24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Anlamsız talepler anksiyete yaratıyor
Haberler

Anlamsız talepler anksiyete yaratıyor

Marketing Türkiye
30 Ocak 2023
4 dk okuma
Anlamsız talepler anksiyete yaratıyor
İpek Özgüden Özen, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı

2022 ekonomik, siyasi, teknolojik ve sosyal alanda değişim ve dönüşümlerin olduğu, sürdürülebilirlik kavramının ön planda olduğu, iyi iletişimin, tüm canlılara ve gezegene odaklı çalışmalar yapmanın öneminin giderek arttığı bir yıl oldu.

Pandemi etkilerine Rusya ve Ukrayna savaşının çok boyutlu etkileri eklendi. Markaların Rusya’dan çekilme kararları, Ruslara uygulanan yaptırımlar, dünyanın en büyük tahıl tedarikçilerinden biri olan Ukrayna’dan Türkiye’nin tahıl koridoru konusundaki uzlaşmacı rolü, Avrupa’yı saran enerji krizi, sınırlarımızla birlikte İstanbul’un kalbinde terörü yaşadığımız, iklim krizinden kaynaklanan afetlerle kayıplar verdiğimiz, toplumsal anksiyete ve kaygılar yaşadığımız bir yıl oldu 2022.

İran’da Mahsa Amini’nin yaşamını kaybetmesiyle başlayan olaylar toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılığın ve şiddetin bedelini daha net görmemize, hissetmemize neden oldu. İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth’in vefatının yıllardan bu yana proaktif olarak adım adım hazırlıkları yapılan müthiş bir iletişim yönetimi olduğunu gördüğümüz, Katar’da düzenlenen FIFA Dünya Kupası’nın milyarlarca insanı ekrana kilitlediği, Elon Musk’ın Twitter’ı olaylı şekilde satın aldığı, COP27 Mısır toplantısına odaklanılan bir yıl oldu 2022. 2022, TÜHİD için de çok önemli bir yıl oldu. Türkiye’deki halkla ilişkiler uzmanlarını bir çatı altında toplayarak meslek içi dayanışma sağlamak, mesleğin tanınması, yerleşmesi ve gelişmesi yolunda çalışmalar yapmak üzere 1972 yılında kurulan derneğimizin 2022 yılında 50. yılını kutladık. TÜHİD’in 50 yıllık köklü mirasını yeni yönetim kurulumuz ve tüm üyelerimizle hep birlikte geleceğe taşımak, iletişimin değerini daha da yükseltmek için çalıştık.

“Küresek Halkla İlişkiler ve İletişim Modeli”ni sektörle paylaştık

TÜHİD olarak Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye Büyük Bölge Temsilcisi olduğumuz uluslararası halkla İlişkiler ve iletişim yönetimi derneklerinin konfederasyonu Global Alliance ile itibar, iletişim, marka yönetiminde profesyonelliği teşvik etmek için çalışmalar yapan Corporate Excellence tarafından gerçekleştirilen “Küresel Halkla İlişkiler ve İletişim Modeli” çalışması, Mart 2022’de iletişim profesyonelleri, iş dünyası, akademisyenler ve genç iletişimcilerle paylaşıldı.

Küresel Halkla İlişkiler ve İletişim Modeli, halkla ilişkiler profesyonellerinin kurumsal başarıyı ilerletmede oynadıkları kritik rolü anlatıyor. İletişimcilerin hem stratejik planlayıcılar hem de fikir üretenler olduğu, sağlam ve vizyoner bir yolun ana hatlarını çizdiğini, aynı zamanda, halkla ilişkiler eğitimini geliştirmek için mükemmel yönergeler ve onları bekleyen geleceğe ışık tutarak bugünün öğrencileri için heyecan verici bir yol haritası sunuyor.

Günümüz dünyasında değer üretmek için gerekli olan beş stratejik “Yapı Taşı” etrafında oluşturulan Küresel Halkla İlişkiler ve İletişim Modeli, 1) Kurumsal amaç, 2) Marka ve kurum kültürü, 3) İtibar ve itibarla ilgili riskler, 4) İletişim, 5) Birleştirilmiş bilgi toplama ve soyut varlık metrikleri başlıklarından oluşuyor. Beş farklı bölgede, 47 ülkeden, bin 400 profesyonel ve akademisyenin katkılarıyla hazırlanan model; halkla ilişkiler ve iletişim direktörleri için kuruluşlarını amaçlarına daha uyumlu hale getirmek, paydaşlarının beklentilerini birleştirmek için bir liderlik rolü fırsatı sunarken, yetkinlikleri de geliştirmeyi hedefliyor.

Her kurumun iletişim karnesi olacak

Modelin çıktılarına göre, iletişimciler; Kurumsal Marka Yöneticisi, Kurumsal Amaç Küratörü ve İletişim Lideri olarak konumlanacak. Her kurumun iletişim karnesi olacak. İş dünyası, kamu ve sivil toplum kuruluşlarıyla akademik dünyanın yakından takip ettiği başarılı halkla ilişkiler çalışmalarının teşvik edildiği ödül programı “Altın Pusula” 2022 yılında yirminci kez sahipleriyle buluştu. 20. yılında Altın Pusula’ya katılan proje sayısı 400’e ulaştı.

Metaverse’den araştırma okur yazarlığına, sürdürülebilirlikten siyasal iletişime pek çok konuyu konuştuğumuz “TÜHİD Vizyon Buluşmaları”, deneyimli iletişimciler ve gazeteci dostlarımızla birlikte genç iletişimciler için hazırlanmayı planladığımız “Medya İlişkileri Rehberi ve Eğitimi” Mesleğimizin standardını yükseltmek için aldığımız aksiyonlar oldu.

Sektörümüzün çevik, dinamik ve kapsama alanı çok yüksek bir sektör olduğunu söylesek de tüm sektörlerde olduğu gibi halkla ilişkiler sektöründe de aşırı baskılardan kaynaklanan problemler, sınırsız, gereksiz ve anlamsız taleplerin yarattığı anksiyetelerle mesleği bırakan çok sayıda PR profesyoneli olduğunu görüyoruz. Bu tür yaklaşımlar mesleğin itibarını da zedeliyor. Kurumlarda iletişim performansının yükselmesi gereken dönemde iletişimcilerinin yetkinliklerinin de yükselmesi gerekiyor.

2023’te halkla ilişkiler alanında neler ön plana çıkacak?

Halkla İlişkiler profesyonelleri, dijitalleşmeyliderle kurumsal marka ve pazarlama yönetiminde liderlik rolünü daha fazla üstlenmeye başladı. Paydaşları hedeflere ve amaca ortak etmek, değerlerin ve kültürün etkin yayılımı, sürdürülebilirlik anlayışının yerleştirilmesi ve sosyal etki yönetimi, müşteriyle kurulan çift yönlü iletişim, markanın pazarını ileriye taşıyan konu ve gündem yönetimi, çoklu mecra kullanımının markaları krize açık hale getirmesi, artık halka ilişkiler mesleğini organizasyonel stratejilerinin geliştirildiği ve liderlik kararlarının alındığı yönetim kurulu odasına yerleştirdi. Amaç ve sürdürülebilirlik odaklılık, veriye dayalı strateji, kişiselleştirilmiş içerik, yaratıcılık ve özgünlük, değer ve kültür yönetimi, duygular ile birlikte insan-insan iletişimi, iletişim ve etki liderliği, kriz iletişimi ön plana çıkacak.

Ayrıca iletişimde gelecek yaklaşımı odaklı küresel iletişim araştırmalarında trendler odağında 16 eğilim öne çıkıyor:

  1. Kurumsal amaç
  2. Sorumlu liderlik
  3. Dijitalleşme
  4. Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık
  5. Kurumsal yönetim ve etik
  6. İtibar ve itibar riski
  7. İletişim ve tanıtım
  8. Paydaş güveni
  9. Gündemi
  10. ESG metriği ve raporlama
  11. İşin geleceği
  12. Siber güvenlik
  13. Marka aktivizmi
  14. CEO itibarı
  15. İklim değişikliği
  16. Sürdürülebilir yatırım

Ek olarak TikTok’un sosyal medyayı içine almaya başlaması, verilerin önemi, dijital iletişimin olası krizlerde çarpan etkisi yaratması, herkesin medya olduğu dönemde haber kaynağının önemi, podcast gibi mecraların yükselişi gibi konular gündemimizde olacak.

Şimdi iş birliği zamanı

World Economic Forum’un 2023 teması: “Parçalanmış Bir Dünyada İş Birliği” olarak açıklandı. Forum yöneticileri, iş dünyası, sivil toplum liderleri ve hükümetler çok sayıdaki kriz karşısında kolektif eylem çağrısında bulunuyor. 2023 yılı aynı zamanda UNESCO Âşık Veysel yılı. Şiirlerinde yansıttığı vatanseverlik, hoşgörü, yaşama sevinci ve sevgi mesajlarıyla hem kendi dünyasını aydınlatan hem de bugünlere ışık tutan Âşık Veysel’in kalbinden yazdığı güzel sözlerin yeniden ışık olması dileğiyle iletişimin her işin başında, içinde, arkasında olduğu bütünleştirici, birleştirici samimi bir yıl dileriz…

featured İpek Özgüden Özen
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

EGD 7. Olağan Genel Kurul'u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Haberler
EGD 7. Olağan Genel Kurul’u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Sena Tufan
16 Nisan 2025
Sadece "evden" olmuyor...
Haberler
Sadece “evden” olmuyor…
Ali SAYDAM
9 Mart 2025
Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
Haberler
Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
İrem Alimoğlu
16 Mart 2025
ABD Adalet Bakanlığı'ndan Google'a ağır darbe! Chrome'un satışı masada...
Haberler
ABD Adalet Bakanlığı’ndan Google’a ağır darbe! Chrome’un satışı masada…
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.