Anneler Günü’nde kabul edilebilir piştiler
Bazıları ürün, bazıları hizmet ve bazıları da keyfine reklam yaptı. Hepsi şirin, hepsi güzel, hepsi iç titretiyor. Hele özlem de varsa, hele yanında değilse… Profilo, marka algısını gençleştirme çabalarına, “Anne seni özledim” ile devam ediyor. Videonun ana fikri durumsal zekâsıyla Türk aklı desem… Beko da sosyal mecradan esinlenmiş. Teknosa’nın, “Son teknoloji annem” gibi. Beko’nun önerisi elinden cihaz düşürmeyen evlatlara. İyi fikir. Keşke, haydi gençler… Kamil Koç “ilk yol arkadaşım” demiş. Güzel ama ben bebeğini 9 ay taşıyan anne fikrini kullandılar sanmıştım. Oysaki bebek ile annenin birlikte olduğu zamanlar ne hoştur… Abdi İbrahim’deki çalışan annelerle bir video hazırlanmış. Odakları elbette ilaç ama en etkili ilacın annede olduğunu söylüyorlar. Bilirim öyledir. Hoş fikir. Youth Republic bir gençlik ajansı, çalışanlar annelerine “ben ne iş yapıyorum” diye sormuş. Cevaplar sahiden komik. Ah anneler! Görüyorum ki sektörümüzün gençleri epey eğlenmiş. Havas İstanbul videosunda bu kez anneler çocuklarının işyerini basıyor. Ajans başkanına sektörün çok sık tekrarlanan jargonları üzerinden hesap soruyor. “Şu revizyonu şimdi buraya getirin görmek istiyorum. Ya konkor nedir, konkor?” deyişlerini sevdim. Aklınıza sağlık.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazeetsindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler