzerinden yönlendirdikleri sitelerde reşit olmayan bireylerin cinsel içerikli görüntülerinin ticaretini yapıyor.
Araştırmanın bulgularına göre Instagram’da 12-18 yaş aralığındaki çocuklara ait uygunsuz görüntüleri paylaşan yüzlerce hesap on binlerce pedofile ulaşıyor ve platform adeta pedofilleri birbirine bağlayan network ağına dönüşmüş durumda.
Araştırmacılardan Amherst’teki UMass Rescue Lab Yöneticisi Brian Levine, ağda belli emojilerle birlikte “peynirli pizza” tanımının çocuk pornografisini tanımlamak için kullanıldığı belirtiyor. Ayrıca platformun çatı şirketi Meta sözcüsüne göre Instagram, sadece geçtiğimiz Ocak ayında platformun çocuklara yönelik güvenlik politikalarına aykırı hareket eden 490 bin hesabı kapatmış durumda.
Türkiye, OnlyFans’e veda etti
Geride bıraktığımız gün Twitter Türkiye’nin gündeminde yer alan hashtag’lerden biri de “#onlyfanskapatilsin”dı. Nude ve pornografik içerikleri yaygınlaştırdığı ve gençleri özendirdiği iddiasıyla OnlyFans’in kapatılmasına dair CİMER’e yazılan şikayetlerin ardından Twitter üzerinden de bir kampanya başlatılmıştı.
Son olaraksa siteye erişim engeli geldi…
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu henüz sorgulama sayfasında bir güncelleme yapmazken, İfade Özgürlüğü Derneği tarafından paylaşılan bilgilere göre OnlyFans, İstanbul 1. Sulh Ceza Hakimliğinin 7 Haziran 2023 tarihli ve 2023/3975 sayılı kararıyla erişime engellendi.
Güzelliğe yapay zeka standardı geliyor…
Ödeme teknolojileri şirketi Bolt adına YouGov tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre kozmetik markalarının yapay zekaya yatırım yapmak için oldukça haklı gerekçeleri var. Araştırmaya göre tüketicilerin önemli kısmı kozmetik markalarından kendilerine teknoloji aracılığıyla kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmasını bekliyor. Katılımcıların yüzde 62’si teknolojiyi mükemmel formüllere ulaşmak için kullanabilen kozmetik markasından alışveriş yapma olasılığının yüksek olduğunu belirtirken Z kuşağı özelinde bu oran, yüzde 80’e kadar çıkıyor. Yüzde 43’lük bir kesim ise kozmetik ürününü mağazada test etmek yerine çevrimiçi ortamda yapay zeka aracılığıyla denemeyi tercih ediyor. Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Apple, otomatik düzeltme özelliğine ince ayar çekecek
iPhone kullanıcılarının en çok şikayetçi olduğu konuların başında otomatik düzeltme özelliğinin istedikleri gibi çalışmaması geliyor. Apple, iOS 17’de yapacağı yeni güncellemeyle bu şikayetlere son vermeyi planlıyor. iPhone cihazlarda otomatik düzeltme özelliği ayarlardan manuel olarak kapatılabiliyor ancak iOS güncellemesiyle artık buna gerek kalmayabilir. Kişiselleştirilmiş cihaz içi öğrenme modeline dayanan güncellemeyle birlikte yapay zeka devreye girecek. Ayrıca otomatik düzeltme özelliği cihaz sahibinin diline de daha duyarlı olacak. Örneğin kullanıcı küfür etmeye meyilliyse iPhone bunu öğrenecek ve agresif kelime önerileri sunmaya başlayacak. Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.