7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple yeni reklamıyla bir kez daha tepkileri üzerine çekti
Haberler

Apple yeni reklamıyla bir kez daha tepkileri üzerine çekti

Sena Tufan
5 Ağustos 2024
1 dk okuma

Apple, Tayland’ı az gelişmiş bir ülke olarak yansıttığı gerekçesiyle eleştirilen “The Underdogs: OOO (Out Of Office)” reklam filmi nedeniyle özür diledi.

‘Underdogs: OOO (Out of Office)’ Apple’ın ‘At Work’ serisi kapsamında yayınlanan yaklaşık 10 dakika uzunluğundaki beşinci reklam filmi, şirketlerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere yarım milyon kutu üretebilecek bir fabrika bulmak için Tayland’a seyahat eden dört çalışanı anlatıyor. Reklam, dil engellerinden lojistik sorunlara kadar çeşitli zorlukların üstesinden gelmede Apple ürünlerinin yeteneklerini vurgulamayı amaçlıyordu ancak beklenen olmadı.

The latest Apple ad in Thailand is an absolute disaster. It's completely out of touch with Thai culture and feels like a lazy, half-assed attempt to shove their products down our throats. The visuals are flashy but meaningless.
#Apple pic.twitter.com/OCwN7dXg0f

— Review berrr (@blusjazz09) August 2, 2024

Reklam, yayınlanmasının hemen ardından Taylandlı internet kullanıcıları tarafından yoğun eleştirilere maruz kaldı. Temel sorun, reklam filminin sarı renkli sepya filtresiyle çekilmesiydi… Pek çok kişi bu filtre nedeniyle ülkenin gelişmemiş ve eski moda bir yer gibi gösterildiğini savunuyor.

Ayrıca reklam filmindeki karakterler Tuk-tuk ile seyahat ediyor, uygun fiyatlı otellerde kalıyor ve yerel halkla etkileşime giriyorlar. Reklam filmindeki bu sahneler, sosyal medya kullanıcıları ve fenomenler tarafından Tayland’ın “az gelişmiş” bir ülke olarak temsil edildiği gerekçesiyle eleştirildi.

Artan eleştiriler karşısında Apple reklamı resmi kanallarından hızla kaldırdı ve bir özür yayınladı. Şirket, reklamın Taylandlı bir şirketle işbirliği içinde hazırlandığını ve Tayland kültürünü olumlu bir şekilde yansıtmayı amaçladığını belirtti.

Apple, kısa bir zaman önce de insan yaratıcılığını yok saydığı gerekçesiyle iPad Pro ‘Crush’ reklamı nedeniyle tepkiyle karşılaşmıştı.

Apple tepki çeken reklam filmi için özür diledi…

apple featured
1 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
2 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
3 Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
4 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
5 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: "Bize biraz müsaade"
Haberler
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: “Bize biraz müsaade”
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Haberler
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Haberler
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Sena Tufan
7 gün önce
Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu'yu tercih ediyor
Haberler
Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu’yu tercih ediyor
Sena Tufan
27 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.